• 15-11-2013, 20:33:35
    #19
    duskorc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok karışık işler, Tevbe 5. Ayet'e göre dünya da Allah'a inanmayan son insanı öldürünceye kadar savaşmamız lazım. Ama Nisa 88. Ayet'e göre Allah tarafından saptırılan kavimler için elimizden bir şey gelmez.

    Bence Kur'an'ın tümünü okumadan yorumlanacak şeyler değil. Bu ayetlerden önce gelen ayetler ile durum açıklanmış olabilir. Dikkat ederseniz Nisa Ayetleri savaş durumundan, Tebve Ayetleri de Allah'a ortak koşmadan bahsediyor.

    Her ne olursa olsun, İnsan kendi aklı ile de iyiyi doğruyu bulabilir. Zor durumda olana yardım etmek insanidir sonuçta. En doğrusu herkes yardım etsin, isteyen dini isteyen insani olarak gördün Şu günlerde insanın "İyi ki Müslümanım" demesi gerçekten zor. Çünkü Allah adına savaştığını iddia eden taraflar birbirini öldürüyor, dini kullananlar insanları sömürüyor ve dolandırıyor, her gün farklı kaynak veya farklı kişiler dini farklı yorumluyor ve bilgi kirliliğine yol açıyor vs. vs. Bu örnekler uzayıp gider, bu nedenle iyi bir Müslüman olarak öncelikle herhangi bir düşünceye tepki gösterirken önce 2 kere düşünmek gerekir.
    Malesef bu tarz şeyler yaşanılıyor. Ama böylelerini gördükçe dinimden uzaklaşmam için bir sebep bulamıyorum, yani "İyi ki müslümanım" dememde zorluk bir durum göremiyorum. Onlar imanından şüphe etsinler, tabi imanları var ise. Her müslümanım diyen insandan her müslüman sorumlu değildir ki. Amerika'da yaşananları bir müslüman mı yaptı? Bunun cevabını herkes biliyor. Ayrıca müslümanım diyen bir insanın yapması da bir şeyi değiştirmez, onun yaptığı yanlış bana göre de yanlıştır, kimseyi savunmayız müslüman diye. Bu da dinimizin kurallarına aykırı.
  • 15-11-2013, 20:35:14
    #20
    Kurumsal PLUS
    YavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu nerden nereye gelmiş :s Ben insanım, insanlık namına şunu, bunu yapıyorum deyip İslam'a kötü gözlerle bakanlar için faydalı olur diye ve konuyu daha bilgili arkadaşlar yorumlarla destekler hepimiz açısından faydalı olur düşüncesiyle açmıştım. Tabi ki kafasına takılan şeyleri sorabilir isteyenler, lakin her şeyin bir usulü adabı vardır. Mesela facebooktan fotoğraf gönderen arkadaşı tanımam etmem kafasına takılmış sormuş diye düşünür ayetlerin tamamını paylaşırdım, ama sağolsun bir arkadaşımız bizden önce davranmış, Allah razı olsun. Fakat tutup da direk kötüleme yöntemine gidilmesi inanın kimseye hiç bir zaman fayda sağlamaz.
    Din için iyilik yapılmaz demiş birisi. Anlamamış olabilirsin, ve hatta ben anlatamamış olabilirim. İnsanlık namına yapılan bütün "iyilik"ler, "insanlık" adını verdiğimiz tüm davranışlar zaten İslam'da müminlere verilen bir görev. Biz müslümanız ve dinimiz bizden neyi emrediyorsa onu yapmaya çalışmalıyız. Yüce Rabbimiz biz kullarına zaten nerede nasıl davranacağımızı anlatmış ve biz Ayetlerle, Peygamber Efendimiz(sav)'in hadisleriyle doğru yolu buluyoruz. İslam dini merhamete dayalı bir din.
    Son olarak şunu söylemek istiyorum, Elhamdülillah Müslümanım ve ahirete inandığım için attığım her adıma dikkat etmeye çalışıyorum. Bunu din için değil, dinim benden istediği için, ahiret hayatımı cehennemde geçirmemek için, kendim için yapıyorum. Dolayısıyla dinimiz insanlık dediğimiz olguyu doğrudan destekleyen, lakin hiç şüphesiz kötü lanse edilmeye çalışılan bir din..
    Hocam şu an çok sinirliyim internette haberlere göz attım bazı insanlarımız filipin`e arakan`a giden yardımlara saydırıyorlar.Yok asgari ücretlilerde yardıma muhtaçmış başkasından bize neymiş.

    Arkadaş oradakiler açlıktan,hastalıktan ölüyor.Asgari ücret kavgasından değil.

    Bu konuyu açtınız bir tanede olsa hayır işlenmesine vesile oldunuz.Çünkü banka hesabımdaki kalan parayı yardım için harcamak istiyorum.Çokda değil 30-40 tl civarı fakat gücüm bu kadar yetiyor.

    Şuan denizfeneri yada ihh aracılığı ile yardım yapacağım.Burada amacım hava atmak değil.

    Her şeyde yarış güdünüz var buna gelince laf salatası.Hadi görelim yiğitler sizi.3-5 sizde birşeyler atın.
  • 15-11-2013, 20:40:03
    #21
    evileye98 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şu an çok sinirliyim internette haberlere göz attım bazı insanlarımız filipin`e arakan`a giden yardımlara saydırıyorlar.Yok asgari ücretlilerde yardıma muhtaçmış başkasından bize neymiş.

    Arkadaş oradakiler açlıktan,hastalıktan ölüyor.Asgari ücret kavgasından değil.

    Bu konuyu açtınız bir tanede olsa hayır işlenmesine vesile oldunuz.Çünkü banka hesabımdaki kalan parayı yardım için harcamak istiyorum.Çokda değil 30-40 tl civarı fakat gücüm bu kadar yetiyor.

    Şuan denizfeneri yada ihh aracılığı ile yardım yapacağım.Burada amacım hava atmak değil.

    Her şeyde yarış güdünüz var buna gelince laf salatası.Hadi görelim yiğitler sizi.3-5 sizde birşeyler atın.
    Aynen öyle hocam oradaki insanlar açlıktan ölüyor ya açlıktan, bunu biz tam anlamıyla algılayamayabiliriz. Hangimiz bir gün aç kaldık ki? Adamlar günlerce yemek bulamıyor. Biz burada kalite seçiyoruz. Yaşadıkları bir felakettir ve kimin ne zaman yaşayacağı belli olmaz, bugün onlara olur yarın bize, bugün biz onlara yardım ederiz, yarın onlar bize. "Bize ne onlardan" demek içinde zerre insanlık ve iman kalmamış insanlardan çıkacak sözlerdir ancak.
    Allah yapılan tüm yardımları kabul eylesin ve inşallah doğru adrese sorunsuzca ulaşmasını nasip etsin.
  • 15-11-2013, 20:44:10
    #22
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İyi ki müslümanım , iyi ki Türküm.Rabbime bu iki duyguyu tattırdığı için binlerce kez şükürler olsun.
  • 15-11-2013, 20:57:23
    #23
    Kurumsal PLUS
    YavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle hocam oradaki insanlar açlıktan ölüyor ya açlıktan, bunu biz tam anlamıyla algılayamayabiliriz. Hangimiz bir gün aç kaldık ki? Adamlar günlerce yemek bulamıyor. Biz burada kalite seçiyoruz. Yaşadıkları bir felakettir ve kimin ne zaman yaşayacağı belli olmaz, bugün onlara olur yarın bize, bugün biz onlara yardım ederiz, yarın onlar bize. "Bize ne onlardan" demek içinde zerre insanlık ve iman kalmamış insanlardan çıkacak sözlerdir ancak.
    Allah yapılan tüm yardımları kabul eylesin ve inşallah doğru adrese sorunsuzca ulaşmasını nasip etsin.
    Amin hocam.Gücüm kadar az önce bağışta bulundum.Verende Allah alacak olanda Allah kimden mal kaçırıyoruz
  • 15-11-2013, 21:45:39
    #24
    crazycoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok güzel bir yazı olmuş Allah razı olsun, ben de eskişehirdeyim, asıl güzel tarafı da yardımın Türkiye geneli toplanması..

    Bir hadis: İbnu Ömer radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, onu tehlikede yalnız bırakmaz. Kim, kardeşinin ihtiyacını görürse Allah da onun ihtiyacını görür. Kim bir müslümanı bir sıkıntıdan kurtarırsa, Allah da o sebeple onu Kıyamet gününün sıkıntısından kurtarır. Kim bir müslümanı örterse, Allah da onu Kıyamet günü örter."
    Ebu Davud, Edeb 46, (4893); Tirmizi, Hudud 3, (1426); Buhari, Mezalim 3, İkrah 7; Müslim, Birr 58, (2580).
    Tamam da Filipinler ülkesi Müslüman değil ki? Bu hadiste müslümanların müslümanlara yardım etmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Yani bu konuyla alakasız bir hadis olmuş. Filipinleri müslüman ülkesi sandınız sanırım

    Bilmediğim için soruyorum Müslümanların müslüman olmayanlara yardım vs. etmesiyle alakalı ayet veya hadis var mı?

    Not: Kuranda yazsın veya yazmasın müslüman olan veya olmayan tüm dünyada ki yardıma muhtaç insanlara yardım edilmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanlara yardım etmeden önce müslümanmı değilmi diye düşünmek vicdansızlıktır.

    Umarım Filipinleri müslüman ülkesi sandığı için yardım etmeyi düşünen arkadaşlar yardım etmekten vazgeçmezler
  • 15-11-2013, 21:50:24
    #25
    Üyeliği durduruldu
    musevvid adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyilik Allah rızası için yapılır.
    Ben ateistsem doğal olarak kötü insan mı olmuş oluyorum? Mantık terk.
  • 15-11-2013, 22:13:24
    #26
    Kurumsal PLUS
    Rwnqe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da Filipinler ülkesi Müslüman değil ki? Bu hadiste müslümanların müslümanlara yardım etmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Yani bu konuyla alakasız bir hadis olmuş. Filipinleri müslüman ülkesi sandınız sanırım

    Bilmediğim için soruyorum Müslümanların müslüman olmayanlara yardım vs. etmesiyle alakalı ayet veya hadis var mı?

    Not: Kuranda yazsın veya yazmasın müslüman olan veya olmayan tüm dünyada ki yardıma muhtaç insanlara yardım edilmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanlara yardım etmeden önce müslümanmı değilmi diye düşünmek vicdansızlıktır.

    Umarım Filipinleri müslüman ülkesi sandığı için yardım etmeyi düşünen arkadaşlar yardım etmekten vazgeçmezler
    Dinimizde din ayrımı gözetmeden yardım etmek var diyebiliyorum.Zaten bizi diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden biriside bu.

    Hiç şüphe duyulmamalı.

    Gerekli kaynakları daha bilgili arkadaşlar zaten paylaşırlar.
  • 15-11-2013, 22:54:16
    #27
    Spia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ateistsem doğal olarak kötü insan mı olmuş oluyorum? Mantık terk.
    Senin anlayışın ters aslında yada böyle anlamak istiyorsun. Arkadaş "Müslüman bir kul iyiliği Allah rızası için yapar" demek istemiş. Sen ne için yapıyorsan yap, bu kafa yapısı ile hiç bir yere gelemezsin dostum ben sana söyleyeyim, içinizde ki bu İslam düşmanlığı ile hiç bir yere varamazsınız.

    İnsan iyiliği kendi iradesi ile zor durumda olan kişi/toplum/canlıya yapar, zaten bu iradeyi gösterdiği vakit sevap kazanmış olur. Sevap kazanmak için iyilik diye bir şey söz konusu değildir ki zaten bu doğru değildir. Hayırlı tıraşlar ateist kardeş. Sende de Allah razı olsun iyi ki varsın.