cehennemden korktuğu için Allah'a inanan insanda akıl almaz bir mantık hatası vardır.
Bu şeye benzer, hapis cezasından korktuğu için suç işlemeyen insanlar, iyi insanlardır demek kadar mantık dışı bir önermedir bu.
"Bütün iyilikler korkudan yapılır" bu mantığa göre, iyi güldüm akşam akşam
İnsani değerler, vicdan, sevgi gibi duygular hikayeymiş meğersem
Siz hapise girerim diye mi hırsızlık yapmazsınız, yoksa o kişinin malını çalmakla birlikte onun hakkına gireceğiniz için mi?
Eğer hapis korkusuyla yapmıyorsanız, demek ki bugün bir yasa çıksa hırsızlık serbest olsa hepiniz hırsızlık yapacaksınız.
beni cehennemine atmasın korkusuyla iman etmek yerine "
beni yaratan ve beni seven Allah'ımı ben çok seviyorum ve bana bahşettiği tüm güzellikler için ona minnettarım onun için Allah'a iman ediyorum" demek çok daha samimi ve olması gereken bir düşüncedir.
.