duskorc adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
"İyi ki Müslümanım" diyebilmek
67
●3.767
- 15-11-2013, 20:33:35Malesef bu tarz şeyler yaşanılıyor. Ama böylelerini gördükçe dinimden uzaklaşmam için bir sebep bulamıyorum, yani "İyi ki müslümanım" dememde zorluk bir durum göremiyorum. Onlar imanından şüphe etsinler, tabi imanları var ise. Her müslümanım diyen insandan her müslüman sorumlu değildir ki. Amerika'da yaşananları bir müslüman mı yaptı? Bunun cevabını herkes biliyor. Ayrıca müslümanım diyen bir insanın yapması da bir şeyi değiştirmez, onun yaptığı yanlış bana göre de yanlıştır, kimseyi savunmayız müslüman diye. Bu da dinimizin kurallarına aykırı.
- 15-11-2013, 20:35:14Hocam şu an çok sinirliyim internette haberlere göz attım bazı insanlarımız filipin`e arakan`a giden yardımlara saydırıyorlar.Yok asgari ücretlilerde yardıma muhtaçmış başkasından bize neymiş.YavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaş oradakiler açlıktan,hastalıktan ölüyor.Asgari ücret kavgasından değil.
Bu konuyu açtınız bir tanede olsa hayır işlenmesine vesile oldunuz.Çünkü banka hesabımdaki kalan parayı yardım için harcamak istiyorum.Çokda değil 30-40 tl civarı fakat gücüm bu kadar yetiyor.
Şuan denizfeneri yada ihh aracılığı ile yardım yapacağım.Burada amacım hava atmak değil.
Her şeyde yarış güdünüz var buna gelince laf salatası.Hadi görelim yiğitler sizi.3-5 sizde birşeyler atın. - 15-11-2013, 20:40:03Aynen öyle hocam oradaki insanlar açlıktan ölüyor ya açlıktan, bunu biz tam anlamıyla algılayamayabiliriz. Hangimiz bir gün aç kaldık ki? Adamlar günlerce yemek bulamıyor. Biz burada kalite seçiyoruz. Yaşadıkları bir felakettir ve kimin ne zaman yaşayacağı belli olmaz, bugün onlara olur yarın bize, bugün biz onlara yardım ederiz, yarın onlar bize. "Bize ne onlardan" demek içinde zerre insanlık ve iman kalmamış insanlardan çıkacak sözlerdir ancak.evileye98 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Allah yapılan tüm yardımları kabul eylesin ve inşallah doğru adrese sorunsuzca ulaşmasını nasip etsin. - 15-11-2013, 20:57:23Amin hocam.Gücüm kadar az önce bağışta bulundum.Verende Allah alacak olanda Allah kimden mal kaçırıyoruzYavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-11-2013, 21:45:39Tamam da Filipinler ülkesi Müslüman değil ki? Bu hadiste müslümanların müslümanlara yardım etmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Yani bu konuyla alakasız bir hadis olmuş. Filipinleri müslüman ülkesi sandınız sanırımcrazycoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Bilmediğim için soruyorum Müslümanların müslüman olmayanlara yardım vs. etmesiyle alakalı ayet veya hadis var mı?
Not: Kuranda yazsın veya yazmasın müslüman olan veya olmayan tüm dünyada ki yardıma muhtaç insanlara yardım edilmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanlara yardım etmeden önce müslümanmı değilmi diye düşünmek vicdansızlıktır.
Umarım Filipinleri müslüman ülkesi sandığı için yardım etmeyi düşünen arkadaşlar yardım etmekten vazgeçmezler
- 15-11-2013, 21:50:24Üyeliği durdurulduBen ateistsem doğal olarak kötü insan mı olmuş oluyorum? Mantık terk.musevvid adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-11-2013, 22:13:24Dinimizde din ayrımı gözetmeden yardım etmek var diyebiliyorum.Zaten bizi diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden biriside bu.Rwnqe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hiç şüphe duyulmamalı.
Gerekli kaynakları daha bilgili arkadaşlar zaten paylaşırlar.
- 15-11-2013, 22:54:16Senin anlayışın ters aslında yada böyle anlamak istiyorsun. Arkadaş "Müslüman bir kul iyiliği Allah rızası için yapar" demek istemiş. Sen ne için yapıyorsan yap, bu kafa yapısı ile hiç bir yere gelemezsin dostum ben sana söyleyeyim, içinizde ki bu İslam düşmanlığı ile hiç bir yere varamazsınız.Spia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İnsan iyiliği kendi iradesi ile zor durumda olan kişi/toplum/canlıya yapar, zaten bu iradeyi gösterdiği vakit sevap kazanmış olur. Sevap kazanmak için iyilik diye bir şey söz konusu değildir ki zaten bu doğru değildir. Hayırlı tıraşlar ateist kardeş. Sende de Allah razı olsun iyi ki varsın.
Şu günlerde insanın "İyi ki Müslümanım" demesi gerçekten zor. Çünkü Allah adına savaştığını iddia eden taraflar birbirini öldürüyor, dini kullananlar insanları sömürüyor ve dolandırıyor, her gün farklı kaynak veya farklı kişiler dini farklı yorumluyor ve bilgi kirliliğine yol açıyor vs. vs. Bu örnekler uzayıp gider, bu nedenle iyi bir Müslüman olarak öncelikle herhangi bir düşünceye tepki gösterirken önce 2 kere düşünmek gerekir.

