yüksek giriş doğalgaz sobalı 1+1 bi evde oturuyordum.
bi gün işten geldim bodrum kattakiler taşınmış. bazı tadilat işler yapılıyor. pencereler falan açık haliyle.
eve girdim. sobayı açtım. ev çabuk ısındın diye ilk başta biraz fazla açıp sonra kısardım genelde.
koltukta otururken soğuk geldi ev. biraz daha açayım sobayı diye ayağa kalktım. inanır mısınız yüzüme sıcak hava vurdu ayağa kalkınca. ama belden aşağısı da soğuğu hissediyordu.
sonra aklıma geldi alt katın boşaldığı...

bir süre sonra akşam eve geldim. alışkanlık yere oturdum çay içeceğim.
sanki göbek taşına oturmuşum gibi aşağıdan sıcaklık geliyor. Allah Allah ne oluyor dedim.
baktım alt kata birileri taşınmış. kömür sobası yakardı alt kat. ondan sonra ben sobayı eskisinden de az açmaya başladım....

kısaca üst kat da önemli ama alt kat boşsa o evi ısıtmak nerdeyse imkansız.
bastığınız yerde soğuğu hissetmemek için laminat parkelerin altına serilen ince köpükler vardır onlardan halinın altına koyabilirsiniz.