• 28-12-2020, 23:04:06
    #1
    Merhabalar, Allah bağışlasın 4,5 yaşında bir kızım var. Kendimiz bir çocuk daha düşünüyoruz ama düşündük ki anne-baba sevgisine muhtaç binlerce çocuk var. Biz de bir tane evlat edinmeyi düşünüyoruz.
    Öncelikle bu tarz bir girişimde bulunan oldu mu? Prosüdür nedir? Resmi yerlere yine gideceğim ama buradan deneyimleri de öğrenmek iyi olur dedim.
  • 28-12-2020, 23:08:21
    #2
    Öncelikle allah bağışlasın hocam.

    Benim bildiğim kadarı ile bu işlemler çocuk esirgeme kurumu üzerinden de ilerletilebiliyor ama isterseniz T.C. AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI sitesinden bir bakın burada tüm sorulara cevaplar eklenmiş durumda. Benim duyduğum bazı şartların olduğu ve belli aralıklarla sıkı denetimlerin yapıldığı bir süreç söz konusu. Her şey gönlünüzce olsun.
  • 28-12-2020, 23:08:38
    #3
    Öncelikle Allah bağışlasın hocam Allah analı babalı büyütsün yakın tanıdığım birisi vardı aynı sizin gibi kızları var. Bunun için yeterli olup olmadığınıza bakılıyor gelir durumu , aileye ayrılan vakit vb.
    Eviniz sizinse rahatlıkla evlat edinebilirsiniz.
    Allah utandırmasın.
  • 28-12-2020, 23:08:47
    #4
    Daha önce koruyucu aile olmuş birisiyle tanışmıştım. Malumunuz aldığınız çocuk sürekli sizde kalmıyor. Zorda olan ailenin çocuğunu alıyorsunuz, aile kendini toparlayınca çocuğu tekrar geri veriyorsunuz. Kadın bana dedi ki: çok güzel bir duygu ama tam çocuğa alışıyorsun, ailesi gelip istediği zaman insanın çok zoruna gidiyor..
  • 28-12-2020, 23:09:16
    #5
    hocam çok güzel düşününmüşsünüz keşke herkes sizin gibi olsa ama 4.5 yaşındaki kızınızın psikoljisini etkileyebileceğini düşünüyorum. Düşünün birden bire eve bir kardeş geliyor ve anne baba onada ilgi gösteriyor. Bunuda lütfen dikkat alın çünkü psikolojik sorunlar hep çocukluktan ailevi nedenlerden geliyor. Ama onun haricinde gerçekten bu düşüncenizle 10 numara insansınız.
  • 28-12-2020, 23:14:15
    #6
    Eyupoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, Allah bağışlasın 4,5 yaşında bir kızım var. Kendimiz bir çocuk daha düşünüyoruz ama düşündük ki anne-baba sevgisine muhtaç binlerce çocuk var. Biz de bir tane evlat edinmeyi düşünüyoruz.
    Öncelikle bu tarz bir girişimde bulunan oldu mu? Prosüdür nedir? Resmi yerlere yine gideceğim ama buradan deneyimleri de öğrenmek iyi olur dedim.
    merhaba dilerseniz yarın net bilgi verebilirim bakanlık avukatıyla görüşüp.
  • 28-12-2020, 23:15:07
    #7
    Liveria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle allah bağışlasın hocam.

    Benim bildiğim kadarı ile bu işlemler çocuk esirgeme kurumu üzerinden de ilerletilebiliyor ama isterseniz T.C. AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI sitesinden bir bakın burada tüm sorulara cevaplar eklenmiş durumda. Benim duyduğum bazı şartların olduğu ve belli aralıklarla sıkı denetimlerin yapıldığı bir süreç söz konusu. Her şey gönlünüzce olsun.
    Çok teşekkürler inceleyeceğim.
    AHmetdmrl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle Allah bağışlasın hocam Allah analı babalı büyütsün yakın tanıdığım birisi vardı aynı sizin gibi kızları var. Bunun için yeterli olup olmadığınıza bakılıyor gelir durumu , aileye ayrılan vakit vb.
    Eviniz sizinse rahatlıkla evlat edinebilirsiniz.
    Allah utandırmasın.
    Burada ki tek sıkıntı evin kira olması Allah nasip ederse 2021 içerisinde onu da tamamlayacağız
    elfiza adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha önce koruyucu aile olmuş birisiyle tanışmıştım. Malumunuz aldığınız çocuk sürekli sizde kalmıyor. Zorda olan ailenin çocuğunu alıyorsunuz, aile kendini toparlayınca çocuğu tekrar geri veriyorsunuz. Kadın bana dedi ki: çok güzel bir duygu ama tam çocuğa alışıyorsun, ailesi gelip istediği zaman insanın çok zoruna gidiyor..
    Bu çok kötü bir duygu ama sineye çekebiliriz. Yeter ki bir insan büyüdüğünde sevgi denen şey nedir diye sorgulamasın. Ben çok sorguladım bazen neyin gerçek sevgi olduğunu anlayamadım bile!
    Kaan1623 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam çok güzel düşününmüşsünüz keşke herkes sizin gibi olsa ama 4.5 yaşındaki kızınızın psikoljisini etkileyebileceğini düşünüyorum. Düşünün birden bire eve bir kardeş geliyor ve anne baba onada ilgi gösteriyor. Bunuda lütfen dikkat alın çünkü psikolojik sorunlar hep çocukluktan ailevi nedenlerden geliyor. Ama onun haricinde gerçekten bu düşüncenizle 10 numara insansınız.
    Hocam benim kızım biraz farklı Hayvan ve insanları özellikle arkadaşlıkları çok seviyor pek kıskançlık durumu da yok. Ufak tefek sürtüşmeler muhakkak olur öz kardeşler de bile oluyor. Kendisi her gün soruyor kardeş ne zaman alacaksınız diye. Kendisi pazardan alındığını düşünüyor sanırım
  • 28-12-2020, 23:15:46
    #8
    mersinli07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba dilerseniz yarın net bilgi verebilirim bakanlık avukatıyla görüşüp.
    1. ağızdan duymak güzel olur açıkcası. Sevinirim hocam.
  • 28-12-2020, 23:16:07
    #9
    Allah bağışlasın, öncelikle bu güzel düşüncenizden dolayı tebrik ederim fakat,
    Çocuk yapmak varken, sahiplenmek olabilir belki bir düşünce buda fakat, Kendi evladın gibi sevip büyütüceksin, öyle bir gün gelicek senden geri alıcaklar.
    Sen istemesende o büyüttügün yavrucak, bir süre sonra gerçeğin farkına varıp öz ailesini aramaya başlayacak en kötü ihtimalle, çocugun ailesi sana ulaşmaya calısacak tekrardan..
    Öyle bir gün gelicek, belki mal varlığına dahi göz koyucaklar olmaz deme oluyor görülüyor duyuluyor örnekleri gırrla var.