• 20-11-2009, 01:01:30
    #28
    Ne kadar tartışılırsa tartışılsın, savaşlar cephelerde kazanılıyor. 2. Dünya savaşında Alman ordusunun başarılarını kim tahmin edebilirdi ki? Ya da Japonların, Asya'yı birbirine katmasını?

    Kimileri tarafından yıkılıyor, çatırdıyor, cartlıyor, curtluyor denen Amerika kendi ana karasından bilmem kaç milyon km uzakta astığını asıyor, kestiğini kesiyorsa var birşey...

    Artık savaşların daha ahlaksız, kuralsız yapılacağı kesin..

    Bana göre bir ülkenin askeri gücünün en iyi yansıması gizli servislerdir.

    Teşkilat-ı Mahsusa sonrasında hiçbir zaman tam anlamıyla güçlü ve bağımsız bir istihbarati teşkilata sahip olduğumuzu düşünmüyorum.

    CIA, MOSSAD, SVR gibi güncel teşkilatlar bir yana özellikle 2. dünya savaşında ne gibi rol oynadıkları açıktır bu tip yapıların. Özellikle Almanlar bu konuda çok usta, Gestapo, SS birlikleri vb.. Hâlen de Alman istihbaratının çok aktif olduğunu düşünüyorum.
  • 20-11-2009, 01:07:26
    #29
    HWD
    Üyeliği durduruldu
    MrManson adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fındık üretiminin %80 i Türkiye'de fakat borsası Almanya'da ve fiyatları Almanya belirliyor.

    İngiltere'nin demir üretimi dünyada çok gerilerde fakat metal borsası Londra'da ve fiyatları bu borsa belirliyor.

    Sanıyorum anlatmak istediğimi anlıyorsun.
    +++ Bu Yöneticiler Ülkeyi Satıyorlar Zaten...
  • 20-11-2009, 01:16:15
    #30
    KompLo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar tartışılırsa tartışılsın, savaşlar cephelerde kazanılıyor. 2. Dünya savaşında Alman ordusunun başarılarını kim tahmin edebilirdi ki? Ya da Japonların, Asya'yı birbirine katmasını?

    Kimileri tarafından yıkılıyor, çatırdıyor, cartlıyor, curtluyor denen Amerika kendi ana karasından bilmem kaç milyon km uzakta astığını asıyor, kestiğini kesiyorsa var birşey...

    Artık savaşların daha ahlaksız, kuralsız yapılacağı kesin..

    Bana göre bir ülkenin askeri gücünün en iyi yansıması gizli servislerdir.

    Teşkilat-ı Mahsusa sonrasında hiçbir zaman tam anlamıyla güçlü ve bağımsız bir istihbarati teşkilata sahip olduğumuzu düşünmüyorum.

    CIA, MOSSAD, SVR gibi güncel teşkilatlar bir yana özellikle 2. dünya savaşında ne gibi rol oynadıkları açıktır bu tip yapıların. Özellikle Almanlar bu konuda çok usta, Gestapo, SS birlikleri vb.. Hâlen de Alman istihbaratının çok aktif olduğunu düşünüyorum.
    2.dünya savaşı çok geride kaldı o zamanlar teknoloji ön plande değildi.
  • 20-11-2009, 01:18:50
    #31
    Scarab adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.dünya savaşı çok geride kaldı o zamanlar teknoloji ön plande değildi.
    Rusya, Gürcistan'a robotlarla mı girdi?
    Amerika, Irak'a uzay gemisiyle mi indi?

    Veya şu an Afganistan'da ölenler ranger değil de robocop mu?
  • 20-11-2009, 01:24:15
    #32
    KompLo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rusya, Gürcistan'a robotlarla mı girdi?
    Amerika, Irak'a uzay gemisiyle mi indi?

    Veya şu an Afganistan'da ölenler ranger değil de robocop mu?
    dostum onların teknoloji kullanmadan girmeleri yapamaz anlamına gelmez. sen askeri gücü zayıf iç karışıklıkları olan bi yere niye son teknolojini kullanasın ki. mevcut asker yığarak kazanabileceği bir savaşı. onlar savaştan önce bütün olasılıkları değerlendirip simule ediyorlardır. eğer rusya - abd gibi ülkeler birbirleriyle savaşacaksa o zaman durumlar değişir.
  • 20-11-2009, 01:30:27
    #33
    Burda yorum yapanların kaç tanesi askerliğini yaptı, kaç tanesi aselsan'ın elektronik fabrikasını gezdi, kaç tanesi misket bombası gördü çok merak ediyorum. Sadece okumakla bunları bilemessiniz, sadece okumakla bunları öğrenemessiniz...
  • 20-11-2009, 01:35:10
    #34
    Veriler hatalı.
    Ya da buraya verilirken eksik verilmiş.
    Bir kere Çin, Rusya, Hindistan ve Pakistan adam sayısı olarak herkesi katlar.
    Ayrıca Amerika, Rusya, Çin, Fransa, İngiltere, Hindistan, Pakistan, Kuzey Kore, Güney Kore, Küba, İsrail ve hatta İran'da nükleer silah var.
    Ayrıca hepsinde kimyasal ve biyolojik silah olduğu da bir gerçek.
    Konu başındaki bilgileri ciddiye almadım.
    Çin 12 milyon asker çıkaracak Türkiye 15 milyon. gülerler adama...

    Ordumuz hafife alınmayacak kadar güçlüdür.
    Ülkedeki her sağlıklı erkek eline silah almış en az 3-5 kurşun sıkmıştır.
    Herkes piyade tüfeği nasıl sökülür toplanır bilir.
    Herkes emir komuta nedir nöbet parola nedir bilir.
    Çok güçlü bir askeri geleneğimiz var senelerden gelen.

    O yüzden gerçekten de çok etkili bir ordumuz var. Öyle Amerika Rusya Çin gibi devler bile göze alamaz karışıklık çıkarmadan bu ülkeye savaşla girmeyi. Zaten bizim gibi sınır ötesi emelleri olmayan ülkeler savaşmak için değil caydırmak için ordu besler.

    Ordumuz ne zayıf zaafiyetli bir ordudur ne de dünya devi bir güçtür. Bölgemizde ülkemizi korumaya yetecek dünya arenasında da geleneği ve ordu millet bütünleşmesi ile üst sıraları zorlayacak bir konumdadır.
  • 20-11-2009, 01:36:16
    #35
    Scarab adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum onların teknoloji kullanmadan girmeleri yapamaz anlamına gelmez. sen askeri gücü zayıf iç karışıklıkları olan bi yere niye son teknolojini kullanasın ki. mevcut asker yığarak kazanabileceği bir savaşı. onlar savaştan önce bütün olasılıkları değerlendirip simule ediyorlardır. eğer rusya - abd gibi ülkeler birbirleriyle savaşacaksa o zaman durumlar değişir.
    Doğru, ancak ben yine de teknolojinin bir yere kadar işe yaradığına inanırım. Ayağın yere bastığı sürece, vurulabilirsin (: Bunun aksini kanıtlayan bir savaş görmedikten sonra da inanabileceğimi sanmıyorum.

    Ben yukarıda gizli servislere vurgu yapmıştım halbuki. Teknolojini kullanmak için dâhi bu tür teşkilatlara ihtiyaç var. Salgın hastalıklar, kalkışmalar, darbeler savaşın parçaları.. Bunların hepsi iyi bir gizli servisle mümkün olabilir.

    Kurtuluş Savaşı'nın gizli kahramanları birer Teşkilat'ı Mahsusa üyesiydi.. Tıpkı Alman işgalinde gizli servislerin payının olduğu gibi.. Bu Almanlar çok kafa yoruyor bu işlere.. (gestapo, ss, stasi..şimdi de bnd) CIA'in de Irak işgalindeki rolünü es geçemeyiz sanırım.
  • 20-11-2009, 01:38:32
    #36
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Veriler hatalı.
    Ya da buraya verilirken eksik verilmiş.
    Bir kere Çin, Rusya, Hindistan ve Pakistan adam sayısı olarak herkesi katlar.
    Ayrıca Amerika, Rusya, Çin, Fransa, İngiltere, Hindistan, Pakistan, Kuzey Kore, Güney Kore, Küba, İsrail ve hatta İran'da nükleer silah var.
    Ayrıca hepsinde kimyasal ve biyolojik silah olduğu da bir gerçek.
    Konu başındaki bilgileri ciddiye almadım.
    Çin 12 milyon asker çıkaracak Türkiye 15 milyon. gülerler adama...

    Ordumuz hafife alınmayacak kadar güçlüdür.
    Ülkedeki her sağlıklı erkek eline silah almış en az 3-5 kurşun sıkmıştır.
    Herkes piyade tüfeği nasıl sökülür toplanır bilir.
    Herkes emir komuta nedir nöbet parola nedir bilir.
    Çok güçlü bir askeri geleneğimiz var senelerden gelen.

    O yüzden gerçekten de çok etkili bir ordumuz var. Öyle Amerika Rusya Çin gibi devler bile göze alamaz karışıklık çıkarmadan bu ülkeye savaşla girmeyi. Zaten bizim gibi sınır ötesi emelleri olmayan ülkeler savaşmak için değil caydırmak için ordu besler.

    Ordumuz ne zayıf zaafiyetli bir ordudur ne de dünya devi bir güçtür. Bölgemizde ülkemizi korumaya yetecek dünya arenasında da geleneği ve ordu millet bütünleşmesi ile üst sıraları zorlayacak bir konumdadır.
    +++ Noktayıda ben koydum.