• 15-11-2013, 23:04:32
    #28
    YavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu nerden nereye gelmiş :s Ben insanım, insanlık namına şunu, bunu yapıyorum deyip İslam'a kötü gözlerle bakanlar için faydalı olur diye ve konuyu daha bilgili arkadaşlar yorumlarla destekler hepimiz açısından faydalı olur düşüncesiyle açmıştım. Tabi ki kafasına takılan şeyleri sorabilir isteyenler, lakin her şeyin bir usulü adabı vardır. Mesela facebooktan fotoğraf gönderen arkadaşı tanımam etmem kafasına takılmış sormuş diye düşünür ayetlerin tamamını paylaşırdım, ama sağolsun bir arkadaşımız bizden önce davranmış, Allah razı olsun. Fakat tutup da direk kötüleme yöntemine gidilmesi inanın kimseye hiç bir zaman fayda sağlamaz.
    Din için iyilik yapılmaz demiş birisi. Anlamamış olabilirsin, ve hatta ben anlatamamış olabilirim. İnsanlık namına yapılan bütün "iyilik"ler, "insanlık" adını verdiğimiz tüm davranışlar zaten İslam'da müminlere verilen bir görev. Biz müslümanız ve dinimiz bizden neyi emrediyorsa onu yapmaya çalışmalıyız. Yüce Rabbimiz biz kullarına zaten nerede nasıl davranacağımızı anlatmış ve biz Ayetlerle, Peygamber Efendimiz(sav)'in hadisleriyle doğru yolu buluyoruz. İslam dini merhamete dayalı bir din.
    Son olarak şunu söylemek istiyorum, Elhamdülillah Müslümanım ve ahirete inandığım için attığım her adıma dikkat etmeye çalışıyorum. Bunu din için değil, dinim benden istediği için, ahiret hayatımı cehennemde geçirmemek için, kendim için yapıyorum. Dolayısıyla dinimiz insanlık dediğimiz olguyu doğrudan destekleyen, lakin hiç şüphesiz kötü lanse edilmeye çalışılan bir din..
    Bende bunu anlayamıyorum, yani bu yaptıklarının mükafatı olmasa sen iyilik yapmayacaksın bu mantıkla bakarsak? Yani iyiliği, sonunda mükafatı olduğu için yapıyorsun? Bi' insana iyilik yapıp sevindirmek bi yana önemli olan senin için bi' yararı olup olmaması ?
  • 15-11-2013, 23:10:16
    #29
    LordHaseky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bunu anlayamıyorum, yani bu yaptıklarının mükafatı olmasa sen iyilik yapmayacaksın bu mantıkla bakarsak? Yani iyiliği, sonunda mükafatı olduğu için yapıyorsun? Bi' insana iyilik yapıp sevindirmek bi yana önemli olan senin için bi' yararı olup olmaması ?
    Bir üstteki arkadaş yazmış mantığı ama yine anlamamıssın. Kötü lanse edilen Islam dini iyi olan, yapılması gereken şeyleri insanlara her an yaptırmak isteyen ve bunun karşılığında sevap kazandıran bir din. Kudreti tartışılmaz olan Yüce Rabbimiz bize sevap dağıtmak için binlerce kapı açıyor. Insanlık da buna dahil. Insallah bu sefer olmuştur.

    GT-I8150 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 15-11-2013, 23:13:46
    #30
    cahillik base bela.illede ilim illede ilim. insanlari eski dizilerle sakali hep kotu gosterdiler.seriati kotulediler laf attilar dil uzattilar insanimiz okadar cahillestirdilerki seriat diyince kafa kesme sananlar var.nice insanlar musluanim diyeyip seriate dil yzatiyorlar bilmiyorlar seriat ALLAHin kurallari sizin babanizi olduren icin kisas istemezmiydinizsebebsiz

    iPhone üzerinde Tapatalk ile gönderildi
  • 15-11-2013, 23:25:23
    #31
    cehennemden korktuğu için Allah'a inanan insanda akıl almaz bir mantık hatası vardır.

    Bu şeye benzer, hapis cezasından korktuğu için suç işlemeyen insanlar, iyi insanlardır demek kadar mantık dışı bir önermedir bu.

    "Bütün iyilikler korkudan yapılır" bu mantığa göre, iyi güldüm akşam akşam

    İnsani değerler, vicdan, sevgi gibi duygular hikayeymiş meğersem

    Siz hapise girerim diye mi hırsızlık yapmazsınız, yoksa o kişinin malını çalmakla birlikte onun hakkına gireceğiniz için mi?

    Eğer hapis korkusuyla yapmıyorsanız, demek ki bugün bir yasa çıksa hırsızlık serbest olsa hepiniz hırsızlık yapacaksınız.

    beni cehennemine atmasın korkusuyla iman etmek yerine "beni yaratan ve beni seven Allah'ımı ben çok seviyorum ve bana bahşettiği tüm güzellikler için ona minnettarım onun için Allah'a iman ediyorum" demek çok daha samimi ve olması gereken bir düşüncedir.

    .
  • 15-11-2013, 23:38:22
    #32
    YavuzSelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir üstteki arkadaş yazmış mantığı ama yine anlamamıssın. Kötü lanse edilen Islam dini iyi olan, yapılması gereken şeyleri insanlara her an yaptırmak isteyen ve bunun karşılığında sevap kazandıran bir din. Kudreti tartışılmaz olan Yüce Rabbimiz bize sevap dağıtmak için binlerce kapı açıyor. Insanlık da buna dahil. Insallah bu sefer olmuştur.

    GT-I8150 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Soruma cevap alamadım.
  • 16-11-2013, 00:01:37
    #33
    Bir Müslüman, Hristiyan ve diğer birçok inanıştaki insan dinini yaymak ister. Çünkü bu inançlar insana etrafındakileri de haberdar etme, bilinçlendirme ve uyarma vazifesi yüklerler. Gerek sevap kazanmak için, gerek günaha girmemek için bu inanıştaki insanlar misyonerlik faaliyetleri yaparlar.

    Burada anlaşılamayacak bir şey var mı? Gayet mantıklı, gayet tutarlı.

    Ateistler, öldüklerinde toprak olacaklarına ve herhangi bir hesap verme durumuyla karşılaşmayacaklarına inanırlar. Kendilerinden üstün birine; Allah'a, peygambere vs. inanmazlar. Dolayısıyla herhangi bir yükümlülükleri yoktur, özellikle de ateizmi yaymak gibi.

    Peki bir yargılayıcıya inanmamasına ve misyon yaymak gibi bir yükümlülüğü olmamasına rağmen, Ateistlerin çoğunlukla dini karalamak için uğraşmalarına, hatta bazılarının abartıp aşırı dozda din düşmanı olmalarına ve dindarlara hakaret etmelerine nasıl bir mana yüklenmeli?

    Ne güzel işte kardeşim; sevabın yok, günahın yok, şu üç günlük dünyada git mutlu olmak için bir şeyler yap, refah seviyeni artırmak için çabala, nedir bu kin bu aşağılama çabası?
  • 16-11-2013, 01:31:44
    #34
    JoEN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir Müslüman, Hristiyan ve diğer birçok inanıştaki insan dinini yaymak ister. Çünkü bu inançlar insana etrafındakileri de haberdar etme, bilinçlendirme ve uyarma vazifesi yüklerler. Gerek sevap kazanmak için, gerek günaha girmemek için bu inanıştaki insanlar misyonerlik faaliyetleri yaparlar.

    Burada anlaşılamayacak bir şey var mı? Gayet mantıklı, gayet tutarlı.

    Ateistler, öldüklerinde toprak olacaklarına ve herhangi bir hesap verme durumuyla karşılaşmayacaklarına inanırlar. Kendilerinden üstün birine; Allah'a, peygambere vs. inanmazlar. Dolayısıyla herhangi bir yükümlülükleri yoktur, özellikle de ateizmi yaymak gibi.

    Peki bir yargılayıcıya inanmamasına ve misyon yaymak gibi bir yükümlülüğü olmamasına rağmen, Ateistlerin çoğunlukla dini karalamak için uğraşmalarına, hatta bazılarının abartıp aşırı dozda din düşmanı olmalarına ve dindarlara hakaret etmelerine nasıl bir mana yüklenmeli?

    Ne güzel işte kardeşim; sevabın yok, günahın yok, şu üç günlük dünyada git mutlu olmak için bir şeyler yap, refah seviyeni artırmak için çabala, nedir bu kin bu aşağılama çabası?
    Ateist değilim bunu belirtmek isterim. Açıkçası ben dinlerin çoğu zaman yararlı olduğunu düşünmekteyim. Bu konudaki yorumlardan sonra buna daha çok inanmaya başladım. Eğer yorum yapan bazı zihniyetteki arkadaşlardan milyonlarca olduğunu düşününce ahiret korkusu veya yaratıcı korkusu olmasaydı dizginlenemeyecek toplumlar oluşabilirdi. Yine de çok sevdiğim bir söz var(tam hatırlamamakla birlikte); karanlığın benim aydınlık dünyamı tehdit ettiği sürece, buna saygı duymayacağım.
  • 16-11-2013, 09:02:00
    #35
    Rwnqe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da Filipinler ülkesi Müslüman değil ki? Bu hadiste müslümanların müslümanlara yardım etmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Yani bu konuyla alakasız bir hadis olmuş. Filipinleri müslüman ülkesi sandınız sanırım

    Bilmediğim için soruyorum Müslümanların müslüman olmayanlara yardım vs. etmesiyle alakalı ayet veya hadis var mı?

    Not: Kuranda yazsın veya yazmasın müslüman olan veya olmayan tüm dünyada ki yardıma muhtaç insanlara yardım edilmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanlara yardım etmeden önce müslümanmı değilmi diye düşünmek vicdansızlıktır.

    Umarım Filipinleri müslüman ülkesi sandığı için yardım etmeyi düşünen arkadaşlar yardım etmekten vazgeçmezler
    Konun akışı o yönde gidiyordu uyarı için teşekkürler..

    Bir ayet ki net cevabı
    Allah, sizinle din konusunda savaşmayan, sizi yurtlarınızdan sürüp-çıkarmayanlara iyilik yapmanızdan ve onlara adaletli davranmanızdan sizi sakındırmaz. Çünkü Allah, adalet yapanları sever.
    Allah, ancak din konusunda sizinle savaşanları, sizi yurtlarınızdan sürüp-çıkaranları ve sürülüp-çıkarılmanız için arka çıkanları dost edinmenizden sakındırır. Kim onları dost edinirse, artık onlar zalimlerin ta kendileridir. (Mümtehine Suresi, 8-9)

    Bunu bulabildim bir de hadis olarak:
    (Layık olana da, olmayana da iyilik et. Eğer layık olana iyilik edersen ne iyi. Eğer o kimse iyiliğe layık değilse, sen, iyilik ehlinden olursun.) [İbni Neccar]

    Yüce mevlamız Kur'an'ı ne zaman indirdi? Hala günümüzdeki konulara kur'an dan cevap verebiliyoruz... Allaha şükürler olsun..

    ++ Olarak osmanlı tebaasının hepsi müslüman değildi, ancak herkeze adaletli ve hoşgörülü davranılıyordu..
  • 16-11-2013, 17:45:44
    #36
    allaha inanmayanlar bu videoyu izlesin. gerci onlarin kafasi almadigi icin, bunlarada birsey bulurlar


    http://youtu.be/QcK30nZgbFM