MERCAN adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
En etkili uyku ilacı hangisi ?
48
●8.486
- 11-10-2017, 00:13:47Hocam bu mevzuyu bize botanik dersinde dünyanın en iyi 100 bilim adamı arasında yer alan bir hocamız anlattı. Onun öğrettiği bilgiler doğrultusunda konuşuyorum. cannabis sativa dediğimiz bitkiden ürütilen "madde" hiçbir bağımlılık etkisi bulunmayan vücüda zarardan çok fayda sağlayan bir bitkidir. İlaç dediğimiz şeyin tanımı "Vücuda zarardan çok fayda sağlayan zehir"'dir zaten. Cannabis sativa'nın bağımlılığı sıfırdır ve normal içtiğimiz sigaradan çok çok daha az zararlıdır. Öğrendiğim bilgiler doğrultusundan bilgilendirmek amaçlı yazdım yanlış anlaşılmak istenmem. Eğer benim bildiğim "bilgileri" bilseniz sanıyorum ki böyle demezdiniz. Dünyada "ilaç" sektöründe dönen olaylar çok ilginçtir. Müsait bir zamanınızda dilerseniz anlatmak isterim.
- 11-10-2017, 00:14:00bir kliniğe gidip gerekli tetkiklerden sonra ilaç kullanmanız. Ben kafanıza göre ilaç kullanmanızı tavsiye etmiyorum özellikle de uyku ilaçlarını. Annem yaklaşık 8 9 senedir kullanıyor. Uyku düzeni için ama fazla bir ilerleme kaydedemedik. Ama buna da şükür. Dediğim gibi kliniğe gidip gerekli tetkikleri yaptırıp kullanmanızı tavsiye ederim.
- 11-10-2017, 00:21:54Üyeliği durdurulduBizim milletimiz de eczacı arkadaşlara doktorlarmış gibi sorular sormak, hastalıklarımız için ilaç tavsiyesi almak gibi bir huy vardır.Bende dair birçoğumuz eczacı bir arkadaşa mutlaka şu hastalığım var ne tavsiye edersin diye sormuştur.Bana kalırsa siz iyi niyetle maksadını aşan bir yorum yapmışsınız.Zira doğaldır.Bunu arada bende yapıyorum.Lakin lütfen unutmayın sizin ve bizim gibi insanlar söylemlerine eğitimsiz insanlara göre daha dikkat etmelidir.Çünkü insanlar sizin ve bizim gibi eğitim insanların söylediği herşeyi kayıtsız şartsız gerçek olarak kabul ediyor.Tabi ki bu tarz bir konu açarsanız zevkle iştirak ederim.Black_Paw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-10-2017, 00:29:07Hocam işin gerçeğine gelirsek. Yurt dışında uygulanan ülkemizde de yeni uygulanmaya girmiş bir meslek var "Klinik Eczacılık". Klinik eczacılılar 5 yıl eczacılık fakültesi üstüne EUS ( Eczacılıkta Uzmanlık Sınavı)'na girerek 2 yıl uzmanlık yapıyor ve hastanelerde çalışıyor. Bir eczacının ilaç bilgisi doktordan çok daha fazladır. Doktorun işi tanı koymaktır, eczacının işi o hastalığın nasıl tedavi edileceğidir. Yurt dışında bu iş böyle yürür, günümüzde de yavaş yavaş yürürlüğe sürülmektedir. Fakat son dediğiniz kısma tamamen katılıyorum. Malesef "Doktor, Eczacı, Öğretmen, Mühendis" adam bilir o işini denilip her şeye inanma hastalığı var toplumumuzda ve bilinçsiz "Doktor, eczacı vs." çok sayıda bulunmakta. Benim bu konuya olan yorumum tamamen tıbbi amaçlıdır başka hiçbir türlü anlaşılmasını istemem. Bildiğim "bilgiler" doğrultusunda söylediğim cümlenin her türlü bilimsel açıklamasını yapmak suretiyle de arkasındayım fakat dediklerinizi de dikkate alarak yorumumu editliyorumMERCAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
. Henüz tanışamadığımız fakat dışarıdan çok sevdiğim bir abimizsiniz. Umarım bir gün daha güzel tanışma fırsatı buluruz, iyi geceler dilerim
. Detaylı bilimsel bilgi isterseniz P.M. atabilrisiniz hocam, sizinle zevkle bu muhabbeti yapmak isterim.
- 11-10-2017, 00:43:11Üyeliği durdurulduTabi ki ne zaman isterseniz mesaj atmaktan çekinmeyiniz.Şahsım sık sık "Bilmiyorum" kelimesini kullanmaktan hiç korkmaz.Zira herşeyi bildiğini iddia eden bir insandan bir halt olmaz.Yine kendimden örnek vereyim.Finans üzerine 2 üniversite bitirip üzerine yüksek lisans yapan şahsım dolar 4 lira olacak dediğin de şahsıma bir üye "Dolar bozduracağız ve dolar düşecek" demişti.Bu üye şahsıma bu cevabı verdikten 3 ay sonra dolar 4 lira oldu.Şimdi siz bana bilimsel veriler ile dolu dolu 7 yıllık bir eğitimden bahsediyorsunuz.Aynı saygısızlığı ben size yapmayacağım.Çünkü branşında eğitimli bir insan bulmak gerçekten zor.Black_Paw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İlk yaptığım yorumumdan ötürü bu genç eczacı arkadaşımızdan özür diliyorum.Zira herkes kendi branşında üyelere bilgi vermelidir.
Ayrıca şahsım hakkında ki düşüncelerin için de çok teşekkür ederim. - 11-10-2017, 00:46:45Estağfurullah hocam asıl ben özür dilerim yanlış anlaşılacak bilgi verdiğim için. İyi geceler dilerimMERCAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
.
5 bardak falan