Anket Ramazan Davulcusu Olsun Mu
Toplam Katılımcı Sayısı: 303
Ramazan Davulcusu Olsun Mu
Olmasın, tamamen kaldırılsın. Alarm diye birşey var.
%47,19 (143 Oy)
Olsun, ama geleneklerimizde olduğu gibi mani söyleyerek yapılsın
%52,81 (160 Oy)
  • 16-05-2018, 11:14:41
    #46
    geçen ramazan karşı apartmandaki adam davulcuyu dövecekti neredeyse. korkmuş uyanmış çocuk.
  • 16-05-2018, 12:28:35
    #47
    Flexible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir ara iftarda atılan topu bizim ilçe belediyemiz yapıyordu. Top patlayınca yüreğimiz hopluyor, camlar titriyor, sokaktaki arabaların alarmı çalıyordu. Gelenekleri doğru şekilde devam ettirmek lazım, bizimkiler pek doğru yapamıyor sanırım
    Gerçekten çok merak ettim ... Ezan sesinden de rahatsız oluyor musunuz ? Ne eleştirmişsiniz be arkadaşım , ramazan topundan girmişsiniz , davulcusundan çıkmışsınız.
  • 16-05-2018, 12:47:17
    #48
    Ben seviyorum ve olması gerektiğini düşünüyorum. Her Ramazan bu tartışmalar çıkıyor maalesef. Bu hasta çocuk vb. durumlarda Osmanlı zamanında sokaklara o sokakta hasta çocuk olduğuna dair bilgiler olurmuş fakat bu zamanda bunu uygulamak çok zor olacaktır.
  • 16-05-2018, 12:49:44
    #49
    Eski köyümde öyle yoldan geçmiyor davulcular, her haneyi tek tek çağırıyoruz. O ışık yanacak şuan bulunduğum mahallede direkt geçiyorlardı yasakladılar artık.
  • 16-05-2018, 12:50:28
    #50
    recepasann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eski köyümde öyle yoldan geçmiyor davulcular, her haneyi tek tek çağırıyoruz. O ışık yanacak şuan bulunduğum mahallede direkt geçiyorlardı yasakladılar artık.
    Bizim köyde kapıya vururlar ve halen var bu gelenek ben çok seviyorum
  • 16-05-2018, 12:51:26
    #51
    ysf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim köyde kapıya vururlar ve halen var bu gelenek ben çok seviyorum
    Aynen hocam köyde gelenek devam ediyor Bayramın ilk günü her eve gidilerek söylenen mani ve alınan bahşiş de cabasi
  • 16-05-2018, 12:54:22
    #52
    recepasann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen hocam köyde gelenek devam ediyor Bayramın ilk günü her eve gidilerek söylenen mani ve alınan bahşiş de cabasi
    Bizim köylerde bayram namazı çıkışı toplanır bahşiş tabi bayram için köye gurbetçi gelenlerin verdiği cabası ama bu tarz durumlar bence çok güzel ve duygusu oluyor.
  • 16-05-2018, 12:58:22
    #53
    vocaldeep adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten çok merak ettim ... Ezan sesinden de rahatsız oluyor musunuz ? Ne eleştirmişsiniz be arkadaşım , ramazan topundan girmişsiniz , davulcusundan çıkmışsınız.
    İster kabul et ister etme ramazan davulculuğu gereksiz ve rahatsız edici bir gelenek. Ezanla bağdaştırmanda senin sorunun
  • 16-05-2018, 13:21:05
    #54
    Flexible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İster kabul et ister etme ramazan davulculuğu gereksiz ve rahatsız edici bir gelenek. Ezanla bağdaştırmanda senin sorunun
    Çok şükür davulcumuz da var topcumuz da rahatsızlık duymakta senin sorunun.