• 26-01-2026, 00:23:31
    #1
    Selamlar 2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak mi
    4 yıllık mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa birakmak mı

    Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum
  • 26-01-2026, 00:25:25
    #2
    Mühendislik okuyup kpss girmek
  • 26-01-2026, 00:25:39
    #3
    mühendisliği kaliteli üniversitelerde okumadıktan sonra hiç bir anlamı yok benim düşüncem.
  • 26-01-2026, 00:26:30
    #4
    2 yıllık okuyup memur kpss bence devlete dayarsan aktif gelirin olur devlete dayamazsan pasif gelir
  • 26-01-2026, 00:26:53
    #5
    muskmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar 2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak mi
    4 yıllık mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa birakmak mı

    Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum
    Aksi yönde seçimler yaptığım bir tecrübeyle;
    "2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak" yazarken bile vazgeçirdi bak. Hak edişi olanlar bile sırada beklerken...
    "Mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa bırakmayı" seçerdim, en azından cümleyi kurarken içinde bir "şans" geçiyor.
  • 26-01-2026, 00:29:56
    #6
    Garantili gideceksen sana önerim. Gerçi bunları kazanmadın daha ama ikisinide kazanabilme ihtimalini düşünerek yazıyorum

    2 yıllık bölüm + kpss girdin memur oldun. ( kpss ye burada baya kasmak lazım)
    Memur oldun, iş tıkırında
    hoop dgs ile 4 yıllığa tamamla... sonra vaktin olur yüksek bile yaparsın.

    * 2 yıllığada gerek yok KPSS asılıyım liseden 98 alayım dersende olur.
  • 26-01-2026, 00:31:30
    #7
    ALT5Y adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mühendislik okuyup kpss girmek
    shizuma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mühendisliği kaliteli üniversitelerde okumadıktan sonra hiç bir anlamı yok benim düşüncem.
    mustafa4343 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 yıllık okuyup memur kpss bence devlete dayarsan aktif gelirin olur devlete dayamazsan pasif gelir
    Mediha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aksi yönde seçimler yaptığım bir tecrübeyle;
    "2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak" yazarken bile vazgeçirdi bak. Hak edişi olanlar bile sırada beklerken...
    "Mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa bırakmayı" seçerdim, en azından cümleyi kurarken içinde bir "şans" geçiyor.
    Mühendis olup kirasını zor ödüyen çok insan gördüm hocam
    Yazılım mühendisliği okuyup yazılım bilmeyen çok insanda gördüm
    Bence artık 4 yıllık üniversiteler özel meslek gibi oldu yeteneğin çevren yoksa bir hiçsin
    Ama memur olunsa en azından asgarinin çok üstünde bir maaş alarak yaşanabilir
    Ha memur olmak çok mu kolay hayır değil ama 4 yılın sonunda bana göre evsiz ve arabasız bir Türk genci olarak sevdiğim kızı istemeye gidemeyeceksem yok yazık olur
    Kısa ama zor yol daha mantıklı geliyor
  • 26-01-2026, 00:32:09
    #8
    Merhaba,
    Öncelikle iki meslek hakkındada net fikrim yok. sadece dışarıdaki insanların hayatlarıını gözetleyerek yorum yapmak istiyorum ama herşeyden önce bu senin hayatın. İnsanlar kendi hayatına göre size fikir verecektir ama hayatınıza uymayabilir.
    mühendislik iyi diyende çıkacaktır, demeyende çünkü herkesin yine burada kaderi ve hayat çizgisi farklı. Hem işinde başarılı olmuş hemde önüne iyi fırsatlar çıkan biri tabiki iyi diyecek iken, diğeri kötü diyecek.

    Memurluk içinde aynı.
    kimisi size diyecek ki: keşke gençliğimde yada seçim yapma zamanımda ticarete atılsaydım şöyle bişiyler yapsaydım. Sıkıştım memurluk içinde dümdüz bir hayatım var ama ben birşeyler alıp satmayı çizmeyi üretmeyi veya atılımları seviyordum diyebilir ama kimiside atamadan bahsedebilir. Ben yıllarca atama bekledim emeklerim heba oldu der. Kişiden kişiye bu çok değişir.

    ama kimiside evet rahatım. sabah işime gidiyorum, akşam evime geliyorum. ay sonu hafta sonu maaşımı yatıracaklar mı kaygım yok. birileriyle yüz göz olup param kalacak derdim yok diyende çıkar. %50 - %50

    bu nedenle kendi hayatına ve fırsatlarına göre seçmen lazım.
  • 26-01-2026, 00:33:13
    #9
    bu arada devlet kısmında çok önemli bir soru işareti var.

    DAYIN yoksa en başından bu sevdadan vazgçemeni tavsiye ederim.