• 28-12-2020, 23:18:27
    #10
    Hocam, düşünceniz çok iyi . Öncelikle sizi tebrik ediyorum.isterseniz koruyucu aile olabilirsiniz, isterseniz de evlat edinebilirsiniz. İkisi de birbirinden farklı. Koruyucu aile olduktan sonra o çocuğu evlat edinmek için de başvurabilirsiniz. Bunun için Bulunduğunuz ildeki Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne başvuru yapacaksınız. Sizden aileninzle ilgili gelir, sabıka, sağlık durumu gibi belgeler isteyecekler. Evinize incelemeye gelecekler. Uygun görülürse sıraya alıp çocuğu verecekler ve sürekli konrole gelecekler. Evlat edinmek için en az 1 yıl bakmanız gerekiyor diye biliyorum.
  • 28-12-2020, 23:22:26
    #11
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah bağışlasın, öncelikle bu güzel düşüncenizden dolayı tebrik ederim fakat,
    Çocuk yapmak varken, sahiplenmek olabilir belki bir düşünce buda fakat, Kendi evladın gibi sevip büyütüceksin, öyle bir gün gelicek senden geri alıcaklar.
    Sen istemesende o büyüttügün yavrucak, bir süre sonra gerçeğin farkına varıp öz ailesini aramaya başlayacak en kötü ihtimalle, çocugun ailesi sana ulaşmaya calısacak tekrardan..
    Öyle bir gün gelicek, belki mal varlığına dahi göz koyucaklar olmaz deme oluyor görülüyor duyuluyor örnekleri gırrla var.
    Muhakkak bir çok şeyi göze almaktayız. İşin aslını da açıklayım gayenin bir evlat edinme olmadığını daha iyi anlıyabiliriz.
    Benim anne-baba 9 yaşında iken ayrıldılar o yaşa kadar da zaten sarıldıklarını hatırlamam. O yaştan sonra da sanayilerde, yazlık bölgeler de komilikle sürünerek geçen bir çocukluğum oldu. Ben kendi çocuğum olana kadar sevginin tanımını pek bilmiyordum. Çocuğum olduktan sonra annesiz ve babasız özellikle sevgisiz büyümenin daha kötü bir durum olduğunu çocuğuma sarıldıkça anlıyorum. Çocuk yapmak tabi işin garanti kısmı ama biz istiyoruz ki bir çocuk daha sevgisiz büyümesin.
    Büyüdükten sonra isterse alsınlar belki koyar ama geçer.
  • 28-12-2020, 23:22:41
    #12
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah bağışlasın, öncelikle bu güzel düşüncenizden dolayı tebrik ederim fakat,
    Çocuk yapmak varken, sahiplenmek olabilir belki bir düşünce buda fakat, Kendi evladın gibi sevip büyütüceksin, öyle bir gün gelicek senden geri alıcaklar.
    Sen istemesende o büyüttügün yavrucak, bir süre sonra gerçeğin farkına varıp öz ailesini aramaya başlayacak en kötü ihtimalle, çocugun ailesi sana ulaşmaya calısacak tekrardan..
    Öyle bir gün gelicek, belki mal varlığına dahi göz koyucaklar olmaz deme oluyor görülüyor duyuluyor örnekleri gırrla var.
    Hocam sırf bunlar olacaksa bile o çocuğun sevgi evinde büyümesinden de bir ailenin yanında büyümesi her şeye bedel bence. (Şahsi düşüncem, yanlış anlaşılma olmasın.)
  • 28-12-2020, 23:23:15
    #13
    @Eyupoglu; pm attım size
  • 28-12-2020, 23:35:36
    #14
    1. Koruyucu aile olursanız çocuk sizde uzun süre kalmaz diye bir şey yok yani ayrılma gibi bir durum yok. Sadece çocuğun özlük haklarını korumak adına bu tercihi yapan insanlar var. Eğer kendi ailesi isterse arada bir görüşüyorlar.

    2. Yaş kriterleri var. Yani çocuk ile aranızda en fazla 40 yaş olabiliyor sanırım (bebek almayı düşünüyorsanız)

    3. Çok zor bir süreç. Bilginiz olsun. Çocuğunuz olmasa desteklerim ama çocuğunuz varken bu süreçler canınızı sıkacak. Yaptığınız iş ve niyetiniz iyi bundan şüphem yok ama bilinmeyen arkaplanda çok iş var. Evlat edindiğiniz çocuk belirli bir yaşın üzerinde ise (3 4 5) bir rehabilitasyon süreci yaşayacaksınız. Bunları size orada anlatmaları daha uygun olur.

    4. Süreç kısa değil 6 - 9 ay arası sürüyordu sanırım alıp eve getirmeniz.

    Çok yakın bir arkadaşımın tecrübelerinden yazdım size bunları. Şuan 3.seneleri birlikteler, evlat edindikleri çocuğun onlara bir baba - anne diyişi var, gözleri parlıyor. Ama çok uğraştılar. Allah bozmasın çok mutlular da.