• 28-12-2022, 22:26:25
    #28
    karagul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne %25 kanunuymuş arkadaş ortalığı dağıttı gitti ev sahibi kiracı sorunlarını tavan yaptı bu kural gelmeden önce böyle sıkıntılar istisnai örnek olarak görülürken şimdi genelleşmiş oldu. Çıkaramaz edemez diyorsanız eğer evime emlakçıları yollaması dert değil evi satışa çıkarınca zırt pırt ev bakmaya gelsinler benim özelim kalmasın dert etmiyorsanız sıkıntı yok veya evi satın alacak insan sizi çıkarmak için nasıl yollar bulacağını bilemezsiniz. Son dönemde ev sahipleri kiracıları çıkarmak için farklı yöntemler arıyor kiracılar ise %25 işlerine geldiği için bu durumun sürmesini istediği için çıkmamak için uğraşıyor

    Devletimiz hem kiracının hem ev sahibinin haklarını suistimal edilmesini engelleyecek lafta değil gerçekçi çözümler bulması gerekiyor yaptırımı olması gereken adımların olması lazım iki tarafta işin çakallığını aklına getirmeyecek bir yaptırım karşılığını olduğunu bilmesi gereken bir sistem olması gerek
    hocam bu olayda, tatile çıktım der kapatırsınız telefonu kirasını gününde ödersiniz.
    her ev bakana da zırt pırt kapı açılmaz...
    yasal olarak da özel alan olarak da mümkün görünmüyor pek.
  • 28-12-2022, 22:49:53
    #29
    neet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bu olayda, tatile çıktım der kapatırsınız telefonu kirasını gününde ödersiniz.
    her ev bakana da zırt pırt kapı açılmaz...
    yasal olarak da özel alan olarak da mümkün görünmüyor pek.
    Hocam daha neler yapmayın )

    Benim evi satma isteğime kiracı nasıl karışabilir böyle bir durum olabilirmi hadi tatile çıktım diyeceksiniz ne kadar sürecek bu tatil

    Empati yapalım kiracılar ne diyor benim verdiğim %25 i kabul etmiyorsan evi satarsın işine gelmiyorsa değil mi bu durumda tamam bende evimi satacağım o zaman diyeceğim ve kiracı bu duruma karşı sizin söylediğiniz gibi yapacak iş bu durumdan sonra kanuni hak ötesine geçer

    Hülle yolu ile evi başkasına satar ve evi tadilata sokacağım der veya kendim oturacağım der vs vs bunun yanında iki tarafta birbirinin huzuru bozacak davranışa girilebilir iki tarafın inadında iki tarafta yıpranır.

    Oturduğunuz ev sizin değil ve ev sahibinin evi satmasını engelleme hakkınız yok yeni alan kişi o evde oturacaksa eğer başka ilçede evi vs yoksa sizin kazanacağız zaman 6 ay bilemedin 1 sene olacak sizin bu tarz davranışlarınızı duyan gören bilen ev sahipleri evlerini kiraya verdiği zaman kapitülasyonları andıran şartlar öne sürüyor veya fahiş kira istiyor

    Bir önceki mesajımda belirttiğim gibi kiracı ve ev sahibi hakları revize edilmeli ve yaptırımları ağır olmalı yoksa insanlar kanun dışı yöntemlere başvuruyor ve adli vakalar artıyor
  • 31-12-2022, 13:01:48
    #30
    neet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bu olayda, tatile çıktım der kapatırsınız telefonu kirasını gününde ödersiniz.
    her ev bakana da zırt pırt kapı açılmaz...
    yasal olarak da özel alan olarak da mümkün görünmüyor pek.
    Size bir sorum olacak, ev sahibi senelerce çalışıp, sıkıntı çekip o evi sizin için mi aldı?
  • 31-12-2022, 13:04:49
    #31
    Yellredd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çıkaramaz.
    İhtarname gönderebilir. Dava açabilir, ancak şu an binlerce dosya var bekleyen
    onlar da uzlaşmaya gidiyor genel olarak
    2-3 yıla ancak sonuçlanır.

    Bende de aynı durum var, ankara icra mahkemelerinde 2022 yılı 10ncu ayda dava açıldı, mart 2023te mahkeme var. Çokta uzun sürmez, anlaşmak en doğrusu
  • 31-12-2022, 13:09:16
    #32
    karagul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne %25 kanunuymuş arkadaş ortalığı dağıttı gitti ev sahibi kiracı sorunlarını tavan yaptı bu kural gelmeden önce böyle sıkıntılar istisnai örnek olarak görülürken şimdi genelleşmiş oldu. Çıkaramaz edemez diyorsanız eğer evime emlakçıları yollaması dert değil evi satışa çıkarınca zırt pırt ev bakmaya gelsinler benim özelim kalmasın dert etmiyorsanız sıkıntı yok veya evi satın alacak insan sizi çıkarmak için nasıl yollar bulacağını bilemezsiniz. Son dönemde ev sahipleri kiracıları çıkarmak için farklı yöntemler arıyor kiracılar ise %25 işlerine geldiği için bu durumun sürmesini istediği için çıkmamak için uğraşıyor

    Devletimiz hem kiracının hem ev sahibinin haklarını suistimal edilmesini engelleyecek lafta değil gerçekçi çözümler bulması gerekiyor yaptırımı olması gereken adımların olması lazım iki tarafta işin çakallığını aklına getirmeyecek bir yaptırım karşılığını olduğunu bilmesi gereken bir sistem olması gerek
    Aynen katılıyorum
  • 31-12-2022, 13:10:33
    #33
    Bu konuda iki tarafıda haklı görmekteyim, ev sahibini tanımıyorum 20 tane mi Evi var yoksa 1 tane mi? Fakat günümüz ekonomisinde bence o fiyata bile kaçırmamanda fayda var.
  • 31-12-2022, 13:56:03
    #34
    Kafasına göre zam yapamaz yaparsa şikayetçi olun tapu ev sahibine ait diye kafasına göre istediği kiracasını çıkartamaz keyfi zam yapamaz kanun ne diyorsa o gerektiğinde şikayetçi bile olabilirsiniz.Keyfine göre yok kızım yok oğlum oturacak çıkın çıkmıyorsanız ben şu fiyatı istiyorum tarzında çokça örnekleri var hiç kafanızı takmayın rahat olun.
  • 01-01-2023, 10:26:26
    #35
    brnkrc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size bir sorum olacak, ev sahibi senelerce çalışıp, sıkıntı çekip o evi sizin için mi aldı?
    bakın bende ev sahibiyim, arkadaşın yazısına istinaden yazdım.
    evi satıyorum diyerek sürekli müşteri gönderemez hukuka aykırı, ev müsaitliği önemli.
    tabi ki de senelerce çalışıp ben de o evi kimseye almadım, kendime aldım.
    ancak gidip de fahiş fiyatlar ile yaklaşmıyorum kiracımın sözleşmesinin bitmesine 5 ay var ve ben şimdiden uzatmayacağımı belirttim. ( kendim geçeceğim { atama durumu } yada lokasyon değişikliğinden ötürü satacağım için.) almak isterse de fiyatımı söyledim.
    kimseyi de zor durumda bırakarak hareket etmedim, etmem de.
    ancak bazı uyanık ev sahipleri ve kiracıların da olduğu gerçeği değişmiyor.
    şu piyasa da 2 lira kirada da o evde kalınmaz, ayıptır.
    %100 zam mı olur diyorlar. enflasyon olmuş %200. dediğiniz gibi ev sahibi evi kime alıyor?