• 12-01-2009, 02:23:07
    #64
    Misafir
    Eğer Mars telekom'un yurtdışından getirdiği hat ile İstanbul'da kablosuz iletişimi sağlarsa daha büyük bir değişiklik olur...
    Türk telekom o zaman karışamaz
  • 12-01-2009, 10:18:44
    #65
    By.AdSL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki diyelim wireless anten kurduk...
    1500-2000 $ para verdik...
    Peki network'u nerden alacağız...
    Bize nasıl ulaşacak network
    Bu konuda bircok firma heyecan icinde bu olusumun icinde yer almak istiyorlar. Ancak sizinde tahmin edeceginiz gibi hizmeti verebilmek icin oncelikle servis saglayici lisansiniz olmali. Lisans konusunun ayrintilarini suan burada anlatmak yersiz.

    Bunun disinda rekabetci bir hizmet verebilmek icin yuksek bir hat kapasitesine sahip olmalisiniz. Yani ilinizde hizmet vermek icin hazir altyapimizi (uyelik,hesap yonetimi) kullanabilirsiniz ancak verilecek internet hattini dogal olarak siz saglamalisiniz.

    Bu projede asli amac parali uyelige dayali bir olusum degil. Burada amac ucretsiz,hizli internet hizmetini sunmak. Yine gonderilen ve yoneltilen sorularin buyuk bir yuzdesini bu soru tutuyor. "Neden ucretsiz, nasil ucretsiz"...

    Ulkemizde iliskilerde, hayatin kendiside parayla bir butun haline gelmis, hertur metanin deger olcu birimi kullanmak istediginiz para birimi ile olculur olmus. ($, YTL, TL ne derseniz).

    Ancak ulkenin sinirlari disinda en azindan internet konusunda biraz daha farkli bir hayat var. Eger bu sektorun gelismesini ve rekabetci fiyatlarin olusmasini istiyorsak elimizi tasin altina sokmamiz lazim.

    Yillarca tekelden sikayet edip, hicbir altyapi kurmadan tekelin altyapisini kullanan, ellerinde her sinif lisans olmasina karsin ellerindeki hizmet vermeye yonelik lisanslari layiki ile kullanamayan buyuk firmalara inat bir projedir bu.

    Olusum gelisimi ne olur ne olmaz bunu hep birlikte gorecegiz. Ucretsiz internet etiketlerini ne kadar cok yerde gorursek basariye o kadar yaklasmis olacagiz.

    Eger boyle yapmazsak ve atil olan kapasiteleri naftalinli sandiklarda saklamaya devam edersek bundan sonra gelecek hertur hizmetde ozel iletisim vergisi, kdv, otv vergileri odeyip 1 liraya mal olan hizmete 100 lira vermeye devam ederiz.

    Almanyada 100 mbit internet icin 300 euro, ingilterede 120$ odeniyor, bu ulkenin topraklarinda ayni hizmet yada muadili hizmet icin 10.000 YTL talep ediliyorsa bu iste bir hata oldugu kesin.

    Kisisel olarak ben; yukaridaki tarz dusunceleri paylasan degerli arkadaslarin da varliginin bilincindeyim. Bunun disinda sektordeki buyuk aktorlerden yada kurduklari dunyanin icinde kendi dogrulari ile hayatini devam ettirenlerden bu konuda cok bir beklentim yok. Gerek mazisi geregi, gerekse yas ortalamasi olarak genc bu sektor ilk emeklilerini verdiginde yapilacak cozumlemeler ve davranis sekli cok farkli olacak.

    Yillardir genelde pek sesimi cikartmadan takip ettigim foruma en uzun yazim oldu. Sonuna kadar okumus olanlara tesekkur ederim.
  • 12-01-2009, 10:28:03
    #66
    altıparmak tarafından sinyal yakalayamadım bilginize . çekirge meydanada istiyoruz
  • 12-01-2009, 11:01:25
    #67
    Öncelikle hizmetinizden dolayı sizi tebrik ederim.

    Benim kafama takılan mevzu şu:
    Diyelim ki bir bu hizmeti kendi şehrimizde ücretli olarak yapmak istiyoruz. bunun yasal yükümlülükleri nelerdir? bilginiz var mı?

    örneğin kıbrısta kotalı olarak bu hizmet veriliyor. en son hatırladığım kadarı ile 1ay/4gb 30 ytl idi.

    buna benzer bir hizmeti Türkiye de yapmanın yasal prosedürü nedir? yapılabiliyormu açıkcası merak ediyorum.
  • 12-01-2009, 11:17:19
    #68
    bursalılara müjde demişsiniz ancak olmamış.

    Kapsadığı yer bursanın çok küçücük bir alanı
  • 12-01-2009, 11:23:14
    #69
    Görükle'ye de istiyoruz Daghan mümkünse
  • 12-01-2009, 11:24:35
    #70
    önce ataevler sonra görükle ron
  • 12-01-2009, 11:30:09
    #71
    hayaletimsi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    önce ataevler sonra görükle ron
    Oralar bataklık bölgesi, oraya giren internet çıkamaz. Transit geçsin orayı
  • 12-01-2009, 17:38:08
    #72
    turkticarette sözde bursa firması idi yıllarca halkımızı sömürdü kazıkladı kötü hizmet verdi
    devletin kobilere sağladığı imkanları son damlasına kadar kullandı
    ancak hiçbir şekilde topluma faydalı ücretsiz birşey yapmadılar

    gerçekten alkışlanası bir çalışma yaptığınız
    helal olsun size