• 11-10-2020, 01:34:07
    #10
    Üyeliği durduruldu
    Müşteri 100 tl lik ürün aldı diyelim, paytr 5 tl kesip size 95 tl ödediğini var sayarsak.
    siz satın alan müşteri adına 100tl fatura kesip, 5 tl paytr ye gider göstereceksiniz.
  • 11-10-2020, 01:34:50
    #11
    OAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, aynı sıkıntıları ben de yaşadım paytr de sadece isim soyisim ve cep telefonu numaraları paylaşılıyor müşterilerin. Sırf bu yüzden e-faturadan yararlanamıyorum. Elimle tek tek kesiyorum, fatura kesmek için 1tl bile ödeme yapsa müşteri o müşteri adına 1tl'lik fatura kesmek zorundasınız, ve müşterinin tckimlik no gibi bilgileri ellerinde olmadığı için elle kesmek dışında bir çözümü yok maalesef.
    Hayırlı çalışmalar (:
    Tc kimlik yazmak zorunda değilsiniz müşteri belirtmemișse. Tc kimlik alanına 11 adet 1 yazarak faturanızı kesip müşteriye ulaştırmanız yeterlidir.

    e-Arşiv faturası düzenlerken TC kimlik numarası girme zorunluluğu yoktur. TC kimlik numarası yerine 11111111111 yazarak geçebilirsiniz.
  • 11-10-2020, 01:36:34
    #12
    OAK
    Instagram
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tc kimlik yazmak zorunda değilsiniz müşteri belirtmemișse. Tc kimlik alanına 11 adet 1 yazarak faturanızı kesip müşteriye ulaştırmanız yeterlidir.

    e-Arşiv faturası düzenlerken TC kimlik numarası girme zorunluluğu yoktur. TC kimlik numarası yerine 11111111111 yazarak geçebilirsiniz.
    Hocam daha önce çalışma yaptınız mı, çünkü mali müşavirim şahsın kendi tc nosunu girmeden kesceğimiz fatura geçersiz olur ibaresini kullandı, o yüzden eski usül elle kesmeye döndük biz
  • 11-10-2020, 01:36:59
    #13
    Platin üye
    OAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, aynı sıkıntıları ben de yaşadım paytr de sadece isim soyisim ve cep telefonu numaraları paylaşılıyor müşterilerin. Sırf bu yüzden e-faturadan yararlanamıyorum. Elimle tek tek kesiyorum, fatura kesmek için 1tl bile ödeme yapsa müşteri o müşteri adına 1tl'lik fatura kesmek zorundasınız, ve müşterinin tckimlik no gibi bilgileri ellerinde olmadığı için elle kesmek dışında bir çözümü yok maalesef.
    Hayırlı çalışmalar (:

    *E fatura otomatik kessin diyen arkadaşlar için de e-faturada tc kimlik zorunlu tutulur, paytr shopier gibi epos sistemleri tc kimlik almaz, o yüzden e fatura paytr üzerinden kullanılamaz
    Efatura:
    Hocam Paytr sadece ödeme alma kurumudur. TC Kimlik Numarasını sizin satışı yaptığınız sistemden almanız lazım. Kaldı ki TC kısmına eğer yoksa 111111111111 yazarak işlemi tamamlayabilirsiniz. e-Arşiv Fatura keseceksiniz zaten bireysel kullanıcılara. e-Fatura Firmadan Firmaya kesilen faturalarda önünüze çıkar ve temel olarak zaten Vergi Numarası vardır o firmaların.

    Ben şuan e-Fatura / e-Arşiv müşterisiyim. Bizimhesap sistemişni kullanıyorum ve Paytr den ödeme alıyorum.

    Müşteri siteye girer, Bilgileri bırakır, Alacağı ürünü alır, Ödemesini yapar, Paytr ödemeyi alır, Bana aktarır, Sitedeki veriler Bizimhesap sistemine düşer, Faturası gönderilir.
  • 11-10-2020, 01:39:46
    #14
    OAK
    Instagram
    BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Paytr sadece ödeme alma kurumudur. TC Kimlik Numarasını sizin satışı yaptığınız sistemden almanız lazım. Kaldı ki TC kısmına eğer yoksa 111111111111 yazarak işlemi tamamlayabilirsiniz. e-Arşiv Fatura keseceksiniz zaten bireysel kullanıcılara. e-Fatura Firmadan Firmaya kesilen faturalarda önünüze çıkar ve temel olarak zaten Vergi Numarası vardır o firmaların.

    Ben şuan e-Fatura / e-Arşiv müşterisiyim. Bizimhesap sistemişni kullanıyorum ve Paytr den ödeme alıyorum.

    Müşteri siteye girer, Bilgileri bırakır, Alacağı ürünü alır, Ödemesini yapar, Paytr ödemeyi alır, Bana aktarır, Sitedeki veriler Bizimhesap sistemine düşer, Faturası gönderilir.
    Bu attığım görsel zaten e-arşiv portalda 5000 ve 30000Tl üzeri e arşiv fatura sekmesi, ben burada tc kimlik zorunlu tutulduğu için kişiye bunun kesilemediğini biliyorum, yanlış mı acaba?
  • 11-10-2020, 01:39:49
    #15
    Platin üye
    OAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam daha önce çalışma yaptınız mı, çünkü mali müşavirim şahsın kendi tc nosunu girmeden kesceğimiz fatura geçersiz olur ibaresini kullandı, o yüzden eski usül elle kesmeye döndük biz
    Anladığım kadarıyla siz zaten ELLE FATURA KESEN bir sistemdesiniz. e-Fatura kısmını sadece belli bir rakam üzerinden kullanıyorsunuz. Elle Fatura Kesiyorsanız zaten GİB sistemi,ndeki e-Fatura ile BİREYSEL Fatura Kesemezsiniz. Orası sadece Kurumsal Fatura ve 5.000 TL idi sanırım onun üstünde kalan Bireysel ve Kurumsal satışlar için.
    Zaten normal e-Arşiv sisteminde TC olmasa bile fatura kesiliyor. 11111 e bile gerek olmadan.
    Sadece bugün Trendyol üzerrinden 100 den fazla satışa fatura kestik. Hiçbirinde TC yok. Telefon yok, Mail ise Trendyol a ait mail.
  • 11-10-2020, 01:40:33
    #16
    OAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam daha önce çalışma yaptınız mı, çünkü mali müşavirim şahsın kendi tc nosunu girmeden kesceğimiz fatura geçersiz olur ibaresini kullandı, o yüzden eski usül elle kesmeye döndük biz
    Evet tc kimlik numarası olmayan müşterilere bahsettiğim şekilde kesiyorum 6 aydır.

    Açıklama : https://www.parasut.com/blog/e-fatur...0-yanlis-bilgi

    Resmi yazı: https://www.logomuhasebe.com/nihai-t...zorunda-midir/
  • 11-10-2020, 01:41:06
    #17
    Platin üye
    Faturalar ile alakalı bir video çekmek gerekli anlaşılan. Hazır buradaki soruları da baz alarak güzel bir Vergi Videosu hazırlamak lazım. Varsa başka sorular onları da yazalım. Video da cevaplayalım.
  • 11-10-2020, 01:42:16
    #18
    OAK
    Instagram
    BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladığım kadarıyla siz zaten ELLE FATURA KESEN bir sistemdesiniz. e-Fatura kısmını sadece belli bir rakam üzerinden kullanıyorsunuz. Elle Fatura Kesiyorsanız zaten GİB sistemi,ndeki e-Fatura ile BİREYSEL Fatura Kesemezsiniz. Orası sadece Kurumsal Fatura ve 5.000 TL idi sanırım onun üstünde kalan Bireysel ve Kurumsal satışlar için.
    Zaten normal e-Arşiv sisteminde TC olmasa bile fatura kesiliyor. 11111 e bile gerek olmadan.
    Sadece bugün Trendyol üzerrinden 100 den fazla satışa fatura kestik. Hiçbirinde TC yok. Telefon yok, Mail ise Trendyol a ait mail.
    Valla mecburiyetten elle kesiyorum tek tek, eğer yanlış biliyorsam; yani o earşiv portaldan müşteri adına tc kimlik olmadan 11 adet 1 yazarak kesilebiliyorsa boşuna hamallık yapmışız