Neden bu kadar içerlendi bu olay anlamıyorum. Alt tarafı 25 kuruş. Tamam parayı kolay kazanmıyoruz ama poşet lüks bi şey değil bence.
Ha çevre için lif, bez çantalar yine götürülürde, 4 poşet alsan hadi 10 poşet alsan 2 lira diye 3 lira diye değmez.
Poşete para veren kaç kişi var?
70
●2.728
- 04-01-2019, 15:06:56Kuruyemişçiye girdim, poşete koyayım mı dedi, gayri ihtiyari "e yani" dedim bir baktım poşetin barkodunu okuttu
eyvah dedim. Ama geri viteste yapmadım.
- 04-01-2019, 19:59:52Sen iyi diyorsun da ben şimdi bimden geldim. Şu ekmek için ücretsiz olan poşetten alıp cebe attım. Tam kasaya geldim. Bir yandaki kasadaki görevli ekmek poşetleri ekmek almak dışında kullanmak yasak. Hırsız moduna düşersin deyince sırada bekleyen bende dahil herkes cebindeki poşeti attı. Güzel bir anımdır.srknakyurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-01-2019, 21:50:59Aynı fikir bugün aklıma gelmiştideLi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Müşteri çok sıkıntı çekerse marketler poşet alana x üründe 25 kuruş indirim diye yasal bir açık oluşturabilir sanırım
- 04-01-2019, 22:22:22İş yeri, sosyal medya, r10, kayınbaba, kaynana, eş, dost... Yahu vallaha herkesin dilinde şu poşet konusu midem bulandı resmen artık. Birisi de kalkmış kapşonuma doldurdum demiş... Yahu arkadaş; eninde sonunda bu poşete para vereceksin! (Kaldı ki alışverişler de zaten veriyordun) Aldığın kotu, ayakkabıyı da geçireydin ya kafana? Biz de sorardık sana "ne koydun la kafana" diye... komik olmayın yahu...
Bir laf vardır... "türk milleti gariptir her lafı kaldırmaz..." diye devam ediyor... Anladın sen onu?
Bu kadar insan poşet yerine Elektrik, su, doğalgaz, benzin, internet konularını eleştirseydi ya. Yahu içtiğin pis/kirli suyun dahi vergisini alıyor devlet senden... Bunu eleştirsene? Kimisi ütülüyor, kimisi yıkıyor, kimisi Youtube'da video çekiyor poşet üzerine... Millet olarak kafayı mı sıyırdık yoksa tek mantıklı düşünüp hareket eden ben miyim? Eğer sorun bendeyse aranızda yer açın lütfen.
Selametle. - 04-01-2019, 22:29:08Yeni çıkan yönetmelik neler getiriyor kısaca bahsedeyim, yanlış bildiğiniz şeyler var. Eskiden Piyasaya Süren Bildirimi altında piyasaya sürülen karton, kağıt, ambalaj, cam, ahşap gibi ürünler beyan ediliyordu. Uzun yıllardır da bu beyan ile birlikte ödemeler yapılıyordu. Örneğin 2017 yılında sürdüğünüz kağıt karton miktarının %54'ü için ödeme yapmanız gerekiyordu. Kağıt için ton 30 TL idi. Plastik yani PE için ise Ton başına 110 TL ödüyordunuz. 2018 Yılı için bu yükümlülük %56 olacak. 2020 yılında da %60 olması hedefleniyor. Bu ilk kısım. Çünkü asıl can alıcı nokta şu. Eskiden bu para, yetkilendirilmiş özel kuruluşlara gidiyordu. Kuruluşlara verilen bu paranın amacı, %54'lük ya da %60'lık her ne kadarsa; o miktarın yetkili kuruluşça "SİZİN ADINIZA" toplanmasıydı. Bu yetkili kuruluşlar ÇEVKO, PAGÇEV, TÜKÇEV ve A-GED'di. En basitinden ÇEVKO logosunu basabilmek için, ÇEVKO ile bu sözleşmeyi yapmış olmanız gerekiyordu.
Yeni çıkan kanun ile birlikte devlet bu firmaların elinden yetkisini kendi eline almak istiyor. Ambalaj Atıklarının Kontrolü yönetmeliğinin değişmesini beklemek zorunda tabi. Bu yönetmelik değişince, yukarıdaki yetkilendirilmiş kuruluşlar artık alım yapamayacaklar. 25 kuruşluk poşetin %60'ı yani 15 kuruşu devlete kalacak. Tabi olay sadece poşet değil. Bitkisel atık yağ bidonundan, makine yağı bidonuna; lastikten, metale kadar her şey devlet tekeline geçmiş olacak. Zaten ilgili yönetmelikte her atık için ayrı fiyatlandırma yaptı devlet. Bu fiyatlar da güncellenecek. Yani sizin bu 25 kuruşa aldığınız poşetlerin sadece 10 kuruşu patronların kasasına giriyor. O 10 kuruşun da %60'ını yani 6 kuruşunu yetkilendirilmiş kuruluşa veriyorlar. Patrona poşet başına 4 kuruş kalıyor
Olayı uzun uzadıya anlatmak istesem de çevre mevzuatına hakim arkadaşlar nispeten daha rahat anlayacaklardır. İlerleyen zamanlarda bir makale yazıp olayı tüm şeffaflığı ile, bir çevre mühendisi olarak hepinize anlatırım. - 04-01-2019, 22:31:34yakında poşet satanlar cıkacak hocamdeLi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-01-2019, 22:35:21Üyeliği durdurulduBurada poşete 25 kuruş vermem diyerek vaktini boşa harcayan birçok kişi, 50 kuruş ödeyerek 10 dakikada tükettiği bir tek sigara ile hem sağlığına hemde kesesine zarar veriyor haberi yok.
eyvah dedim. Ama geri viteste yapmadım.
aldım, yürüdüm gittim.