• 26-01-2026, 11:15:41
    #28
    .best ONE 🏆
    memurluğun da mühendislikten çok bir geri kalır yanı yok fakat mühendislik deneyim arttıkça aldığın maaş artıyor devlette memurken sabit. tanıdğım çoğu mühendis astronomik maaş alıyor geri kalanı da memurluğun bir tık üstü alıyor, tabi işe yeni başladığında birkaç sene asgari vs. sürünüyorsun
    Ayrıca 2 senelik sağlık bölümlerinin atanma puanlarını gördün mü ? 90 civarı alman lazım haberin olsun..
  • 26-01-2026, 11:25:45
    #29
    muskmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mühendis olup kirasını zor ödüyen çok insan gördüm hocam
    Yazılım mühendisliği okuyup yazılım bilmeyen çok insanda gördüm
    Bence artık 4 yıllık üniversiteler özel meslek gibi oldu yeteneğin çevren yoksa bir hiçsin
    Ama memur olunsa en azından asgarinin çok üstünde bir maaş alarak yaşanabilir
    Ha memur olmak çok mu kolay hayır değil ama 4 yılın sonunda bana göre evsiz ve arabasız bir Türk genci olarak sevdiğim kızı istemeye gidemeyeceksem yok yazık olur
    Kısa ama zor yol daha mantıklı geliyor
    memur olunca da 4 yıl sonunda ev araba alman zor valla maalesef alım gücü eridi gitti. Şu an memur maaşı 60 bin evi geçtim en ucuz sıfır araba 1.3 milyon tl.
  • 26-01-2026, 11:47:57
    #30
    Üyeliği durduruldu
    Memur olmayı kolay sandı herhalde arkadaş yazık bu kafayla zor 😂
  • 26-01-2026, 12:17:34
    #31
    Okumaya gerek yok lise kpss daha kolay. Bilsem hiç okumaz direkt lise kpss kasardım.
    • muskmedya
    muskmedya bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 26-01-2026, 19:03:14
    #32
    muskmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar 2 yıllık bir bölüm okuyup KPSS ile memur olup sırtını devlete yaslamak mi
    4 yıllık mühendislik bölümlerinden birini okuyup işini şansa birakmak mı

    Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum
    Kamuda 5 yıl düz memur olarak çalışıp ardından tekrardan mühendislik kadrosuna atanıp 3 yıldır çalışan biri olarak mühendislik okumanı tavsiye etmem. Hem atama puanı yüksek hem de maaş olarak karşılığı yok. Tavsiyem 2 yıllık tıbbi sekreterlik ya da hemşirelik okuyup düşük KPSS puanıyla atanman ve benzer maaşları alman(tıbbi sekreter hemen hemen benzer, hemşire nöbet ücretiyle daha fazla maaş).
  • 26-01-2026, 19:17:08
    #33
    YunusG adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kamuda 5 yıl düz memur olarak çalışıp ardından tekrardan mühendislik kadrosuna atanıp 3 yıldır çalışan biri olarak mühendislik okumanı tavsiye etmem. Hem atama puanı yüksek hem de maaş olarak karşılığı yok. Tavsiyem 2 yıllık tıbbi sekreterlik ya da hemşirelik okuyup düşük KPSS puanıyla atanman ve benzer maaşları alman(tıbbi sekreter hemen hemen benzer, hemşire nöbet ücretiyle daha fazla maaş).
    Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim hocam benim düşüncem o yönde tıbbi sekreterlik kazanıp memur olmayı düşünüyorum
  • 26-01-2026, 21:08:44
    #34
    Tr'de şansa bile güvenilmiyor hocam. Onun için memurluk her zaman ağır basar
    • muskmedya
    muskmedya bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 26-01-2026, 21:46:28
    #35
    Mühendis ol sonra mühendis uzman memur olursun.

    Bu şekilde KİT'e uzman girsen memur maaşı %30 alırsın en az