• 02-08-2019, 22:04:36
    #1
    HepsiSosyal.com ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐
    Birçok kaynaktan araştırdık soruşturduk. Bu konuda net bilgisi olan tecrübesi olan bu şekilde araç almış arkadaşların yardımına ihtiyacım var.

    %40 ve üzeri engelli raporuyla nasıl ötv indirimli araç alınabilir( kişiye özel mi olması lazım yoksa araçta herhangi bir özel oynama yapmadan araç alınabilir mi? İlla engelli kişinin adına mı alınması lazım vs vs)

    %90 ve üzeri engelli raporuyla nasıl ötv indirimli araç alınabilir( kendi adına mı yakını da olur mu vs vs)
  • 02-08-2019, 22:06:17
    #2
    Bizde 1 kez denedik şansımızı herkes oluyor diyor hevese kapılmayın tamamen doktorun heyet raporuna bağlı onunda kafaya göre veriyorlar.
    Kalıcı bir sağlık hastalığı varsa böbrek yetmezliği , diyaliz gibi direkt veriyorlar.

    Hastanın adına oluyor 5 yıl biliyorum kimseye satamıyorsunuz son gelen upgrade de 100 bin TL herhalde bunu gecen arabalar alınamıyordu tam bilmiyorum.
  • 02-08-2019, 22:08:36
    #3
    Üyeliği durduruldu
    2-3 ay önce aldık

    %90 ve üzeri ise rapor 1-3. derece vs herkes kullanabilir ama engellinin üzerine olacak ve 5 sene satılamayacak satılırsa ödenmeyen ötv ödenir.

    %40-%89 arası ise kendisi kullanabilir ve engel durumuna göre tertibatlı olur.

    bizimki %90 üzeriydi annem üzerine ben kullanıyorum.

    2-3 ay önce %35 ötv indirimiyle aldık

    şuan ötv %kaç ise sıfırlanır.



    YusufATMACA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizde 1 kez denedik şansımızı herkes oluyor diyor hevese kapılmayın tamamen doktorun heyet raporuna bağlı onunda kafaya göre veriyorlar.
    Kalıcı bir sağlık hastalığı varsa böbrek yetmezliği , diyaliz gibi direkt veriyorlar.
    diyaliz ve birçok farklı kalıcı hastalığa rağmen halama vermiyorlar
    "son gelen upgrade de 100 bin TL herhalde bunu gecen arabalar alınamıyordu tam bilmiyorum."
    100 bine arabamı var allah aşkına açın bakın hyundai i20 bile 120 bin tl en az

    son düzenlemeye göre fiyatı 247.400 TL altındaysa alınabilir motor silindir hacmi sınırıda kalktı.
  • 02-08-2019, 22:13:13
    #4
    Bende bir sorum sorayım @MaBaa; eğer bilgin varsa cevaplarsan çok sevinirim.

    Kız kardeşimin otizm'li kızı var %80 raporlu. Engelli maaşı alıyor. Bu durumda araç alabilir mi? Maaş kesilir diye korkusuna alamıyoruz.
  • 02-08-2019, 22:17:56
    #5
    Üyeliği durduruldu
    yasina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bir sorum sorayım @MaBaa; eğer bilgin varsa cevaplarsan çok sevinirim.

    Kız kardeşimin otizm'li kızı var %80 raporlu. Engelli maaşı alıyor. Bu durumda araç alabilir mi? Maaş kesilir diye korkusuna alamıyoruz.
    Maaşın kesileceği hakkında bilgim yok ama sanmıyorum.

    engellilerbiz forumunda soruna cevap bulabilirsin abi
  • 02-08-2019, 22:19:51
    #6
    90 yaşındaki anneannem e vermediler .
    45 yaşında diyalize giren adam direkt aldı.

    Tutarında tam olarak bilmiyorum lüks statüsü gibi bişi demişlerdi tam bilmiyorum.
    Direkt 100 değil zaten ÖTV indirimi yapıldığında 100 e düşen diye biliyordum.

    MaBaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2-3 ay önce aldık

    %90 ve üzeri ise rapor 1-3. derece vs herkes kullanabilir ama engellinin üzerine olacak ve 5 sene satılamayacak satılırsa ödenmeyen ötv ödenir.

    %40-%89 arası ise kendisi kullanabilir ve engel durumuna göre tertibatlı olur.

    bizimki %90 üzeriydi annem üzerine ben kullanıyorum.

    2-3 ay önce %35 ötv indirimiyle aldık

    şuan ötv %kaç ise sıfırlanır.




    diyaliz ve birçok farklı kalıcı hastalığa rağmen halama vermiyorlar
    "son gelen upgrade de 100 bin TL herhalde bunu gecen arabalar alınamıyordu tam bilmiyorum."
    100 bine arabamı var allah aşkına açın bakın hyundai i20 bile 120 bin tl en az

    son düzenlemeye göre fiyatı 247.400 TL altındaysa alınabilir motor silindir hacmi sınırıda kalktı.
  • 02-08-2019, 22:21:44
    #7
    HepsiSosyal.com ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐
    MaBaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2-3 ay önce aldık

    %90 ve üzeri ise rapor 1-3. derece vs herkes kullanabilir ama engellinin üzerine olacak ve 5 sene satılamayacak satılırsa ödenmeyen ötv ödenir.

    %40-%89 arası ise kendisi kullanabilir ve engel durumuna göre tertibatlı olur.

    bizimki %90 üzeriydi annem üzerine ben kullanıyorum.

    2-3 ay önce %35 ötv indirimiyle aldık

    şuan ötv %kaç ise sıfırlanır.




    diyaliz ve birçok farklı kalıcı hastalığa rağmen halama vermiyorlar
    "son gelen upgrade de 100 bin TL herhalde bunu gecen arabalar alınamıyordu tam bilmiyorum."
    100 bine arabamı var allah aşkına açın bakın hyundai i20 bile 120 bin tl en az

    son düzenlemeye göre fiyatı 247.400 TL altındaysa alınabilir motor silindir hacmi sınırıda kalktı.
    Yani %40-%89 arasında rapora sahip olan kişinin alacağı araç tertibatlı olmak zorunda mı? Kendi adına tertibatsız araba alamıyor mu? Veya başka birini tahsis edemiyor mu?
  • 02-08-2019, 22:23:03
    #8
    Üyeliği durduruldu
    MikailBaykal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani %4-%89 arasında rapora sahip olan kişinin alacağı araç tertibatlı olmak zorunda mı? Kendi adına tertibatsız araba alamıyor mu? Ve başka birini tahsis edemiyor mu?
    başka birini tahsis edemiyor ve plakasında engelli ibaresi bulunuyor ancak tertibat hakkında net bilgiye sahip değilim.
    engellilerbiz forumunda sorunuza cevap bulabilirsiniz.
  • 02-08-2019, 22:31:13
    #9
    Yakınımın 2 %99 engelli evlatları var, 2017 model Hundai i20 almıştı sıfır ve ÖTV den muaf olmuştu. Vasi olarak annesi gösterilmiş araç ise engelli kişinin raporuna göre alınmıştı.

    Maaşları kesildi ve araştırmalar yaptık hatta bizzat ilgilendim ne makamlara çıkıp durumu izah ettik ama nafile maaşlar kesildi ve gerekçe de gelir düzeyi gösterildi.

    Şunu önerebilirim, ÖTV den muaf olayım 20-30 bin kar yaparım derken maaştan olursunuz, ellerinde mahkeme kağıdı dahi vardı bunu kaymakamlıkta aile sosyal yardımlaşmaya gösterdiler ama ne yazıkki sonuç değişmedi. Şuan maaşları kesilmiş size tavsiyem zaten araç alma düşünceniz varsa size 100 bin tl aracı 20 bine vermiyorlar sadece ÖTV örneğin 15-20 bin tl indirim sağlıyorlar başka da pek avantajı yok buna rağmen 5 yıl boyunca satışı yapılamıyor. O aradaki farkı bir yerden temin ederek alın derim. Kullanıcısı belirleniyor, eskiden şöyle bir şey de diyorlardı il dışına çıkarken mahkemeden kağıt alacaksın falan filan ama bilmiyorum daha ne yaptılar.

    Bu engelli Kişiler benim eşimin amcasının çocukları. Konuyu bu yüzden detaylı biliyorum.