• 27-05-2020, 04:38:33
    #19
    Turkiyede kargo dagitim agi nerdeyse 10 sene oncesiyle ayni. 10 sene oncesi ve bugun kargo gonderim sayisi ise eminim birkac yuz kat artmistir.

    Tek cozum daha fazla kargo noktasi, daha fazla calisandir. Ama bunlar hep gider oldugu icin ve sirketler kole istedikleri icin daha fazla calisan almak yerine var olan calisanlara fasladan is yuku ve fazladan mesai yaptirmaktadir.
    kargo calisanlari orgutlenip is yapmama grevi yapmadigi surece de bu sorunahic bir kargo sirketi kulak asmayacaktir.
    • shopdanc
    shopdanc bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 27-05-2020, 04:57:04
    #20
    Kargo işi cidden ciddi yatırımlar isteyen bir söktür. Marka olmuş 6 firma var bir çırpıda sayabileceğimiz. İrili ufaklı da 3-5 tane onun dışında sektöre yatırım yapan yok. Sektörü denetleyen var mı yok mu ondan bile emin değilim. Tekelleşen bu firmalar kendilerini geliştirmek yerine oturmuş sistemin parasını yiyorlar gibi geliyor. Sektöre yine bu 5-6 firma gibi sağlam firma girmediği sürece kargolarda bir gelişme beklemeyin. 80 milyonun kargosunu 6 firma taşıyor düşünsenize ? Ne kadar az değil mi ? Bu sayı 20-30 olsa durum böyle olur mu ?

    Gelişen E-Ticaret ile kargo firmaları da ne kadar yetersiz olduğunu görsünler artık. Çünkü E-Ticaret var olduğu sürece bu kargolarda ki yoğunluk hiç bir zaman 10 yıl önceki kargo sayılarına düşmeyecek. Birde toplum olarak rahatı sevdiğimiz için her şeyi internetten alıyoruz. Kargocularla bir konuşun neler taşıyorlar neler. Adam 2 kilo domates alıyor internetten. Alamaz mı ? Tabi ki de istediğini alır ama o zamanda böyle yığılmalar oluyor. Geçen Sürat kargo geldi acente sahibi kendi dağıtıma çıkmış. Düşün adam iş yeri açmış patron yetişemiyor dağıtıma kendi arabası ile çıkıyor neden çıktın diyorum şubede 2000- 3000 adet kargo birikti diyor düşünün artık. O Adam onları eritmeye çalışırken bizde sinir küpü oluyoruz kargom neden gelmedi diye. Buna bende dahilim ama dinleyince, şubeye gidip şubelerin yığılmalarını görünce gerçekten insan hak vermiyor da değil.
  • 27-05-2020, 05:18:17
    #21
    YGZ
    Platin Üye | R10 17.YIL
    shopdanc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba
    Kargo firmalarında kota sorunu yaşayanlar hiç konu açmış mı diye baktım da kimse konu açmamış
    Aynı derde muzdarip olan var mı acaba burada
    Hocam ne zamandır e-ticaret yapıyorsunuz ?
    Normalde günlük ortalama kaç kargo çıkışınız oluyor ?
    Allah daha çok versin
  • 27-05-2020, 05:23:41
    #22
    Kota diye bir şey olduğunu ilk defa duydum geçen ay n11 den baya alışveriş yaptım demek bundan dolayı geç kargoya veriliyormuş önceden siparişi verdiğimde öğlene kadar kargoya verilirdi simdi 4 güne kadar kargoya verilmesi sürebiliyor aslında çok kolay çözümü var bu işin kota biraz kolaya kaçmak olmuş
  • 27-05-2020, 14:24:25
    #23
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Turkiyede kargo dagitim agi nerdeyse 10 sene oncesiyle ayni. 10 sene oncesi ve bugun kargo gonderim sayisi ise eminim birkac yuz kat artmistir.

    Tek cozum daha fazla kargo noktasi, daha fazla calisandir. Ama bunlar hep gider oldugu icin ve sirketler kole istedikleri icin daha fazla calisan almak yerine var olan calisanlara fasladan is yuku ve fazladan mesai yaptirmaktadir.
    kargo calisanlari orgutlenip is yapmama grevi yapmadigi surece de bu sorunahic bir kargo sirketi kulak asmayacaktir.
    ComPuter_DoctoR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kargo işi cidden ciddi yatırımlar isteyen bir söktür. Marka olmuş 6 firma var bir çırpıda sayabileceğimiz. İrili ufaklı da 3-5 tane onun dışında sektöre yatırım yapan yok. Sektörü denetleyen var mı yok mu ondan bile emin değilim. Tekelleşen bu firmalar kendilerini geliştirmek yerine oturmuş sistemin parasını yiyorlar gibi geliyor. Sektöre yine bu 5-6 firma gibi sağlam firma girmediği sürece kargolarda bir gelişme beklemeyin. 80 milyonun kargosunu 6 firma taşıyor düşünsenize ? Ne kadar az değil mi ? Bu sayı 20-30 olsa durum böyle olur mu ?

    Gelişen E-Ticaret ile kargo firmaları da ne kadar yetersiz olduğunu görsünler artık. Çünkü E-Ticaret var olduğu sürece bu kargolarda ki yoğunluk hiç bir zaman 10 yıl önceki kargo sayılarına düşmeyecek. Birde toplum olarak rahatı sevdiğimiz için her şeyi internetten alıyoruz. Kargocularla bir konuşun neler taşıyorlar neler. Adam 2 kilo domates alıyor internetten. Alamaz mı ? Tabi ki de istediğini alır ama o zamanda böyle yığılmalar oluyor. Geçen Sürat kargo geldi acente sahibi kendi dağıtıma çıkmış. Düşün adam iş yeri açmış patron yetişemiyor dağıtıma kendi arabası ile çıkıyor neden çıktın diyorum şubede 2000- 3000 adet kargo birikti diyor düşünün artık. O Adam onları eritmeye çalışırken bizde sinir küpü oluyoruz kargom neden gelmedi diye. Buna bende dahilim ama dinleyince, şubeye gidip şubelerin yığılmalarını görünce gerçekten insan hak vermiyor da değil.
    ++++ Aynen 6 Sene önce kargo gönderimi yapıcam deyince kargocular gözünün içine bakıyordu Aslında planlı bir çalışmayla şuanki 5 firmayı geçmek mümkün ama ciddi sermayeler gerekiyor.



    YGZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ne zamandır e-ticaret yapıyorsunuz ?
    Normalde günlük ortalama kaç kargo çıkışınız oluyor ?
    Allah daha çok versin
    Hocam herkese Allah Daha fazlasını nasip etsinde ortalık böyleyken olmasın :/ Sezonluk iş sayılır bizimkisi de her ay binli rakamlar olsa kargo şubesi eleman gönderirdi çalışmaya



    Shorty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kota diye bir şey olduğunu ilk defa duydum geçen ay n11 den baya alışveriş yaptım demek bundan dolayı geç kargoya veriliyormuş önceden siparişi verdiğimde öğlene kadar kargoya verilirdi simdi 4 güne kadar kargoya verilmesi sürebiliyor aslında çok kolay çözümü var bu işin kota biraz kolaya kaçmak olmuş
    Artık sıklıkla duyulacak hocam; Şubelerde limit tanımlaması var max cirolarına ulaştıklarında off verip alış sistemine, sadece dağıtıma devam ediliyor. Sürat ve aras daha fazla kargo alışı yapıyor müşteriler şubeye gidip almadığı için geri dönüyor orada da malesef.
  • 27-05-2020, 14:39:49
    #24
    Kargoyu şubeye veriyorsunuz bunda bir sıkıntı yok. Alıcı tarafın şubesindeki kota dolduysa kargo gönderilmiyor. Böyle bir kargom bekledi 4 gün bekledi. Karşı tarafa göndereceğim kargo da erken vermeme rağmen ertesi gün akşam yola çıktı.
  • 27-05-2020, 14:45:20
    #25
    seemsiyah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kargoyu şubeye veriyorsunuz bunda bir sıkıntı yok. Alıcı tarafın şubesindeki kota dolduysa kargo gönderilmiyor. Böyle bir kargom bekledi 4 gün bekledi. Karşı tarafa göndereceğim kargo da erken vermeme rağmen ertesi gün akşam yola çıktı.
    İki şart koşmuşlar bildiğim kadarıyla öncelik gönderici kotası, Gönderici kotası açık olduğunda Alıcı şubenin kota durumuna göre çıkış yapıyorlar.. Bence en azından şuanda kargoları sistemlerine alıp aktarma bölgelerinde bekletmeleri Müşteriler en azından baktıklarında nerede olduklarını görebilirler aynı zamanda kayıplarında önüne geçilebilir.
  • 28-05-2020, 00:24:22
    #26
    Valla bugün 7.45'te kargocu önündeydim, kargo alımına tam 9 da başlandı fakat arkamdaki kuyruk maşallahı var, iyi ki ilk gelmişim.
  • 28-05-2020, 02:00:04
    #27
    Kota var kargolar teslim süreleri de 2 güne çıktı. 15 haziran'dan sonra normale döner.