• 24-11-2008, 01:27:07
    #37
    mesela reklamstore gittigidiyor. reklam yayınlayanlara kurum değilse ( yani fatura kesemiyorsa ) kazançları %20 kesip öyle veriyor. acaba google da aynısını mı yapıyor. eğer yapmıyorsa bu ilerde bizlerin başını baya ağrıtır. ha googlea bir şey olur mu bence olmaz. olan bizlere olur.
  • 24-11-2008, 01:44:19
    #38
    Üyeliği durduruldu
    calimero232 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mesela reklamstore gittigidiyor. reklam yayınlayanlara kurum değilse ( yani fatura kesemiyorsa ) kazançları %20 kesip öyle veriyor. acaba google da aynısını mı yapıyor. eğer yapmıyorsa bu ilerde bizlerin başını baya ağrıtır. ha googlea bir şey olur mu bence olmaz. olan bizlere olur.
    Google yurt disinda faaliyet gösteren bir sirket, vergisini bulundugu ülkeye göre öder. Reklamstore ve digerleri Türk sirketi ve Türk kanunlarina vergi kanunlarina tabi, ondan keserek öder size alacaginizi.
    Adsense icin ise farkli, Adsenseden ödeme alan herkes bulundugu ülkeye göre kanunlari bilmek ve hareket etmek zorundadir.
    Bunu bir muhasebe forumuna sorun orda detayli bilgi alirsiniz.
  • 24-11-2008, 01:53:38
    #39
    Kardeşim sen fatura kesemiyorsun ki, nasıl vergi ödeyeceksin

    Adtech nasıl vergiyi kesip yollyuor size parayı? Ama siz fatura keserseniz ADtech sizden kesinti yapmaz. Umarım anlatabilmişimdir. Ama Türkiye'de şöyle birşey var. Bankanızda 100bin ytl birikir ise devlet bunu araştırabilir. O yüzden malvarlığı yapmak daha akıl karı. Paranın kaynağını bildirmeniz gerekiyor o durumlarda.
  • 24-11-2008, 01:57:57
    #40
    + arkadaşlar diyelim 2000$ kazanıyorsunuz devlete vergi ödemeniz gerekiyor ancak fatura kesemiyorsunuz. Bu durumda aldığınız paraya vergi ödemiyorsunuz. Buda bir nevi vergi kaçırma oluyor.

    Fakat size bir ayrıntıyıda göstereyim. Sen 2000$ kazanıyorsun güzel ama aylık masrafın nedir? 400$ server'e ödeme yapıyorsun ve buda zaten kazandığın 2000$ 'ın %20 si. Eee gelirler vergisi veya kdv her neyse zaten %20 ödüyorsunuz devlete. Zaten masraflarınızı vergiden düşüyorsunuz ve devlete herhangi bir vergi ödemiyorsunuz. Yalnız bunu yapmak için şirket kurmak gerekli olabilir ve aylık masraflarını faturalandırmalısınız. Böylelikle vergi sorununuz olmaz diye düşünüyorum.

    Ben işletme okuyorum ve bu şekilde biliyorum. Eğer yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar.
  • 24-11-2008, 02:39:35
    #41
    Üyeliği durduruldu
    E bunu daha önceki yazilarimda da anlattim sirket kurarsiniz gider gösterirsiniz kalan gelir üzerinden yine vergi ödersiniz. Sürekli zarar gösteremezsiniz göze batarsiniz.
    Ama sahis olarak bunu yapma sansiniz yok gider gösteremezsiniz.
    Ödenecek gelir vergisi de belli dilimlere ayrilmis durumda ona göre ödersiniz, bastan kesin bir oran vermek yaniltmak olur.
    Muhasebeci degilim vergi danismani degilim ama az cok bunlari zamaninda arastirdim, yanlisim varsa düzeltirsiniz ama en dogrusunu ya maliyeden ya da muhasebe forumlarindan ögrenirsiniz. Burda kendi kafamizdan ne anlatsak bos
  • 24-11-2008, 15:11:27
    #42
    Eglence-Siteleri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E bunu daha önceki yazilarimda da anlattim sirket kurarsiniz gider gösterirsiniz kalan gelir üzerinden yine vergi ödersiniz. Sürekli zarar gösteremezsiniz göze batarsiniz.
    Ama sahis olarak bunu yapma sansiniz yok gider gösteremezsiniz.
    Ödenecek gelir vergisi de belli dilimlere ayrilmis durumda ona göre ödersiniz, bastan kesin bir oran vermek yaniltmak olur.
    Muhasebeci degilim vergi danismani degilim ama az cok bunlari zamaninda arastirdim, yanlisim varsa düzeltirsiniz ama en dogrusunu ya maliyeden ya da muhasebe forumlarindan ögrenirsiniz. Burda kendi kafamizdan ne anlatsak bos
    muhasebeci değilsin ama çatır çatır muhasebe döküyosun

    karışık bir konu derinlemesine araştırmak gerekir. ama tekrar söylüyorum ki. Google böyle bir vergi hatası yapmaz. kaldiki Türkiye yi geçiyorum Amerika ve Almanya da fln vergi suçu en ağır suçlardan biri olarak görünüyor.. ( diye biliyorum )
  • 24-11-2008, 15:18:16
    #43
    Üyeliği durduruldu
    Benim araştırmalarıma göre bu geliri beyan etmek için vergi mükellefi olmanız gerekiyor yani bir şahıs firması yada limited şirket kurmalısınız geçmişe dönük kazançlarımızın vergisini ödemek istersekde cezalı şekilde ödeyebiliyoruz oda epey tutuyor,

    Şimdi google adsense kazancına güvenip firma kurmak mantıksız geliyor bana, başka türlüde bu gelirin vergisini ödeyemiyoruz tacir olmamız gerekiyor bu vergiyi vermek için, vermezsekte 2 sene sonra maliye gelip kapıya dayandığı zaman kazandığınız paradan fazlasını isteyecek cezası ile birde vergi kaçırmaktan hapse bile atılabiliriz,

    Bence bu işi bir an evvel çözmeli maliye, gittigidiyordaki gibi bir stopaj kesintisine gidilmeli aksi halde öğrencisinden ev hanımına 10.000 in üzerinde kişi firma kurmak zorunda kalacak, hadi 2000$'ın üzerinde kazanan acabilirde 300 - 500 dolar kazanan birisi nasıl adsenseye güvenip firma kursun algısıyla vergisiyle uğraşsın.

    Maliyeye gidip bu konuyu danışanlar buraya yazarlarsa ne yapılması gerektiğini buradaki kişilerde bilgilenirler,
  • 24-11-2008, 21:38:15
    #44
    karışık işler ya ama cidden cok korkuyorum bu yüzden danışmam lazım su sınavlar bitsin detaylı bilgilendrcem sizi
  • 24-11-2008, 22:07:33
    #45
    yaklaşık 2006 dan beri adsense kullanıyorum ilk kez google ve vergi olayı bu kadar ağır bir şekilde gündeme geldi bence 2-3 senedir vergi konusunda sıkıntı yaşamıyorsak bundan sonrada sorun yaşayacağımızı zannetmiyorum.

    İllaki vergi olayı geliceksede bu işi google kendisi hallettmeli yayıncıları yıpratmamalı.Adtech vs. nasıl yapıyorsa aynısını uygulayabilir.Bu işten biz zararlı çıksakta. :S