Benim de söylemlerim size değil zaten, genele.
Örf ve adetle anca Türkiye haritada alır hocam, onu anlatmaya çalıştım.
Şu an bu kafayla haritada olduğumuza şükretmek lazım. Siz de diyorsunuz, Türkiye ile afrika ülkesini nasıl kıyaslıyorsunuz. Evet, kıyaslamamak lazım neden mi? Çünkü
kökümüz osmanlı, amerikayı haraça bağlamıştı.
Şu an batıya hayranlıktan başka ne var ki? İcraat sıfır. Sadece hayranlık, taklitçilik. Ülke sahneye çevrildi.
Vatanı, kökümüzü, geldiğimiz yeri de unutursak, suriyeyi görüyoruz.
Ben ilk mesajda örf ve adet önemli demedim, her şey elden gitti bari kökümüz gitmesin. Dımdızlak kaldık.
Her neyse. Anlayan, anladı sitemimi.
KISACA KRAL ÇIPLAK DİYORUM.
Şimdi sizi daha net anladım hocam, çok haklısınız.
Ama şunu belirtmek istiyorum; Osmanlı gerileme döneminde Avrupa'yı takip edemediği için geri kalmış ve askeri, mali, eğitim olarak geride kalmıştı. Batı yakından takip edilmeli ancak her özelliği de alınmamalı. Alınacak şeyler; teknolojisi, tıp teknolojisi, mimari teknolojiler vb. gibi hayat kolaylaştıran şeyler olmalı. Batının adetlerini almaya gerek yok elbette