• 26-01-2026, 00:47:06
    #19
    1- Önce iki yıllık bölümü bitir.
    2-Kpss çalış ve atan,
    3- Memurluk yaparken ikinci öğretim mühendislik yaz ve bitir,
    4-sonra unvan değişikliği sınavı ile mühendis kadronu al.
  • 26-01-2026, 00:48:12
    #20
    Dixon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kamuya atanacaksa okuduğu üniversitenin hiçbir önemi yok.


    ''DAYIN yoksa en başından bu sevdadan vazgçemeni tavsiye ederim.''

    Yorumunuza istinaden de mülakat gerektirmeyen hiçbir atamada dayıya gerek yok, keza mülakat gerektirenlerde de genelde olmaz, yeterli puanı alıp doğru tercihler yaparak memur olabilirsin.
    evet amaç kamu ise , tabiki üniversitenin önemi yok. ben genel özel sektör olarak dedim bunu.

    yine evet, merkezi atama ise dediğiniz doğru, ama mülakat olan hiç bir yerleştirmede DAYI faktörü olmadan bir yere girebilme şansınız yok. (varsa da çok çok çok az )
  • 26-01-2026, 00:51:51
    #21
    muskmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tıbbi Sekreterlik, Anestezi, Radyoloji hiçbirinde girişte mülakat yok diye biliyorum doğru muyum hocam?
    Doğru
  • 26-01-2026, 01:06:20
    #22
    5 yıllık makine mühendisi olarak bildiriyorum
    Direkt olarak memur aramasına bakmalısın
  • 26-01-2026, 07:15:10
    #23
    Üyeliği durduruldu
    bence iki taraf içinde tanıdık yoksa bu sevdadan vazgeçin
  • 26-01-2026, 08:44:23
    #24
    En Kaliteli Yazılımcı ⭐⭐⭐
    Mühendis olanlar olmayanlar memurluk demiş, tam olarak hangi dayanakla diyorlar? Bu dünya risk ve kendini geliştirme işidir hocam. Meslek seçimimi kendini geliştirmen belirler. Tanıdığım en az 10 mühendis sayarım yakın çevremden maaşı 8 k doları geçen. Trde 200 kyı geçen de tanıyorum. Yurtdışında gidip çalışan da tanıyorum. Tanıdığım memur da var.
    hayatınız bir oyun gibidir, puzzleyi bitirmeye zorlarsanız kendinizi en sonunda rahat yaşarsınız zorlamazsanız yaşayamazsınız.
    Mühendis olacaksanız sürekli kendinizi geliştirmek için gayret etmeniz gerekir. Üsttekilerin dediği gibi üniversiteye falan bağlı değil yazılım ve bilgisayar dışında. Kendinizi ne kadar geliştirdiğinize bağlı. Asıl zor yol kendini geliştirmektir iki yolu da seçip kendinizi geliştirip çok kazanıp rahat yaşayabilirsiniz veya ikisini de seçip çalışmayıp boş oturabilirsiniz.

    Ben de mühendislik okuyorum, sonraki yıl TÜSAŞ’ta stajım var. İyi çalıştım ortalamam 3,55 ve tutuyor. 3,5 ve üzeri ortalama yaparsanız çalışıp rahatlıkla savunma sanayiye staja girebiliyorsunuz. Seneye de çift anadal yapacağım.

    diyeceğim o ki yatırımlarınızı iyi yapar ve mesleğinizde kendinizi geliştirirseniz her yol mübahtır ancak benim önerim yine de mühendisliktir ve asıl iş garantisi istiyorsanız endüstri mühendisliğidir malum her yerde her sektörde var. Gezmek tozmak yerine kendinizi geliştirin. 75 bin gibi sayılara ömrünüzü de adamamanızı öneririm, hayat sabit bir maaştan daha değerli, inişli çıkışlı bir yoldur.
  • 26-01-2026, 08:50:09
    #25
    Ben bizzat bu bahsetttiğin yollardan geçmiş biri olarak kendim 4 yıllık mezunu olup atanmaya çalıştım 2 yıllık opsiyonuna göre inanılmaz zor, yakınlarıma uyguladığım yöntemi sanada öneriririm bu soruyu sorduğuna göre akıllı bir insansın, ben zamanında farkedememiştim. İlla memuriyet düşünüyorsan 2 yıllık + atanma, sonra dilersen 4 'e tamamlama yolu şuan en mantıklısı. Ayrıca şuan gördüğüm en kolay olunabilen memuriyet güvenlik görevlisi. Sertifikaya verilen 30 40 bin lirayı millet para sanıyor ömür boyu her ay 60 bin kazandırıyor 1 kere atanınca.
    Bu bilgiler bizzat yakınlarıma uyguladığım tecrübeyle sabit bilgiler, bu yoruma denk gelipte okuyanında nasibiymiş. Allah yolumuzu açık etsin.
    Torpil lazım, dayı lazım diyenlere takılma, birçok pozisyona direk kpss puanı ile atama yapılıyor, nasibinde varsa her şey olur.
  • 26-01-2026, 10:15:42
    #26
    mühendislik artı almanca öğrenip almanyaya yerleşmek
  • 26-01-2026, 10:35:33
    #27
    honur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bizzat bu bahsetttiğin yollardan geçmiş biri olarak kendim 4 yıllık mezunu olup atanmaya çalıştım 2 yıllık opsiyonuna göre inanılmaz zor, yakınlarıma uyguladığım yöntemi sanada öneriririm bu soruyu sorduğuna göre akıllı bir insansın, ben zamanında farkedememiştim. İlla memuriyet düşünüyorsan 2 yıllık + atanma, sonra dilersen 4 'e tamamlama yolu şuan en mantıklısı. Ayrıca şuan gördüğüm en kolay olunabilen memuriyet güvenlik görevlisi. Sertifikaya verilen 30 40 bin lirayı millet para sanıyor ömür boyu her ay 60 bin kazandırıyor 1 kere atanınca.
    Bu bilgiler bizzat yakınlarıma uyguladığım tecrübeyle sabit bilgiler, bu yoruma denk gelipte okuyanında nasibiymiş. Allah yolumuzu açık etsin.
    Torpil lazım, dayı lazım diyenlere takılma, birçok pozisyona direk kpss puanı ile atama yapılıyor, nasibinde varsa her şey olur.
    Çok teşekkür ederim hocam sağlık bölümlerinden birini bitirip memur olmayı düşünüyorum.
    Belki bir tık daha uzun bir yol ama yinede masada oturup para almak daha iyi gibi
    İnşallah Allah'ın izniyle hedeflerime ulaşabilirim tekrardan yorumunuz için teşekkür ederim