Hocam bu mevzuyu bize botanik dersinde dünyanın en iyi 100 bilim adamı arasında yer alan bir hocamız anlattı. Onun öğrettiği bilgiler doğrultusunda konuşuyorum. cannabis sativa dediğimiz bitkiden ürütilen "madde" hiçbir bağımlılık etkisi bulunmayan vücüda zarardan çok fayda sağlayan bir bitkidir. İlaç dediğimiz şeyin tanımı "Vücuda zarardan çok fayda sağlayan zehir"'dir zaten. Cannabis sativa'nın bağımlılığı sıfırdır ve normal içtiğimiz sigaradan çok çok daha az zararlıdır. Öğrendiğim bilgiler doğrultusundan bilgilendirmek amaçlı yazdım yanlış anlaşılmak istenmem.
Bizim milletimiz de eczacı arkadaşlara doktorlarmış gibi sorular sormak, hastalıklarımız için ilaç tavsiyesi almak gibi bir huy vardır.Bende dair birçoğumuz eczacı bir arkadaşa mutlaka şu hastalığım var ne tavsiye edersin diye sormuştur.Bana kalırsa siz iyi niyetle maksadını aşan bir yorum yapmışsınız.Zira doğaldır.Bunu arada bende yapıyorum.Lakin lütfen unutmayın sizin ve bizim gibi insanlar söylemlerine eğitimsiz insanlara göre daha dikkat etmelidir.Çünkü insanlar sizin ve bizim gibi eğitim insanların söylediği herşeyi kayıtsız şartsız gerçek olarak kabul ediyor.Tabi ki bu tarz bir konu açarsanız zevkle iştirak ederim.