• 02-08-2019, 23:36:21
    #10
    Fiziksel engeliniz yoksa ve oran %90'ın altındaysa faydalanamazsınız.

    Böbrek nakli oldum 3 hafta önce, %70 oran verilebiliyor nakil hastalarına ama devletin saçmalığı bana ÖTV indirimi uygulamıyor. İlla diyalize girmek gerek. Kalp nakil hastası dahi ÖTV indiriminden faydalanamaz %90'a tamamlayamadıkça.
  • 03-08-2019, 12:42:41
    #11
    Serkanalaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yakınımın 2 %99 engelli evlatları var, 2017 model Hundai i20 almıştı sıfır ve ÖTV den muaf olmuştu. Vasi olarak annesi gösterilmiş araç ise engelli kişinin raporuna göre alınmıştı.

    Maaşları kesildi ve araştırmalar yaptık hatta bizzat ilgilendim ne makamlara çıkıp durumu izah ettik ama nafile maaşlar kesildi ve gerekçe de gelir düzeyi gösterildi.

    Şunu önerebilirim, ÖTV den muaf olayım 20-30 bin kar yaparım derken maaştan olursunuz, ellerinde mahkeme kağıdı dahi vardı bunu kaymakamlıkta aile sosyal yardımlaşmaya gösterdiler ama ne yazıkki sonuç değişmedi. Şuan maaşları kesilmiş size tavsiyem zaten araç alma düşünceniz varsa size 100 bin tl aracı 20 bine vermiyorlar sadece ÖTV örneğin 15-20 bin tl indirim sağlıyorlar başka da pek avantajı yok buna rağmen 5 yıl boyunca satışı yapılamıyor. O aradaki farkı bir yerden temin ederek alın derim. Kullanıcısı belirleniyor, eskiden şöyle bir şey de diyorlardı il dışına çıkarken mahkemeden kağıt alacaksın falan filan ama bilmiyorum daha ne yaptılar.

    Bu engelli Kişiler benim eşimin amcasının çocukları. Konuyu bu yüzden detaylı biliyorum.
    Çok yazık, bizde bu korku ile araç alamıyoruz. Engelli çocuk ile küçükçekmece - mecidiyeköy arası okula metrobüs ile gitmek zorunda kalıyor kardeşim. Ve tam iş saatinde engelli bir çocuk ile yolculuk etmek büyük sorun yaratıyor.

    Devlette tanıdıkları olan aileler maaş kesilmeden istediklerini yapabiliyorken. İnsanın verilen hakkı tanıdığı olmadığı için kullanamaması çok acı.
  • 03-08-2019, 17:41:16
    #12
    yasina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok yazık, bizde bu korku ile araç alamıyoruz. Engelli çocuk ile küçükçekmece - mecidiyeköy arası okula metrobüs ile gitmek zorunda kalıyor kardeşim. Ve tam iş saatinde engelli bir çocuk ile yolculuk etmek büyük sorun yaratıyor.

    Devlette tanıdıkları olan aileler maaş kesilmeden istediklerini yapabiliyorken. İnsanın verilen hakkı tanıdığı olmadığı için kullanamaması çok acı.
    İşte tutarsızlıkta bu noktada başlıyor. Hak sıfır araçlarda tanımlanıyor ve aldığın araç da gelir düzeyini aştığında hanenin kişi başı gelir ortalaması deyip maaşları kesiyorlar. Şunu da söylemek isterim, tanıdık olarak inanın şahsen çok makamlara gittim ve durumlarını izah ettim. Görsel resimlerini ev durumunu her şeyi belgeli olarak o makamlara sundum ama sonuç değişmedi. Haneye gönderilen memur eve gidip koltuk takımlarına, televizyona, mutfak dolabına bakıp kapıda ki şu araba da sizin deyip raporunu düzenleyip çıkıp gidiyorsa pek de sorgulamak bir şeyi değiştirmiyor.

    Rabbim yardımcısı olsun, kanunlar pek de yardımcı olmuyor maalesef..
  • 05-08-2019, 14:38:09
    #13
    Serkanalaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte tutarsızlıkta bu noktada başlıyor. Hak sıfır araçlarda tanımlanıyor ve aldığın araç da gelir düzeyini aştığında hanenin kişi başı gelir ortalaması deyip maaşları kesiyorlar. Şunu da söylemek isterim, tanıdık olarak inanın şahsen çok makamlara gittim ve durumlarını izah ettim. Görsel resimlerini ev durumunu her şeyi belgeli olarak o makamlara sundum ama sonuç değişmedi. Haneye gönderilen memur eve gidip koltuk takımlarına, televizyona, mutfak dolabına bakıp kapıda ki şu araba da sizin deyip raporunu düzenleyip çıkıp gidiyorsa pek de sorgulamak bir şeyi değiştirmiyor.

    Rabbim yardımcısı olsun, kanunlar pek de yardımcı olmuyor maalesef..
    Hocam hastaneye gitmeden rapor alanlar var, jeep'lere biniyorlar bu memlekette. Bari engelli insanların hakkını yemeseler layıkıyla muhtaç insanlara yardımcı olsalar. Yemin ederim Haluk Levent daha başarılı bu konuda. Koca devletin yapamadığını adam twitter ile yapabiliyor.
  • 05-08-2019, 19:17:08
    #14
    MaBaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %40-%89 arası ise kendisi kullanabilir ve engel durumuna göre tertibatlı olur.
    benim %46 raporum var. Göz ve epilepsi araç verilmiyor denildi.
    tam bilgiyi kimlerden aldınız. Benimde alma şansım yokmuş demişlerdi.
  • 05-08-2019, 19:19:04
    #15
    @ferhatcevik;
  • 05-08-2019, 22:20:20
    #16
    %40-%89 arasında rapor alan bireyler için şartlar bu şekildedir.
    - 4 ekstremiteden (kollar ve bacaklar) en az birinin işlevini yitirmiş olması gerekir.
    - Görme kaybı, yüksek tansiyon, işitme kaybı, böbrek yetmezliği, kanser vb. hastalıklarda %40 üstü alınmış olsa bile ÖTV indiriminden faydalanamaz.
    - Aracında tertibat olması zorunludur. (Mesela sağ ayağında engeli olan kişi için gaz pedalının sol tarafa alınması gibi.)
    - Aracı sadece kendisi kullanabilir. 1. şahıs yakınları kullanamaz.

    %90 ve üstü raporlar için şartlar şu şekildedir.
    - Araç ruhsatı rapor sahibinin üzerine çıkarılır.
    - Vasi bilgisi ruhsata işlenir. Bunlar dışındakiler aracı kullanamaz.
    - %90 ama 1 veya 2 yıl süreli raporlarda araç alımı için raporun bitmesine 6 aydan az süre kalmamalıdır. Araç alındıktan sonra rapor süresi bitse ve tekrar %90 oran verilmese dahi araç 5 yıl boyunca satılamaz. Satılırsa ötv ödenir.
    - Rapor sahibi 5 yıl dolmadan vefat ederse aracın satılma koşulları yine değişmez.

    Ortak maddeler
    - 5 yıl dolmadan araç kazaya karışıp perte ayrılırsa yeni araç alma hakkınız doğar.
    - Araçlar 5 yıl dolmadan sadece aynı düzey engelli bireye satılabilir. (%90 ile alınan araç sadece %90 raporluya satılabilir)
    - 5 yıl dolmadan engelli olmayan birine satılırsa ÖTV ödenir.
    - Plakada engelli işareti taşıması zorunlu değildir.
    - Son yönetmelikle beraber tüm vergiler dahil 247bin TLye kadar olan araçlar ÖTV indirimi kapsamına alındı.
    - Motor hacmi sınırlaması kaldırıldı.