Sen ülkeye yurt dışından para soktuğunu mu sanıyorsun arkadaşım.
Bir de yurt dışındaki kelimelere reklam veren Türk firmalarını düşün.
Türk firmaları sana bana 0,01$ veriyor yurt dışındak reklamlarına 1,00$ veriyor.
Ayrıca adsense yayınlayanların profesyonelleri hariç genelde Türkçe içerikle Türkçe reklamla çalışıyor.
Yani google genelde Türk şirketinden aldığı paraların küçük kısmını Türk webmasterlara dağıtıyor. Hatta çoğunlukla paraların komple üstüne yatıyor.
Reklamverenlerin bit bölümü kredi kartı ile doğrudan google amerika ya ödeme yapıyor.
Kaç kişi google adwords ödemesi karşılığı googledan fatura alabiliyor? Fatura alanlarda kendini sanal reklam kralı sanan yeni yetme 3-5 şirketin google adwords danışmanlığına karşı fatura alıyor.
Yani google Türkiye'ye webmasterlara verdiği paranın 2 katını yurt dışına götürüyor.
Buradaki arkadaşlar da yurt dışından parası geliyor sanıyor.
Bu sitedeki bir elit webmaster tabakasını saymazsak ingilizce içerik ile düzenli ve yükske gelir sahibi kimse var mı?
AÇın ingilizce site kazanın yüzlerce dolar sonra hesabınız banlansın.
Sonuçta amerikalıların bir sözü var The House Always Wins. Yani kasa her zaman kazanır. Bu söz kumarhaneler için söylenmiş bir kültdür. Ama internet dünyasına bunu uyarlarsanız Google her zaman kazanır biz de kazandığımızı zannederiz. Bir sonraki ban a kadar. Çünkü google reklamcılık sisteminin karşısında yasal olarak hiç bir hakkınız yoktur.
Bir akıllı webmasterda para vermediler diye dava açıp kovalamaz çünkü google dava masraflarını karşılamayacak noktada banlar sizi. Yani 30 bin dolarlık alacağınız olmadan banlanırsınız böylece 2000-3000$ için avukat tutup takibat yapacak hevesiniz olmasın.
Sonuçta ben bugüne kadar google dan aldığım ödemeler ile ilgili hiç bir ödeme yapmadım.
Ama bu ülkede 400 lira asgari ücret alan adamın maaşından çatır çatır vergisi kesilirken her ay 400$ ödeme alan adamların burada vergi polemiği yapmasından hoşlanmıyorum. Bir daha ki sefere gidip maliyeye beyannema dolduracağım ciddi ciddi 50-100 YTL farketmez neyse vergisini ödeyeceğim.
saygılar
çok güzel açıklamışsın olayı eline sağlık
ingilizce sitem var kazancımda iyi Allah'a şükür,pazarteside görüşeyim maliyeyle ne gerekiyosa yapayım başım ağrımasn