• 23-11-2008, 01:40:55
    #19
    SwizzBeatz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaslar ciddi arastrmalar yaptım görünen o ki adsense kazancı için vergi ödemeyen potansiyel vergi kaçakçısı ve birgün kapımız çalınabilir bankadanda eft dökümanı istenirse vay halimize
    bn bu hafta içi maliyeye gidip konuyu danışacagım ve vergi ödmek için basvuruda buluncam sizide aydınlatrm

    valla eşşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek deyimi buraya cuk oluyor galiba
  • 23-11-2008, 01:43:47
    #20
    SyhByz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla eşşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek deyimi buraya cuk oluyor galiba
    dostum bugun değilde 2 sene sonra eşeğin aklına karrpuz düştü dielim ,maliye arastrcak geliri cezasıyla %70sini isticek senden , ozamn napcn?
  • 23-11-2008, 02:01:39
    #21
    Apocalypse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim bildiğim yurt dışından türkiyeye para sokunca teşvik bile alıyorsun. zaten başbakan geçenlerde getirin kara paranızı aklayalım der gibisinden bi açıklama yapmıştı. zaten kazandığımız 3 kuruş para onada kimse karışmaz. millet neler getirtiyor.
    Sen ülkeye yurt dışından para soktuğunu mu sanıyorsun arkadaşım.
    Bir de yurt dışındaki kelimelere reklam veren Türk firmalarını düşün.
    Türk firmaları sana bana 0,01$ veriyor yurt dışındak reklamlarına 1,00$ veriyor.
    Ayrıca adsense yayınlayanların profesyonelleri hariç genelde Türkçe içerikle Türkçe reklamla çalışıyor.
    Yani google genelde Türk şirketinden aldığı paraların küçük kısmını Türk webmasterlara dağıtıyor. Hatta çoğunlukla paraların komple üstüne yatıyor.
    Reklamverenlerin bit bölümü kredi kartı ile doğrudan google amerika ya ödeme yapıyor.
    Kaç kişi google adwords ödemesi karşılığı googledan fatura alabiliyor? Fatura alanlarda kendini sanal reklam kralı sanan yeni yetme 3-5 şirketin google adwords danışmanlığına karşı fatura alıyor.

    Yani google Türkiye'ye webmasterlara verdiği paranın 2 katını yurt dışına götürüyor.
    Buradaki arkadaşlar da yurt dışından parası geliyor sanıyor.
    Bu sitedeki bir elit webmaster tabakasını saymazsak ingilizce içerik ile düzenli ve yükske gelir sahibi kimse var mı?
    AÇın ingilizce site kazanın yüzlerce dolar sonra hesabınız banlansın.

    Sonuçta amerikalıların bir sözü var The House Always Wins. Yani kasa her zaman kazanır. Bu söz kumarhaneler için söylenmiş bir kültdür. Ama internet dünyasına bunu uyarlarsanız Google her zaman kazanır biz de kazandığımızı zannederiz. Bir sonraki ban a kadar. Çünkü google reklamcılık sisteminin karşısında yasal olarak hiç bir hakkınız yoktur.

    Bir akıllı webmasterda para vermediler diye dava açıp kovalamaz çünkü google dava masraflarını karşılamayacak noktada banlar sizi. Yani 30 bin dolarlık alacağınız olmadan banlanırsınız böylece 2000-3000$ için avukat tutup takibat yapacak hevesiniz olmasın.


    Sonuçta ben bugüne kadar google dan aldığım ödemeler ile ilgili hiç bir ödeme yapmadım.
    Ama bu ülkede 400 lira asgari ücret alan adamın maaşından çatır çatır vergisi kesilirken her ay 400$ ödeme alan adamların burada vergi polemiği yapmasından hoşlanmıyorum. Bir daha ki sefere gidip maliyeye beyannema dolduracağım ciddi ciddi 50-100 YTL farketmez neyse vergisini ödeyeceğim.

    saygılar
  • 23-11-2008, 02:53:07
    #22
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen ülkeye yurt dışından para soktuğunu mu sanıyorsun arkadaşım.
    Bir de yurt dışındaki kelimelere reklam veren Türk firmalarını düşün.
    Türk firmaları sana bana 0,01$ veriyor yurt dışındak reklamlarına 1,00$ veriyor.
    Ayrıca adsense yayınlayanların profesyonelleri hariç genelde Türkçe içerikle Türkçe reklamla çalışıyor.
    Yani google genelde Türk şirketinden aldığı paraların küçük kısmını Türk webmasterlara dağıtıyor. Hatta çoğunlukla paraların komple üstüne yatıyor.
    Reklamverenlerin bit bölümü kredi kartı ile doğrudan google amerika ya ödeme yapıyor.
    Kaç kişi google adwords ödemesi karşılığı googledan fatura alabiliyor? Fatura alanlarda kendini sanal reklam kralı sanan yeni yetme 3-5 şirketin google adwords danışmanlığına karşı fatura alıyor.
    Yani google Türkiye'ye webmasterlara verdiği paranın 2 katını yurt dışına götürüyor.
    Buradaki arkadaşlar da yurt dışından parası geliyor sanıyor.
    Bu sitedeki bir elit webmaster tabakasını saymazsak ingilizce içerik ile düzenli ve yükske gelir sahibi kimse var mı?
    AÇın ingilizce site kazanın yüzlerce dolar sonra hesabınız banlansın.
    Sonuçta amerikalıların bir sözü var The House Always Wins. Yani kasa her zaman kazanır. Bu söz kumarhaneler için söylenmiş bir kültdür. Ama internet dünyasına bunu uyarlarsanız Google her zaman kazanır biz de kazandığımızı zannederiz. Bir sonraki ban a kadar. Çünkü google reklamcılık sisteminin karşısında yasal olarak hiç bir hakkınız yoktur.
    Bir akıllı webmasterda para vermediler diye dava açıp kovalamaz çünkü google dava masraflarını karşılamayacak noktada banlar sizi. Yani 30 bin dolarlık alacağınız olmadan banlanırsınız böylece 2000-3000$ için avukat tutup takibat yapacak hevesiniz olmasın.
    Sonuçta ben bugüne kadar google dan aldığım ödemeler ile ilgili hiç bir ödeme yapmadım.
    Ama bu ülkede 400 lira asgari ücret alan adamın maaşından çatır çatır vergisi kesilirken her ay 400$ ödeme alan adamların burada vergi polemiği yapmasından hoşlanmıyorum. Bir daha ki sefere gidip maliyeye beyannema dolduracağım ciddi ciddi 50-100 YTL farketmez neyse vergisini ödeyeceğim.
    saygılar
    çok güzel açıklamışsın olayı eline sağlık

    ingilizce sitem var kazancımda iyi Allah'a şükür,pazarteside görüşeyim maliyeyle ne gerekiyosa yapayım başım ağrımasn
  • 23-11-2008, 03:00:31
    #23
    Öyle canın sıkılınca maliyeye gidip beyanname dolduramıyorsun.. Gelir vergisine tabi olman gerekmektedir. Türkiye'de her kazanç vergiye tabidir. Adsense geliriniz eğer ticari bir hesabınıza geliyor ise fatura kesmek zorundasınız. Kestiğiniz fatura yurt dışında mükellefiyeti olan bir firma olduğundan katma değer vergisi yoktur. Şahıs firması iseniz karınızın %15'ini tüzel kişilik iseniz %20'isini ödemeniz gerekmektedir. Fakat kişisel hesabınıza gelen 800-1000 usd lik bir parayı size kimse sormaz zaten vergi mükellefide değilseniz riski sıfıra yakındır. Olurda şans bu ya sorarlarsa da ticari bir amaç taşımadığını anlatmanız gerekir.
  • 23-11-2008, 03:11:52
    #24
    öğrenciyim ticari bi amacım yoktu diye masumca savunsam kendimi gözümün yasına bakarlar mı?
  • 23-11-2008, 03:18:19
    #25
    Üyeliği durduruldu
    google türkiyeden kazanıyor olabilir. herhalde kaç dolarlık hesabımıza vergi isteyecek dediğiniz devlet milyonlarca dolar para kazanan googleyle bunu hesaplamıştır. kalkıp 10000 lerce kişiyle uğraşacağına tek elden bunu halletmiştir. devlet önce memurlara maaş verip sonramı vergisini kesiyor. tabiki hayırr.. önceden kesiyor vergisini. o yüzden adsenseden para kazananlardan sonradan vergi kesmesi saçma olur
  • 23-11-2008, 16:45:43
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Apocalypse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    google türkiyeden kazanıyor olabilir. herhalde kaç dolarlık hesabımıza vergi isteyecek dediğiniz devlet milyonlarca dolar para kazanan googleyle bunu hesaplamıştır. kalkıp 10000 lerce kişiyle uğraşacağına tek elden bunu halletmiştir. devlet önce memurlara maaş verip sonramı vergisini kesiyor. tabiki hayırr.. önceden kesiyor vergisini. o yüzden adsenseden para kazananlardan sonradan vergi kesmesi saçma olur
    Mantiginiz biraz ters, devlet google TR de is yapiyor bundan su kadar pesin pesin vergi keseyim diyemez, zaten ödemeler yurt disindan geldigi icin olmaz. Adsense devlet degil ki yaptiginiz kiyaslama buna bir anlam kazandirsin. Adsense bir ticari firmadir, ödemelerini yasal zemine uygun sekilde yapiyor.

    Her vatandas gelirini beyan etmekle yükümlüdür, bugün olmaz yarin olur.
  • 23-11-2008, 17:21:02
    #27
    Şu ana dek kimsenin kapısı google adsense vergi ödemesi için çalındımı? Cevap hayır.

    Eğer birgün birimizin başı bu yüzdend erde girerse emin olun, foruma anında yazarlar ve bizde o zaman vergi ödenyormu, ödenmiyormu öğrenmiş oluruz. Ben 3 yıldır xxxx$ kazanıyorum şu ana dek kimse kapımı çalmadı bir sorun yaşamadım.