Selamlar 2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak mi
4 yıllık mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa birakmak mı
Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum
Mühendislik mi Memurluk mu?
34
●1.228
- 26-01-2026, 00:26:302 yıllık okuyup memur kpss bence devlete dayarsan aktif gelirin olur devlete dayamazsan pasif gelir
- 26-01-2026, 00:26:53Aksi yönde seçimler yaptığım bir tecrübeyle;muskmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
"2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak" yazarken bile vazgeçirdi bak. Hak edişi olanlar bile sırada beklerken...
"Mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa bırakmayı" seçerdim, en azından cümleyi kurarken içinde bir "şans" geçiyor. - 26-01-2026, 00:29:56Garantili gideceksen sana önerim. Gerçi bunları kazanmadın daha ama ikisinide kazanabilme ihtimalini düşünerek yazıyorum
2 yıllık bölüm + kpss girdin memur oldun. ( kpss ye burada baya kasmak lazım)
Memur oldun, iş tıkırında
hoop dgs ile 4 yıllığa tamamla... sonra vaktin olur yüksek bile yaparsın.
* 2 yıllığada gerek yok KPSS asılıyım liseden 98 alayım dersende olur. - 26-01-2026, 00:31:30ALT5Y adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleshizuma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülemustafa4343 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleMühendis olup kirasını zor ödüyen çok insan gördüm hocamMediha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yazılım mühendisliği okuyup yazılım bilmeyen çok insanda gördüm
Bence artık 4 yıllık üniversiteler özel meslek gibi oldu yeteneğin çevren yoksa bir hiçsin
Ama memur olunsa en azından asgarinin çok üstünde bir maaş alarak yaşanabilir
Ha memur olmak çok mu kolay hayır değil ama 4 yılın sonunda bana göre evsiz ve arabasız bir Türk genci olarak sevdiğim kızı istemeye gidemeyeceksem yok yazık olur
Kısa ama zor yol daha mantıklı geliyor - 26-01-2026, 00:32:09Merhaba,
Öncelikle iki meslek hakkındada net fikrim yok. sadece dışarıdaki insanların hayatlarıını gözetleyerek yorum yapmak istiyorum ama herşeyden önce bu senin hayatın. İnsanlar kendi hayatına göre size fikir verecektir ama hayatınıza uymayabilir.
mühendislik iyi diyende çıkacaktır, demeyende çünkü herkesin yine burada kaderi ve hayat çizgisi farklı. Hem işinde başarılı olmuş hemde önüne iyi fırsatlar çıkan biri tabiki iyi diyecek iken, diğeri kötü diyecek.
Memurluk içinde aynı.
kimisi size diyecek ki: keşke gençliğimde yada seçim yapma zamanımda ticarete atılsaydım şöyle bişiyler yapsaydım. Sıkıştım memurluk içinde dümdüz bir hayatım var ama ben birşeyler alıp satmayı çizmeyi üretmeyi veya atılımları seviyordum diyebilir ama kimiside atamadan bahsedebilir. Ben yıllarca atama bekledim emeklerim heba oldu der. Kişiden kişiye bu çok değişir.
ama kimiside evet rahatım. sabah işime gidiyorum, akşam evime geliyorum. ay sonu hafta sonu maaşımı yatıracaklar mı kaygım yok. birileriyle yüz göz olup param kalacak derdim yok diyende çıkar. %50 - %50
bu nedenle kendi hayatına ve fırsatlarına göre seçmen lazım.