• 28-12-2022, 12:01:22
    #19
    BİR AVUKATA DANIŞIN,

    Öncelikle sizi çıkarmak için önce ihtarname gönderir (haklı bir sebep arıyordur), cevap verirsiniz (% 25 artış kararını eklersiniz),
    yeni dönemi % 25 artış ile kuruşu kuruşuna bankadan ödersiniz. Ödemeleri düzenli yapmalısınız.
    Dava açmak istiyorsa da gider açar.
    İhtarname göndermedikçe rahatsınız.
  • 28-12-2022, 12:04:18
    #20
    Gencolusum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    BİR AVUKATA DANIŞIN,

    Öncelikle sizi çıkarmak için önce ihtarname gönderir (haklı bir sebep arıyordur), cevap verirsiniz (% 25 artış kararını eklersiniz),
    yeni dönemi % 25 artış ile kuruşu kuruşuna bankadan ödersiniz. Ödemeleri düzenli yapmalısınız.
    Dava açmak istiyorsa da gider açar.
    İhtarname göndermedikçe rahatsınız.
    Ki geçerli bir sebebi yoksa gönderemez de. O yüzden hepten rahat.
  • 28-12-2022, 12:23:16
    #21
    krmbzkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Malesef 6 ay değil dava 3 sene sürüyor... daha 2 yıl önceki davalar şuan yeni geliyor savcının önüne.
    6 ay dava sürüyor demedim yanlış anlaşılmasın, anca 6 ay sonra dava açabiliyor, 6 ay sonra açılan dava en az 2-3 sene sürüyor. 3 sene sonra nihai sonuç çıkıyor.
  • 28-12-2022, 13:08:11
    #22
    Ne %25 kanunuymuş arkadaş ortalığı dağıttı gitti ev sahibi kiracı sorunlarını tavan yaptı bu kural gelmeden önce böyle sıkıntılar istisnai örnek olarak görülürken şimdi genelleşmiş oldu. Çıkaramaz edemez diyorsanız eğer evime emlakçıları yollaması dert değil evi satışa çıkarınca zırt pırt ev bakmaya gelsinler benim özelim kalmasın dert etmiyorsanız sıkıntı yok veya evi satın alacak insan sizi çıkarmak için nasıl yollar bulacağını bilemezsiniz. Son dönemde ev sahipleri kiracıları çıkarmak için farklı yöntemler arıyor kiracılar ise %25 işlerine geldiği için bu durumun sürmesini istediği için çıkmamak için uğraşıyor

    Devletimiz hem kiracının hem ev sahibinin haklarını suistimal edilmesini engelleyecek lafta değil gerçekçi çözümler bulması gerekiyor yaptırımı olması gereken adımların olması lazım iki tarafta işin çakallığını aklına getirmeyecek bir yaptırım karşılığını olduğunu bilmesi gereken bir sistem olması gerek
  • 28-12-2022, 13:23:17
    #23
    Şimdi basitçe şöyle bir hesap yapalım, İstanbul Mimaroba da 3+1 evim var ve 3 senedir yeni bir kiracım var. İlk sene çok uyguna oturdu ve ve 2. sene zam yapmadım. Bu sene %25 yaptığımı varsayalım. Ama kimse 3 sene önce ödediğim DASK ile bu sene ödeyeceğim DASK'ı hesap etmiyor. Artış %25'te kalmış mı? Şu anda aynı sitede kiralar 9K-10K civarında. Ben mesela 4000 yaparsam insafsız oluyorum değil mi? İşte milletimizin en büyük sorunu bu, empati yapmayı beceremiyoruz.
  • 28-12-2022, 17:08:06
    #24
    Yellredd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çıkaramaz.
    İhtarname gönderebilir. Dava açabilir, ancak şu an binlerce dosya var bekleyen
    onlar da uzlaşmaya gidiyor genel olarak
    2-3 yıla ancak sonuçlanır.
    Anadolu Adliyesi (İstanbul) bölgesinde görevli avukat çift arkadaşlarım var, mantıklı nedenler (evim yok ben oturacağım, oğlum kızım oturacak, süre doldu ihtar çektim vs.) nedenler ile gelen davalarda şuan da sürenin (karar süresi) 2-3 ay içinde sonuçlandığını belirtmişti 15 gün önce.
    Ön bürolarda belli bir hazırlık yapılmış ve bu tip dosyalar ayıklanarak öne çekilip sonuçlandırılarak puan ve kapama sisteminin sağlıklı sağlanması için işler hızlanmış durumda.
    Ancak kontrat bitti, ihtar çekilmedi, mal sahibi çıkın benim evim yüksek ediyor o rakamdan kiraya vereceğim gibi benzer sebepler ile olan davaların ileri tarihlere (5-6 ay) kadar başlangıç verildiğini söylemişlerdi.
    İhtarname gönderip uzatmıyorum dediğinde, bunu kanıtlarıyla dosyaya sunduğunda yaklaşık 15 günlük bir süre içinde mahkeme ön büro yakın bir tarih vererek işi sonlandırıyor, dosyada gerçekten uzak beyanlar, tanıklara dayalı kanıtlar vb. gibi durumlarda iş uzayacağı için bunları belirttiğim şekilde 5-6 ay sonraya atıyorlarmış.
    Başka şehirler için durum nedir bilmiyorum, zira artık ev sahipleri ve kiracılar arasında ben haklıyım sen haklısın muhabbeti yüzünden cinayetler işleniyor, öfke dediğiniz olay bir anlık sinir krizidir gelir bin yıllık pişmanlık sağlar.
    Ben artık trafikte bile sen haklısın ben haklıyım demiyor, canıma hatalı şekilde kast eden kişilerle bile münakaşaya girmeyip Allah'a şükür edip geçiyorum.
    Ya yaşadığımız ülkeyi tanımıyorsunuz ya da insanları.
  • 28-12-2022, 17:10:20
    #25
    Üyeliği durduruldu
    mrwoox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anadolu Adliyesi (İstanbul) bölgesinde görevli avukat çift arkadaşlarım var, mantıklı nedenler (evim yok ben oturacağım, oğlum kızım oturacak, süre doldu ihtar çektim vs.) nedenler ile gelen davalarda şuan da sürenin (karar süresi) 2-3 ay içinde sonuçlandığını belirtmişti 15 gün önce.
    Ön bürolarda belli bir hazırlık yapılmış ve bu tip dosyalar ayıklanarak öne çekilip sonuçlandırılarak puan ve kapama sisteminin sağlıklı sağlanması için işler hızlanmış durumda.
    Ancak kontrat bitti, ihtar çekilmedi, mal sahibi çıkın benim evim yüksek ediyor o rakamdan kiraya vereceğim gibi benzer sebepler ile olan davaların ileri tarihlere (5-6 ay) kadar başlangıç verildiğini söylemişlerdi.
    İhtarname gönderip uzatmıyorum dediğinde, bunu kanıtlarıyla dosyaya sunduğunda yaklaşık 15 günlük bir süre içinde mahkeme ön büro yakın bir tarih vererek işi sonlandırıyor, dosyada gerçekten uzak beyanlar, tanıklara dayalı kanıtlar vb. gibi durumlarda iş uzayacağı için bunları belirttiğim şekilde 5-6 ay sonraya atıyorlarmış.
    Başka şehirler için durum nedir bilmiyorum, zira artık ev sahipleri ve kiracılar arasında ben haklıyım sen haklısın muhabbeti yüzünden cinayetler işleniyor, öfke dediğiniz olay bir anlık sinir krizidir gelir bin yıllık pişmanlık sağlar.
    Ben artık trafikte bile sen haklısın ben haklıyım demiyor, canıma hatalı şekilde kast eden kişilerle bile münakaşaya girmeyip Allah'a şükür edip geçiyorum.
    Ya yaşadığımız ülkeyi tanımıyorsunuz ya da insanları.
    Selamlar hocam,
    Bu işlemler artık direkt olarak uzlaşma bürosuna gidiyor, uzlaşmada bekleyen binlerce dosya var.
    Büyükşehirler bu işler çok yavaş ilerliyor,
    Kaldı ki bir de kararın istinaf süreci var.
    2 seneden önce sonuç almak mümkün değil kolay kolay.
  • 28-12-2022, 20:30:51
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    hocam oturdugunuz bölgede kiralar ne civarda? asgarinin 8.5 olduğu ülkede 3.5 kira malumunuz pek bir şey etmiyor artık. mal sahipleri de kendilerini hepten s*lak yerine koyamaz maalesef. sizin eviniz olsa, asgariye %100 zam, enflasyonun %100 oldugu yerde bence siz de %25 zam yapmazsınız. oturdugunuz bölgede kiralar min. 4-5 ise sizden 3.5 istiyorsa verin gitsin. ha yok bölgede kiralar 3 civarıysa daha az olmalı bence de. bilgim yok ancak geçen sene de zam yapmamıstır herhalde cünkü 1.3'e geçen sene nerede ev vardı. yok cidden problem yaşayacaksanız umarım çıkartabilir çünkü enflasyonun, asgari ücretin 8.5 olduğu yerde, paranın bi gece %50 eridigi ülkede mal sahibine böyle bir ambargo koymak "hak" değil benim açımdan. tüm bu problemleri malda hakkı olan insanlara devletin kısıtlamasıyla yıkarak onlardan bi kısmını çıkartmak hak değil. tabi sonuç olarak kanun ne derse o, ben sadece işin etik kısmındaym. mesela enflasyonun %10 olduğu bi ortamda, kiraya %100 zam yapmakta etik olmazdı o zaman da onu savunurdum ancak şu an tam tersi bir durum mevcut. her neyse hayırlısı olsun ikinizin de hakkında.
  • 28-12-2022, 20:42:22
    #27
    Üyeliği durduruldu
    Uzlaşmanızı öneririm.