• 14-02-2018, 01:20:04
    #28
    Konusu açılmışken senede 2-3 kere Sinop'a giderim bir kaç fotoğraf atayım ruhunuz dinlensin, belki gelmek görmek isteyenlere ön bakış olur.

    https://i.hizliresim.com/NZ12bX.jpg
    https://i.hizliresim.com/azGNBQ.jpg
    https://i.hizliresim.com/YgNE5Z.jpg
    https://i.hizliresim.com/8YdLE7.jpg
    https://i.hizliresim.com/m2kN80.jpg
  • 14-02-2018, 01:23:41
    #29
    Baslik ile icerik biraz farkli olmus sanki
  • 14-02-2018, 03:02:07
    #30
    Karadeniz anlatılmaz ki...
    Sinopluyum ve bu ülkenin her toprağını ayrı ayrı severim ancak memleketime ayrı bir aşkım var.
    İnsanların yurtdışına gidip "şöyle bi şelale var görmeniz lazım" demesinden sonra bizde zaten olduğunu bilmek, dört mevsimi ayrı ayrı yaşayabilmek, deniz manzarasının bir lüks değil kaçınılmaz bir durum olması ve bunlar gibi daha bir sürü sebep.
    Tabi bunlar olmasada severdim bilemiyorum benimki biraz sebepsiz aşk gibi.
    Birde tabiki şehir olarak bakarsak günümüzde bir çok şehire göre iş alanı hariç her açıdan daha avantajlı. Trafik ışıkları yoktur çünkü gerekte yoktur, korna sesi duymazsınız pek fazla insanlar sakindir, içene neden içiyosun camiye gidene neden gidiyorsun demez kimse, bir kafeye gittiğin zaman 60 lı yaşları geçmiş amcaların eline çayını birasını simitini artık herneyse alıp kitap okuduklarını her gün görebiliyorsun ve bu mutluluk veriyor insana.
    Malesef günümüzde genel olarak herşeyin kötüye gitmesinden etkilenmiyor değil tabiki etkileniyor ancak minimum seviyede.
    Karadenizle ilgili konuşmak gerekirse doğa güzelliği bakımından bakarsak dünyada Türkiye ne ise Türkiye'de Karadeniz odur yani eşsizdir.
    Sizleri bilmem ama ekmek parası kavgası için İstanbula gitmeyi düşünmüyorum. Sonuna kadar direnmek gerek diye düşünüyorum. Birde şu var tabi İstanbulda 5 bin lira alsan buradaki 2 bin liralık kadar yaşayamazsın. Yediğin et dana mı bilmiyorsun, oturduğun ev aynı beton ama 5 kat kira veriyorsun. Ne artısı var AVM oda lazım değil kendi adıma konuşmak gerekirse.
    Yüzeysel düşünmüş olabilirim ancak şahsi düşüncem budur.
    Son olarak yanlış anlaşılmak istemem ama öğrencilik zamanında gittiğim yerde 5 yıl boyunca kapımı çalıp bir kişide "Evladım siz öğrencisiniz yapamazsınız alın şunu yiyin" yada "Evladım mubarek gün şunu dağıtıyoruz buyrun" demedi ancak bizim orda mahalleye öğrenci gelmesin evde yapılanları götürmekten ben bıkmıştım valla Bana denk gelmiştir büyük ihtimal ama insanıda iyidir yani
  • 14-02-2018, 11:11:02
    #31
    34 Mekan 61 Vatan
  • 14-02-2018, 15:04:46
    #32
    ardayuce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş bir yöre düşünün harika hatta cennet! iklimi, insanı, doğası, havası, denizi herşeyi muhteşem ve siz orayı bırakıp başka şehirlere gidiyorsunuz vay beeee ! vallaha ötekileştirmek için demiyorum bir kürt olarak karadeniz yöresine aşığım ve karadenizli olsaydım asla oraları bırakıp göç etmezdim... Selam olsun karadenizlilere siz doğuştan cenneti yaşamışsınız vallaha
    Hocam biz Artvin Hopalıyız, babamlar çocukken göçmüşler sebebi ise; her yer yamaç düz yer çok az ve ayda bir kaç kere evin yanlarına araba büyüklüğünde kaya parçaları yuvarlanıyormuş (kayaları ben gidince gördüm), babam okula gitmek için 2-3 saat gidiş 2-3 saat dönüş için yürüyormuş (Sadece ilk okulu okumuş, ben gördüğümde dedim şimdiki zamanda olsa kimse onuda okumazdı.) Düz arazi onların köyde neredeyse yok o yüzden hayvancılık çok gelmemiş o zamanlarda, çay da para etmiyormuş yine. Onlarda oradan Ardahan'a göçmüşler, sene 1991 de ise çocuklarının daha iyi eğitim görmesi için Kocaeli'ye taşındı.
    Şimdi gidip gezince harika yerler, insanın kaldıkça kalası geliyor ama kalanlara sorarsan özellikle genç nüfus biran önce batıya göçmek istiyor. Şimdiki göç nedenleri ise, gelir az, hatunlar köyde yaşamak istemiyor, eğitim bazı yerlerde taşımalı olsada yine zor şartlar altında. Yani insanlar zoraki nedenlerle göçmüşler hep.
    Şimdiki moda olan Kars'a doğu ekspresiyle gidenlere orada 3 ay kal desen para versen kalmazlar. Oralar uzaktan daha güzel geliyor sanırım.
  • 14-02-2018, 15:31:39
    #33
    Maalesef bizim memlekette memursan yada atalardan dedelerden bir destek kaldıysa anca geçinebiliyorsun. Giresun'luyum ve dünyanın en güzel fındığı bizde olmasına rağmen sattığınız da para etmiyor. Marketlerde 40tl verdiğiniz 250gb iç fındık üreticiden 8-12tl arası alınıyor. 10tl ve üzeri ise anca yakalarsanız anlık çıkıyor. Profesyonel üretim yok. Hayvancılık bitti. Ordu ve Trabzon'da araplara bir dünya yer satıldı ve hala devam ediyor. Şahsen memleketim adına konuşuyorum Ordu ve Trabzon büyük şehir belediyelerinin kıskacında kalmış bir memleket. Millet vekillerimiz bile sahip çıkmıyor. Kağıt fabrikası vardı kapatıldı. Fiskobirlik vardı batırdılar özelleştirdiler. Fabrika yok, gelişim yok üretim yok mecbur insanlar asgeri ücrete gurbet ellerinde sefillik yaşıyor.
    İnsanların elinde hayvancılık ve fındık kaldı hayvancılıkda bitti. Her yer orman, fındık para etmiyor ve atalardan kalan yerler sürekli yeni nesile paylaştıkça yerde kalmıyor ve bir aile geçinemez hale geliyor.
    İlçemde akşam 16:00 - 17:00'dan sonra kimseyi bulamazsınız. Genç kimse yok.
    Cennet gibi vatanımız var ama yaşayamıyoruz..
  • 14-02-2018, 15:35:21
    #34
    Üyeliği durduruldu
    MiraHosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef bizim memlekette memursan yada atalardan dedelerden bir destek kaldıysa anca geçinebiliyorsun. Giresun'luyum ve dünyanın en güzel fındığı bizde olmasına rağmen sattığınız da para etmiyor. Marketlerde 40tl verdiğiniz 250gb iç fındık üreticiden 8-12tl arası alınıyor. 10tl ve üzeri ise anca yakalarsanız anlık çıkıyor. Profesyonel üretim yok. Hayvancılık bitti. Ordu ve Trabzon'da araplara bir dünya yer satıldı ve hala devam ediyor. Şahsen memleketim adına konuşuyorum Ordu ve Trabzon büyük şehir belediyelerinin kıskacında kalmış bir memleket. Millet vekillerimiz bile sahip çıkmıyor. Kağıt fabrikası vardı kapatıldı. Fiskobirlik vardı batırdılar özelleştirdiler. Fabrika yok, gelişim yok üretim yok mecbur insanlar asgeri ücrete gurbet ellerinde sefillik yaşıyor.
    İnsanların elinde hayvancılık ve fındık kaldı hayvancılıkda bitti. Her yer orman, fındık para etmiyor ve atalardan kalan yerler sürekli yeni nesile paylaştıkça yerde kalmıyor ve bir aile geçinemez hale geliyor.
    İlçemde akşam 16:00 - 17:00'dan sonra kimseyi bulamazsınız. Genç kimse yok.
    Cennet gibi vatanımız var ama yaşayamıyoruz..
    karadenizlileri cennetlerinden edenler cennet yüzü görmesin ne diyeyim ki
  • 14-02-2018, 15:41:51
    #35
    Şu soldaki fotoğraf çok değil, 7-8 öncesinden. Sağdaki ise geçen seneden.



    Karadenizliyim. Trabzon-Giresun karışık.

    Karadeniz insanı kafayı falan yemedi. Karadeniz insanı kendi memleketine kendi elleriyle ihanet ediyor. Memleketi bir bir satarak, güzellikleri mahvederek yapıyor hem de bunu. Geriye dönecek hiçbir güzelllik kalmayacak.

    Sadece ufak bir örnek olan Çamburnu'nun geldiği hale şu belgeselden bakabilirsiniz. Cidden cennet olan Çamburnu'na Çamburnu'nun evlatları bile giremez hale geldi *** kokusundan. Geçen sene de ormanı yakıp Katarlılara peşkeş çektiler )


    https://www.youtube.com/watch?v=MJmFQLOB2bA


    http://www.beyazperde.com/filmler/film-194182/
  • 14-02-2018, 15:43:38
    #36
    Üyeliği durduruldu
    AtomaniA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Karadenizliyim. Trabzon-Giresun karışık.

    Karadeniz insanı kafayı falan yemedi. Karadeniz insanı kendi memleketine kendi elleriyle ihanet ediyor. Memleketi bir bir satarak, güzellikleri mahvederek yapıyor hem de bunu. Geriye dönecek hiçbir güzelllik kalmayacak.

    Sadece ufak bir örnek olan Çamburnu'nun geldiği hale şu belgeselden bakabilirsiniz. Cidden cennet olan Çamburnu'na Çamburnu'nun evlatları bile giremez hale geldi *** kokusundan. Geçen sene de ormanı yakıp Katarlılara peşkeş çektiler )

    http://www.beyazperde.com/filmler/film-194182/
    kendime sözüm allahada duam var ölmeden karadenizi tam anlamıyla gezicem