• 21-10-2019, 01:16:56
    #1
    Öğrenciyim ve evde tek kalıyorum, normal bir ses ile haram oldu gençliğim bak dinliyordum.Evde 5+1 var ama tabiki ses yüksek değildi çok eminim.Alt katta öğrenci kızlar kalıyor ve eminimki onlara ses gitmiyordur.Bazı günler gitmiş olabilir ama bugün kesinlikle ve kesin gitmemiştir.Kapıma biraz önce kapım çaldı ve arkadaşımı beklyordum koşa koşa gittim müzik sesi falan kısmadım, ama kapıda polis ve bekçı vardı.Öğrencimisin ve kaç kışı kalıyorunuz diye sordu evet ve tek kalıyorum diye cep verdim. Yüksek sesten komşularınzı şikaytçi olmuş dedi. Komiserim sesi duyuyorsun ses bu dedim.Poliste mahçup bir şekilde bir daha tekrarlanır ise cezai işlem uygulamak zorunda kalıcaz dedi.Peki bu haksız olanı nasıl kanıtlarım ve caza fiyatı ne kadar bilgisi olan varmıdır ?
  • 21-10-2019, 01:21:04
    #2
    Hocam direk şikayette nasıl cezai işlem uygulayabiliyorlar ?

    Desibel ölçümü felan olması gerekmiyırmu

    O zaman ben normal bir komşuyuda şikayet edeyim iki defa ikincide cezai işlem uygulasınlar sırf şikayet ettim diye.
  • 21-10-2019, 01:21:12
    #3
    Öğrenci evimdeyken 4 5 defa böyle şikayetlerde bulundum. Gecenin 1'inde kahkalar son ses müzikler sarhoş ergenlerin muhabbetlerini duyuyordum. Polis gelince direk susuyolardı :d Kanıtlamak konusuna gelirsek en üst yapabileceğiniz şey ev içinde video çekmek yada kayıt almak. Size kasti birşey yapılıyor olduğunu düşünüyorsanız 2 saat 3 saat neyse evi kayda alın sesli . Polis şikayet ederse izletin videoyu bana kastları var ben şikayetçiyim deyin.
  • 21-10-2019, 01:21:19
    #4
    gakaguka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öğrenciyim ve evde tek kalıyorum, normal bir ses ile haram oldu gençliğim bak dinliyordum.Evde 5+1 var ama tabiki ses yüksek değildi çok eminim.Alt katta öğrenci kızlar kalıyor ve eminimki onlara ses gitmiyordur.Bazı günler gitmiş olabilir ama bugün kesinlikle ve kesin gitmemiştir.Kapıma biraz önce kapım çaldı ve arkadaşımı beklyordum koşa koşa gittim müzik sesi falan kısmadım, ama kapıda polis ve bekçı vardı.Öğrencimisin ve kaç kışı kalıyorunuz diye sordu evet ve tek kalıyorum diye cep verdim. Yüksek sesten komşularınzı şikaytçi olmuş dedi. Komiserim sesi duyuyorsun ses bu dedim.Poliste mahçup bir şekilde bir daha tekrarlanır ise cezai işlem uygulamak zorunda kalıcaz dedi.Peki bu haksız olanı nasıl kanıtlarım ve caza fiyatı ne kadar bilgisi olan varmıdır ?
    1450 TL yüksek ses cezası.
    Benim bulunduğum bina da her gece kavga var her 3 gün de bir polis çağırıyorum. Bir şey olduğu yok gücü öğrenci olana yetiyor galiba ailelere ses yok kimseden.
  • 21-10-2019, 01:21:32
    #5
    gakaguka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öğrenciyim ve evde tek kalıyorum, normal bir ses ile haram oldu gençliğim bak dinliyordum.Evde 5+1 var ama tabiki ses yüksek değildi çok eminim.Alt katta öğrenci kızlar kalıyor ve eminimki onlara ses gitmiyordur.Bazı günler gitmiş olabilir ama bugün kesinlikle ve kesin gitmemiştir.Kapıma biraz önce kapım çaldı ve arkadaşımı beklyordum koşa koşa gittim müzik sesi falan kısmadım, ama kapıda polis ve bekçı vardı.Öğrencimisin ve kaç kışı kalıyorunuz diye sordu evet ve tek kalıyorum diye cep verdim. Yüksek sesten komşularınzı şikaytçi olmuş dedi. Komiserim sesi duyuyorsun ses bu dedim.Poliste mahçup bir şekilde bir daha tekrarlanır ise cezai işlem uygulamak zorunda kalıcaz dedi.Peki bu haksız olanı nasıl kanıtlarım ve caza fiyatı ne kadar bilgisi olan varmıdır ?
    Seni korkutmaya çalışmışlar. Yüksek sesle dinlersen ellerinde kanıt varsa rahatsızlık vermekten cezai işlem uygulanabilir ama sen hata yapmıyorsan bir şey olmaz.
  • 21-10-2019, 01:22:58
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Gecenin bu saatinde hiç güleceğim yoktu. Allah da seni güldürsün kardeşim Aynı durumu ben 3 kişi kaldığım öğrenci evinde yaşamıştım, sınav dönemi bitince işsizlikten müziği fazla kaçırdığımız bir gün kapıya polis geldi. Arkadaş kapıyı çalan şarkıyı söylerek açınca savunulacak tek konu hoparlörlerin ses kalitesiydi

    Komşuların zor zamanlar geçiriyor olabilir, birkaç hafta sessiz müzik dinlersen ceza almazsın. Hatırladığım kadarıyla 120-150 civarı bir para cezası vardı. İş mahkemeye taşınırsa daha büyük bir meblağ da söz konusu olabilir.
  • 21-10-2019, 01:23:07
    #7
    Üyeliği durduruldu
    ispatsız delilsiz ceza kesiliyorsa sen de bütün mahalleden şikayetçi ol
    saçmalık
    ama görüntü,ses kaydı yapılmış ise ve gerçekten rahatsız ediyorsanız etmeyin. Kimseyi rahatsız etmeye hakkımız yok
  • 21-10-2019, 01:23:41
    #8
    Sikayet uzerine ceza yazilmaz, yazilamaz. Bir daha sikayet edilirse ceza yazariz diyen memura da ne hakla, neye dayanarak ceza yazacagini sorun. Oyle teksas mi orasi? Kanun var nizam var!
    Polis desibel olcum cihazi ile gelir ve ortam dinlemesi yapar, ona gore ceza keser o da gece 12'yi gectiyse.
    Ayrica size normal gelebilir ses ama gece daha cok duyulur, ozellikle alt veya ust katta cunku ses yalitimi tavanlarda duvarlara gore (tugla duvar) azdir.
    • gakaguka
    gakaguka bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-10-2019, 01:23:37
    #9
    ses seviyesi 65 db den yüksekse ceza keserler
    ama desibel cihazları olmadan ceza kesemezler.

    uyarı için bir daha olmasın demişlerdir.