Arkadaslar geçenlerde yatırım için aldığım evi satmıştım ve yakında çocuğum olacak diye oturacağım bir ev aldım...Ev baya büyük 200 metre kare 14 katlı bir binanın 9.katında kombici 48 de yakıyorum ev buz gibi. Sıfır bina altı ve üstü boş 28 daireden sadece 7 si dolu.
Altı ve üstü boş olduğu için soğuk olabilir dış cepheli bir ev bu kadar nasıl soğuk olur anlamadım.
Taş yünü dış cephe var.kombim tam yarışmalı buderus. Altım ve ustum dolmadan ısınmaz mi? Bu durumu yaşayanlar yardim pls...
Ev ısınmıyor (Yardımınız Lazım)
19
●927
- 09-12-2019, 23:52:35
- 09-12-2019, 23:55:17hocam aynı durum bendede var bina yalıtım yeni yapılmasına rağmen alt kat boş üstümde ev yok. yan dairem boş o yüzden 50 ile yakmama rağmen ısınmıyor. yani ne yaparsanız yapın komşusu olan bi ev alın
- 10-12-2019, 00:00:45Alt ve ust onemli bir faktor. O yuzden zemin katta (altinda bodrum olan) ve cati katinda evlerden uzak durulmali.
Ama diger taraftan lutfen kontrol ettirin, ust ve alt evlerin camlari acik mi? aciksa kapattirin. Birkac sene once alt komsumuz evi bosaltti ve ondan sonra boyayip boya da kurusun diye boyacilar 2 pencere acik birakmis. Bizim ustumuzun tabani buz gibiydi. Kombi en sonunda da acsaydin isinmiyordu. Neyse ki 2 gun sonra acik pencereleri farkettik ve ev sahibine bilgi verip kapattirdik.
Ayrica yeni, tam dolu olmayan bir apartmanda kimsenin tasinmasini onermem. Bizim ofisimiz o sekildeydi, ve merkezi sistem olmasina ragmen buz gibi oluyordu. Bir sene sonra daireler dolunca oyle bir sorun olmamisti pek. - 10-12-2019, 00:01:12Üyeliği durdurulduIstediği kadar yalıtım olsun ben sutut vb ekstra yalıtım işleri yaptırdım farketmiyor hocam alt üst dolu bir ev almanız sizin için iyi olur yoksa boş olan dairelerde sanki siz ısıtıyor gibi oluyorsunuz basima geldi bebek olunca 50,60 a kadar yakıyordum 1 ayda 800 ila 1300 arası fatura geldi ev degisince sorun çözülüyor komşulu ev alın ayda 150 200 tl doğalgaz yanıyor anca
- 10-12-2019, 00:05:03ilk yıl ısınmaz normalin 3 katı doğalgaz faturası ödersiniz. bebek varsa mutlaka kaliteli elektrikli ısıtıcı alın biz öle yapmıştık mecburen. kullanmadığınız odaları kapatın. cam çerceve aralarından soğuk geliyormu bakın. buralardan soğuk çok gelir yeni evde kontrol edip sıkıştırmalısınız.
- 10-12-2019, 00:11:54yüksek giriş doğalgaz sobalı 1+1 bi evde oturuyordum.
bi gün işten geldim bodrum kattakiler taşınmış. bazı tadilat işler yapılıyor. pencereler falan açık haliyle.
eve girdim. sobayı açtım. ev çabuk ısındın diye ilk başta biraz fazla açıp sonra kısardım genelde.
koltukta otururken soğuk geldi ev. biraz daha açayım sobayı diye ayağa kalktım. inanır mısınız yüzüme sıcak hava vurdu ayağa kalkınca. ama belden aşağısı da soğuğu hissediyordu.
sonra aklıma geldi alt katın boşaldığı...
bir süre sonra akşam eve geldim. alışkanlık yere oturdum çay içeceğim.
sanki göbek taşına oturmuşum gibi aşağıdan sıcaklık geliyor. Allah Allah ne oluyor dedim.
baktım alt kata birileri taşınmış. kömür sobası yakardı alt kat. ondan sonra ben sobayı eskisinden de az açmaya başladım....
kısaca üst kat da önemli ama alt kat boşsa o evi ısıtmak nerdeyse imkansız.
bastığınız yerde soğuğu hissetmemek için laminat parkelerin altına serilen ince köpükler vardır onlardan halinın altına koyabilirsiniz. - 10-12-2019, 00:15:4348 başlangıç için düşük bir derece, önce yüksek derece ile ısıtın duvarlar iyice ısınsın sonra dilediğiniz dereceye düşürebilirsiniz. Düşük ısıyı duvarların soğuğu hemen absorbe ediyor maalesef.
- 10-12-2019, 00:30:01Üyeliği durdurulduAnkaranın neresinde oturuyorsun hocam ? mamak felan mı yoksa, benzer durumları bizde yaşıyoruzda ısınmıyor ne olursa olsun hiç bir şekilde ısınmıyor heleki onuncu kat ve merkezi sistem petek vanalarını 4-5 arası yakıyoruz yok malesef aylık 600 700 lira geliyor yakıt. Isıpay ölçer var birde ortak yeri de ödüyoruz ne yazıkki