Devletteyken ek gelir elde edilmiyor galiba. Mesela öğretmenler özel ders vermesi yasak aynanda hem dershane hem okulda çalışamıyorlar diye biliyorum. Ne kadar doğru bilmiyorum tabi. Kendini geliştirmeyi engeller bu da bu yüzden sıkıntılı
Devlet garanti olduğu için o şekilde düşünüyorlar. Şu devride haksız sayılmazlar. Çünkü kriz olur işten çıkarılırsın. Anlaşamazsın işten çıkarılırsın. Birde mobbing olayları bir nebze daha iyi devlette. Ayrıca aldığın para ve iş belli. Özeli konuşursak; Kız arkadaşım anestezi teknikeri özelde işe girse çoğu yerde hemşirelik vs. yaptırırlar. Kendi işini bile yapman zor.