Anket Ramazan Davulcusu Olsun Mu
Toplam Katılımcı Sayısı: 303
Ramazan Davulcusu Olsun Mu
Olmasın, tamamen kaldırılsın. Alarm diye birşey var.
%47,19 (143 Oy)
Olsun, ama geleneklerimizde olduğu gibi mani söyleyerek yapılsın
%52,81 (160 Oy)
  • 16-05-2018, 13:21:14
    #55
    Herkesi memnun etmek zor
  • 16-05-2018, 13:24:50
    #56
    Ramazan ayında Davul bir kültürdür bu yüzden ben olumlu bakıyorum. Nasıl Ramazan pidesi sadece bir ay oluyor bu da aynı.
  • 16-05-2018, 13:29:47
    #57
    Üyeliği durduruldu
    Sen ne saçmalıyosun kardeş?
  • 16-05-2018, 13:59:05
    #58
    arkadaşın ne demek istediğini anlamayanlar baya laf etmiş tabi

    bende şahsen rahatsız oluyorum kimseyi aşağalamak gibi olmasın ama oruç tutmaz din bilmez çingeneler çoğu semtte akşam ellerinde davul çalmayı bilmez sadece vurup durur sadece gürültü kirliliği
    ramazan davulcusu bu değildir bu insanların bu işi yapmaması gerek gerekirse belediye tarafından seçmeler yapılarak düzgün bir şekilde işini yapacak biri seçilmeli öyle adama bahşişte helal olsun yaptığı işte verdiği hizmette
  • 16-05-2018, 14:06:14
    #59
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Gelenek olarak şöyle olabilir, adam geleneksel kıyafetini giyer ritimli çalar davulunu manisini söyler başımızın üstüne. Sırf gelenek diye tak. tak. tak. vatandaşa boşa zülüm. 6 katta oturuyorum oraya bile rahatsız edici şekilde geliyor (cam kapalıyken bile), en alt katta oturlara sabır versin...
  • 16-05-2018, 14:06:45
    #60
    EdgeBear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes batıya ayak uyduralım diyor ama sadece batılı taklitleri yapılıyor. İnsanlar sosyal ağlardan kafasını kaldırmıyor, kimin eli kimin cebinde belli değil, dolar almış başını gitmiş, üretkenlik sıfır.

    Çoluk, çocuğun elinde Iphone telefonlar, dışa giden para bir ton. İnsanlar iş bulamıyor, işsizlik almış başını gitmiş. Herkes günübirlik yaşamaya alışmış.
    Daha saymakla bitmez bu ülkenin hali... Herkes bağımlı olmuş...

    Şimdi sen kalkıp, batılı olduğumuzu mu sanıyorsun da bunu diyorsun hocam?

    Çağda, teknolojide, ekonomide en gerideyiz, sadece tek avantajımız Osmanlı torunlarıyız. Bizi anca örf, adet ve gelenekler bundan yüzyıl sonralara kadar götürür...
    Absürt gelebilir ama durum böyle.

    İnsanlar kökünü bilmeli.
    Bizi üretim, bilim ve çalışkanlık ileriye götürür.
    Örf ve adetler de devam edecek ama örf ve adetlerin arkasına saklanmadan bilim de yapılacak, üretim de yapılacak. İphone seviyesinde ülkemiz telefon üretiyor da; biz mi almıyoruz?
  • 16-05-2018, 14:17:39
    #61
    dev
    Kurumsal Üye
    ulasatakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    EE Saat 4.35 hâla ayaktasınız




    BAKIN ARKADAŞLAR,
    Sizin düğününüz olunca milletin çoluğu çocuğu yokta 1 ay davul çalınıca mı herkesin bahanesi çıkıyor?
    Siz kına v.s yaparken dışarıya ses gidince 0 sıkıntı size 10 dk ses gelince sıkıntı
    o zaman düğün yapmayın kına yapmayın ?
    Bu gelenek ta Osmanlı zamanından belki de daha gerisinden geliyor Kusura bakmayın ama bu davulu istemeyenler saçmalamış. Sen düğün yap gelenek olsun o davul çalsın boş gürültü. Yorum yazmak için yorum yazmayın. Post kasıcaksanız açarız bi tartışma sizler için bol yorum çıkar.
    Bilmiyorsan bilgin olsun davulun çaldığı saat ile düğünün olduğu saat fatklı saatler. Ayrıca bazı yerlerde gece 10,11 den sonra düğün yapılması yasak. Şikayet etmen halinde polisler hemne müdahala ediyor. Ama davulcuyu şikayet edersen büyük ihtimalle seni dinsiz vatan haini fetöcü diye içeri alırlar.

    Yaptığınız kıyaslamanın biraz tutarı olsun. Ayrıca ben bir mahallede 1 ay boyunca her gün düğün oldığuğunu görmedim. Mahalle arası düğünler zaten kalmamıştır olsa olsa çeyiz filan olur oda ufak şehirlerde olur.
  • 16-05-2018, 14:28:10
    #62
    geçen sene 2 davulcu 1 kamyonet kasasına binmiş havai fişek patlatır gibi vuruyolardı davula, belediyeye şikayet ettim, ertesi akşam güzel güzel mani söyleyerek çalmaya başladı.
  • 16-05-2018, 14:55:12
    #63
    Davul yine iyi Bizim burada hiç çalmıyorlar fakat gelip bahşiş istiyorlar