Eglence-Siteleri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mantiginiz biraz ters, devlet google TR de is yapiyor bundan su kadar pesin pesin vergi keseyim diyemez, zaten ödemeler yurt disindan geldigi icin olmaz. Adsense devlet degil ki yaptiginiz kiyaslama buna bir anlam kazandirsin. Adsense bir ticari firmadir, ödemelerini yasal zemine uygun sekilde yapiyor.
Her vatandas gelirini beyan etmekle yükümlüdür, bugün olmaz yarin olur.
anlatmak istediğimi anlamadınız galiba. anlatmak istediğim devlet binlerce webmasteri vergi dairelerinde toplayacağına google ile oturup , sen bu webmasterlere ödediğin paradan 18% ( artık kaçsa) kesip devlete vergi olarak ayıracaksın der. google de bunu gerekli hesaplamalarla halledip vergiyi bizim yerimize devlete öder. hiç bir gelişmiş ülke tek bir kaynaktan ödenen para için kalkıp tüm para kazananları vergi dairesine toplayıp zaman ve para kaybetmek istemez. üstüne üstlük vergi kaçırma olasılığı artacağı için asla yapmaz. devletle benzetmem şöyleydi. devlet memurları maaşı tek kaynaktan alırlar. tıpkı bizim googleden aldığımız gibi. daha kısa bi örnek isterseniz bir fabrikada çalışan işçiler tek tek ssk primini yatırmazlar. bu hem zaman hem para kaybı olur. onların yerine fabrika muhasebesi tüm işçilerden ssk primini kesip maaşları öyle öder. googlede bu şekilde yapıyordur.