• 11-10-2020, 01:45:59
    #19
    OAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla mecburiyetten elle kesiyorum tek tek, eğer yanlış biliyorsam; yani o earşiv portaldan müşteri adına tc kimlik olmadan 11 adet 1 yazarak kesilebiliyorsa boşuna hamallık yapmışız
    Muhasebeciniz yanlış veya eksik bilgilendirme yapmış nihai tüketici notu düşerek 11 adet 1 yazın.

    Eğer tutar 5.000 TL'nin üzerindeyse alıcıdan TC istemenizde fayda var.
  • 11-10-2020, 02:09:29
    #20
    Üyeliği durduruldu
    AYJANS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba iyi günler.

    Siteme sipariş gelmekte.

    Örneğin bir kişi geldi X dijital üründen satın aldı paytr ile kartla ödeme yaptı.

    Sonra bir başkası yine ayni veya farklı ürünü satın aldı paytr ile ödeme yaptı.

    Daha sonra paytr bana alınan tüm ödemeleri hesabıma yatırdı.

    Ben her satış başı mı fatura keseceğim yoksa paytrnin bana ödeği tek miktar üzerinden mi ?

    Paytr fatura gönderiyor satın alan kişilere.

    Tek tek olucaksa çok zaman kaybı olucak.

    Muhasebeci tek fatura olur dedi ama aklıma takıldı güvrnemedim.
    Ürünün fiyatı ₺100 olsun
    Müşteri ₺100 ödeme yaptı ertesi gün paytr komisyonunu keserek firma hesabına ₺90 gönderdi.
    Fatura müşteriye ₺100 olarak kesilmelidir.

    Burada muhasebe kayıtlarına göre ₺10 fark oluşacak. Bu farkıda paytr sana fatura edecek hizmet bedeli olarak ve kayıt tamamlanacak. Umarım anlatabilmişimdir.
  • 11-10-2020, 02:13:27
    #21
    Merhaba,
    PayTR faturayı müşterinize değil size kesecektir.
    Siz de komisyonlar dahil olarak müşterinize fatura kesmelisiniz.

    Ayrıca, tek fatura yerine tüm satışlar için ayrı fatura kesmekte fayda var. Denetlemeye girerseniz uğraşırsınız.
  • 11-10-2020, 11:26:46
    #22
    OAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, aynı sıkıntıları ben de yaşadım paytr de sadece isim soyisim ve cep telefonu numaraları paylaşılıyor müşterilerin. Sırf bu yüzden e-faturadan yararlanamıyorum. Elimle tek tek kesiyorum, fatura kesmek için 1tl bile ödeme yapsa müşteri o müşteri adına 1tl'lik fatura kesmek zorundasınız, ve müşterinin tckimlik no gibi bilgileri ellerinde olmadığı için elle kesmek dışında bir çözümü yok maalesef.
    Hayırlı çalışmalar (:

    *E fatura otomatik kessin diyen arkadaşlar için de e-faturada tc kimlik zorunlu tutulur, paytr shopier gibi epos sistemleri tc kimlik almaz, o yüzden e fatura paytr üzerinden kullanılamaz
    Efatura:
    BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paytr ödeme alma kurumudur. Fatura kesme kurumu değildir. Ödemenizi Paytr üzerinden alırsınız, komisyonu keser ödemeyi sizin hesaba yapar. Faturalandırma aşamasında HER MÜŞTERİYE, müşteriden aldığınıztutar üzerinden fatura keser veödeme için PAYTR yi borçlandırırsınız. Faturayı da kendi fatura yazılımınızdan kesersiniz. Paytr ayda 1 kez size fatura keser aldığı komisyonlar için.
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tc kimlik yazmak zorunda değilsiniz müşteri belirtmemișse. Tc kimlik alanına 11 adet 1 yazarak faturanızı kesip müşteriye ulaştırmanız yeterlidir.

    e-Arşiv faturası düzenlerken TC kimlik numarası girme zorunluluğu yoktur. TC kimlik numarası yerine 11111111111 yazarak geçebilirsiniz.
    IgraLAB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhasebeciniz yanlış veya eksik bilgilendirme yapmış nihai tüketici notu düşerek 11 adet 1 yazın.

    Eğer tutar 5.000 TL'nin üzerindeyse alıcıdan TC istemenizde fayda var.
    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ürünün fiyatı ₺100 olsun
    Müşteri ₺100 ödeme yaptı ertesi gün paytr komisyonunu keserek firma hesabına ₺90 gönderdi.
    Fatura müşteriye ₺100 olarak kesilmelidir.

    Burada muhasebe kayıtlarına göre ₺10 fark oluşacak. Bu farkıda paytr sana fatura edecek hizmet bedeli olarak ve kayıt tamamlanacak. Umarım anlatabilmişimdir.
    Hocalarım boş vaktiniz varsa benimde sorum var bende matbu fatura kesiyordum önceden fakat artık uğraşmak istemedigim icin ve pahalı geldiği için e arşiv faturaya geçtim. Ama ben e-ticaret yapıyorum. Ürünlerin bedelini 100-200₺ arasında. Muhasebecimin gösterdiği şekilde e-arşiv portaldan kesiyorum. Tc vermiyor zaten müşteriler 11111111111 şeklinde giriyorum. Sonra o faturayı e imza yapıp onaylı halini yazıcıdan çıkartıp müşteriye ürünün içine koyup gönderiyorum. Yanlış bir yer var mı burada veya daha kolay yolu varsa paraşüt ve bilmiyorum bilgilendirebilirmisiniz rica etsem
  • 11-10-2020, 11:54:09
    #23
    Platin üye
    hakobaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocalarım boş vaktiniz varsa benimde sorum var bende matbu fatura kesiyordum önceden fakat artık uğraşmak istemedigim icin ve pahalı geldiği için e arşiv faturaya geçtim. Ama ben e-ticaret yapıyorum. Ürünlerin bedelini 100-200₺ arasında. Muhasebecimin gösterdiği şekilde e-arşiv portaldan kesiyorum. Tc vermiyor zaten müşteriler 11111111111 şeklinde giriyorum. Sonra o faturayı e imza yapıp onaylı halini yazıcıdan çıkartıp müşteriye ürünün içine koyup gönderiyorum. Yanlış bir yer var mı burada veya daha kolay yolu varsa paraşüt ve bilmiyorum bilgilendirebilirmisiniz rica etsem
    N11 Trendyol Hepsiburada Gg Amazon gibi yerlerde satıyorsanız entegrasyon işinizi rahatlatır. Misal bizim hesap hepsine ücretsiz entegrasyon veriyor. Bir fatura için harcadığım süre 5 sn.

    Faturayı paket içine değil paket dışına koyun. Kargo cebine. Çünkü yasal olarak işlem bu şekilde. A5 kağıda çıkarın ve dış kısma koyun. E arşiv olduğu için zaten müşteriye mail de gidecektir.
  • 11-10-2020, 15:45:13
    #24
    Üyeliği durduruldu
    hakobaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocalarım boş vaktiniz varsa benimde sorum var bende matbu fatura kesiyordum önceden fakat artık uğraşmak istemedigim icin ve pahalı geldiği için e arşiv faturaya geçtim. Ama ben e-ticaret yapıyorum. Ürünlerin bedelini 100-200₺ arasında. Muhasebecimin gösterdiği şekilde e-arşiv portaldan kesiyorum. Tc vermiyor zaten müşteriler 11111111111 şeklinde giriyorum. Sonra o faturayı e imza yapıp onaylı halini yazıcıdan çıkartıp müşteriye ürünün içine koyup gönderiyorum. Yanlış bir yer var mı burada veya daha kolay yolu varsa paraşüt ve bilmiyorum bilgilendirebilirmisiniz rica etsem
    Herhangi bir problem yok faturana müşterinin cep numarasını yazarsan aksilik durumunda muhasebecinin işini kolaylaştırırsın. Yinede tc girmek daha iyidir. Ben sitemden alışveriş yapacak herkese TCyi zorunlu kılıyorum fakat yanında (Fatura İçin) şeklinde bir not var. Böylelikle müşterilerin güvensizliği kırılıyor. Yine vermek istemeyen 123456789 gibi sallıyor zaten o durumda da numarayı faturaya yazdığım için muhasebecim gerçek tcsini sonradan öğreniyor. Bu anlattığım çok nadir oluyor.
  • 11-10-2020, 15:58:14
    #25
    BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    N11 Trendyol Hepsiburada Gg Amazon gibi yerlerde satıyorsanız entegrasyon işinizi rahatlatır. Misal bizim hesap hepsine ücretsiz entegrasyon veriyor. Bir fatura için harcadığım süre 5 sn.

    Faturayı paket içine değil paket dışına koyun. Kargo cebine. Çünkü yasal olarak işlem bu şekilde. A5 kağıda çıkarın ve dış kısma koyun. E arşiv olduğu için zaten müşteriye mail de gidecektir.
    İnstagram ve kendi sitemden satıyorum.aynen paket dışına koyuyorum. A4 de çıkarıyorum suanlik a5 uyumlu bir yazıcı lazım. Tek tek bu portaldan imza vs ugrastirmasi yorucu biraz.

    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herhangi bir problem yok faturana müşterinin cep numarasını yazarsan aksilik durumunda muhasebecinin işini kolaylaştırırsın. Yinede tc girmek daha iyidir. Ben sitemden alışveriş yapacak herkese TCyi zorunlu kılıyorum fakat yanında (Fatura İçin) şeklinde bir not var. Böylelikle müşterilerin güvensizliği kırılıyor. Yine vermek istemeyen 123456789 gibi sallıyor zaten o durumda da numarayı faturaya yazdığım için muhasebecim gerçek tcsini sonradan öğreniyor. Bu anlattığım çok nadir oluyor.
    Müşteriler tc vermiyor bende bu zamana kadar yuzlerce alışveriş yaptım bende vermesim nerdeyse hiç. Hepsiburada gg n11 trendyol onlarda istemiyor tc bizde istemesek sorun olacağınını zannetmiyorum
  • 11-10-2020, 16:40:43
    #26
    Üyeliği durduruldu
    hakobaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnstagram ve kendi sitemden satıyorum.aynen paket dışına koyuyorum. A4 de çıkarıyorum suanlik a5 uyumlu bir yazıcı lazım. Tek tek bu portaldan imza vs ugrastirmasi yorucu biraz.


    Müşteriler tc vermiyor bende bu zamana kadar yuzlerce alışveriş yaptım bende vermesim nerdeyse hiç. Hepsiburada gg n11 trendyol onlarda istemiyor tc bizde istemesek sorun olacağınını zannetmiyorum
    Yok sorun olmaz. N11 üzerinden alışveriş yapıoyorsanız kesilen faturalara bakın birçoğu 11111 olarak kesiyor.
  • 12-10-2020, 00:23:41
    #27
    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok sorun olmaz. N11 üzerinden alışveriş yapıoyorsanız kesilen faturalara bakın birçoğu 11111 olarak kesiyor.
    BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    N11 Trendyol Hepsiburada Gg Amazon gibi yerlerde satıyorsanız entegrasyon işinizi rahatlatır. Misal bizim hesap hepsine ücretsiz entegrasyon veriyor. Bir fatura için harcadığım süre 5 sn.

    Faturayı paket içine değil paket dışına koyun. Kargo cebine. Çünkü yasal olarak işlem bu şekilde. A5 kağıda çıkarın ve dış kısma koyun. E arşiv olduğu için zaten müşteriye mail de gidecektir.
    Informative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    PayTR faturayı müşterinize değil size kesecektir.
    Siz de komisyonlar dahil olarak müşterinize fatura kesmelisiniz.

    Ayrıca, tek fatura yerine tüm satışlar için ayrı fatura kesmekte fayda var. Denetlemeye girerseniz uğraşırsınız.
    hocalarım e arşiv portal da 5000 tl ve 30000 tl yazıyor benim ürünlerim 100-200 tl arası ordan fatura kesmem de bir sakınca var mı?