Ne kadar tartışılırsa tartışılsın, savaşlar cephelerde kazanılıyor. 2. Dünya savaşında Alman ordusunun başarılarını kim tahmin edebilirdi ki? Ya da Japonların, Asya'yı birbirine katmasını?
Kimileri tarafından yıkılıyor, çatırdıyor, cartlıyor, curtluyor denen Amerika kendi ana karasından bilmem kaç milyon km uzakta astığını asıyor, kestiğini kesiyorsa var birşey...
Artık savaşların daha ahlaksız, kuralsız yapılacağı kesin..
Bana göre bir ülkenin askeri gücünün en iyi yansıması gizli servislerdir.
Teşkilat-ı Mahsusa sonrasında hiçbir zaman tam anlamıyla güçlü ve bağımsız bir istihbarati teşkilata sahip olduğumuzu düşünmüyorum.
CIA, MOSSAD, SVR gibi güncel teşkilatlar bir yana özellikle 2. dünya savaşında ne gibi rol oynadıkları açıktır bu tip yapıların. Özellikle Almanlar bu konuda çok usta, Gestapo, SS birlikleri vb.. Hâlen de Alman istihbaratının çok aktif olduğunu düşünüyorum.