• 23-11-2008, 17:40:58
    #28
    ya kardeşim rahat mı batıyor size?
    bir gün topic açarsınız yok adsense beni banlar mı?
    yok şu konuyu açsam bir şey olur mu, yasal mıdır?
    kendiniz paronaya ile yaklaşıyorsunuz olaylara diye forumdakileri de paronayaya sürüklemeyin lütfen. Her gün biri kuyuya taş atıyor sonra uğraş çıkarmaya.
  • 23-11-2008, 17:43:12
    #29
    Üyeliği durduruldu
    Eglence-Siteleri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mantiginiz biraz ters, devlet google TR de is yapiyor bundan su kadar pesin pesin vergi keseyim diyemez, zaten ödemeler yurt disindan geldigi icin olmaz. Adsense devlet degil ki yaptiginiz kiyaslama buna bir anlam kazandirsin. Adsense bir ticari firmadir, ödemelerini yasal zemine uygun sekilde yapiyor.
    Her vatandas gelirini beyan etmekle yükümlüdür, bugün olmaz yarin olur.
    anlatmak istediğimi anlamadınız galiba. anlatmak istediğim devlet binlerce webmasteri vergi dairelerinde toplayacağına google ile oturup , sen bu webmasterlere ödediğin paradan 18% ( artık kaçsa) kesip devlete vergi olarak ayıracaksın der. google de bunu gerekli hesaplamalarla halledip vergiyi bizim yerimize devlete öder. hiç bir gelişmiş ülke tek bir kaynaktan ödenen para için kalkıp tüm para kazananları vergi dairesine toplayıp zaman ve para kaybetmek istemez. üstüne üstlük vergi kaçırma olasılığı artacağı için asla yapmaz. devletle benzetmem şöyleydi. devlet memurları maaşı tek kaynaktan alırlar. tıpkı bizim googleden aldığımız gibi. daha kısa bi örnek isterseniz bir fabrikada çalışan işçiler tek tek ssk primini yatırmazlar. bu hem zaman hem para kaybı olur. onların yerine fabrika muhasebesi tüm işçilerden ssk primini kesip maaşları öyle öder. googlede bu şekilde yapıyordur.
  • 23-11-2008, 17:56:41
    #30
    eğer devlet günün birinde bu işe el koymak isterse bunu google tarafına yapmalı, kullanıcılara değil. türkiye'de binlerce adsense kullanıcısı var, bunların tek tek peşine düşüleceğine, google ödeme yapmadan devlete kesintiyi yapar. hesap ayarlarına da biz vergi numaramızı gireriz.

    gittigidiyor mesela ödeme yaparken kesintiyi yapıyor. bu da bunun gibi olmalı.
  • 23-11-2008, 18:17:34
    #31
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    sanıyorum ki bu vergi olayını google zaten kesiyor..yani bizim panelimize yansıyan kesilmiş hali olabilir..mesela bir tıktan 0,1 kazanmamız gerekirken, 0,082 kaznıyoruzdur..yanlış olabilir sadece bir fikir emin değilim...
  • 23-11-2008, 18:57:16
    #32
    Üyeliği durduruldu
    Apocalypse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anlatmak istediğimi anlamadınız galiba. anlatmak istediğim devlet binlerce webmasteri vergi dairelerinde toplayacağına google ile oturup , sen bu webmasterlere ödediğin paradan 18% ( artık kaçsa) kesip devlete vergi olarak ayıracaksın der. google de bunu gerekli hesaplamalarla halledip vergiyi bizim yerimize devlete öder. hiç bir gelişmiş ülke tek bir kaynaktan ödenen para için kalkıp tüm para kazananları vergi dairesine toplayıp zaman ve para kaybetmek istemez. üstüne üstlük vergi kaçırma olasılığı artacağı için asla yapmaz. devletle benzetmem şöyleydi. devlet memurları maaşı tek kaynaktan alırlar. tıpkı bizim googleden aldığımız gibi. daha kısa bi örnek isterseniz bir fabrikada çalışan işçiler tek tek ssk primini yatırmazlar. bu hem zaman hem para kaybı olur. onların yerine fabrika muhasebesi tüm işçilerden ssk primini kesip maaşları öyle öder. googlede bu şekilde yapıyordur.
    AB ye giriyoruz ya Avrupa ülkelerinde bu isin nasil yürüdügünü bir arastirin.
    Orda herkes yillik beyanini verir, Google orda da vergi kesmez ödemelerde. Sen gelirini beyan etmezsin bisi olmaz ama bir gün hesabini incelerlerse ki 20 yil bu hakki sakli tutuyorlar vergi kacakciligindan sizi güzel bir hapis ve para cezasi bekliyor. Hapis ve para, paraya cevrilebilen hapis de degil.
    Ha paranoya yapalim yapmayalim, yasalar belli. Devlet niye google ile ugrassin ki. Gelir vergisi dilimlere göre degisik oranlarda hesaplanir.
    Az kazanan az oranda cok kazanan cok oranda öder. Bu sadece Adsense icin gecerli degil normalde her gelir icin gecerlidir.

    Tabi siz bu durumda nasil önlem alirsiniz onu da artik gerekli yerlerden ögrenmek lazim, o konuda bilgi veremem.

    Devlet söyle yapsin böyle yapsin diye tartisarak her yerde gecerli olan kurallari da degistirmek zor olacagina göre her koyun kendi bacagindan nasil asiliyorsa herkes ne yapmasi gerektigini kendi bilir.
  • 23-11-2008, 23:27:06
    #33
    Öncelikle;

    "4312 sayılı Kanun 14 Aralık 1997 tarhli ABD ile Türkiye arasında Çifte vergilendirmeyi önleme hakkında sözleşme var ve hala yürürlüğü sürüyor."

    Google bu paranın vergisini USA de ödüyor. Türkiye ye öyle para girişi oluyor. Amerikada vergisi ödenen bir meblağın Türkiye'dede ödenmesi gibi bir durum söz konusu değildir. Ayrıca bir şeyide vurgulamak lazım ki;

    Adsense bir kaç yıldır çok faal bir şekilde çalışmalarını sürdüyor. Faaliyet alanı milyar dolarlar ile ölçülen bir şirkette çalışan onlarca mali danışmanın böyle bir olayı atlamasını beklemek gibi bir düşünceye girmiyosunuzdur sanırım Eğer böyle birşey varsa Koskaca Google kendini neden böyle bir risk içine atsın ki ? Sonuçta burda muhataplardan birisi Google.
  • 24-11-2008, 00:03:54
    #34
    Üyeliği durduruldu
    NeLph adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle;
    "4312 sayılı Kanun 14 Aralık 1997 tarhli ABD ile Türkiye arasında Çifte vergilendirmeyi önleme hakkında sözleşme var ve hala yürürlüğü sürüyor."
    Google bu paranın vergisini USA de ödüyor. Türkiye ye öyle para girişi oluyor. Amerikada vergisi ödenen bir meblağın Türkiye'dede ödenmesi gibi bir durum söz konusu değildir. Ayrıca bir şeyide vurgulamak lazım ki;
    Adsense bir kaç yıldır çok faal bir şekilde çalışmalarını sürdüyor. Faaliyet alanı milyar dolarlar ile ölçülen bir şirkette çalışan onlarca mali danışmanın böyle bir olayı atlamasını beklemek gibi bir düşünceye girmiyosunuzdur sanırım Eğer böyle birşey varsa Koskaca Google kendini neden böyle bir risk içine atsın ki ? Sonuçta burda muhataplardan birisi Google.
    Bu anlasma geregine tabi tutulan KDV'dir. Gelir vergisi degil, karistirmamak lazim.

    Gelir vergisi paranin girdigi ülkede ödenir benim bildigim. Tabi firmalar icin farkli olabilir uluslararasi firmalar Ana merkez neresiyse orada öder gelirinin vergisini. Ama uluslararasi anlasmalarla kurali koyulan KDV'dir.
  • 24-11-2008, 01:19:57
    #35
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ben bır ara bunu düşünmuştum sonra kendı kendıme şoyle demıştım,
    neden kafana takıyorsun, muhtemelen tıklama başına 0,08 alıyorsun adwords de reklam verırken oyle 0,08 den aşağı bir şey yok , eh zıyaretçi tıkladığında 0,04 alıyorsan demekkı kesıntılı yansıtıyordur, vardır bır şekili uygulanıyordur google bu borsada hıssesı var vergıden kaçma gıbı bır durumu olmaz ya diye analız etmıştım,
  • 24-11-2008, 01:23:51
    #36
    arkadaşlar bu konu önemli bence herkes bu olayı araştırsın öğrendiğini buraya yazsın. memurlar 5 yıllık kazançlarını beyan etmek ve vergisini vermek sorunda diye bir şey duydum ben de geçende. yani maaşı dışında herhangi geliri varsa beyan etmek zorundaymış. zaten hesaplarındaki işlemlerde paranın geldiği belli nerden niye geldiğini sorarlar. yani tamam çoğumuz öğrenciyiz belki hesaplarımız takip edilmiyordur ya da önemsenmiyordur. ama yarın öbür gün memur olursak başımız ağrımasın. illa şimdi olacak diye bir şey yok. anladığım kadarıyla 5 ya da 10 yıl öncenin kazancını bile dikkate alıyorlar hesaplayıp vergi borcu olarak kayda geçiyorlar.