• 12-03-2026, 20:00:36
    #28
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şahsen yemek üzerine bir iş yeri açsam asla Trendyol, getir, yemek sepeti cart curt bunlar ile uğraşmam. Dünyanın komisyonunu alıyorlar. Bunlara harcayacağım parayı sosyal medyada reklam yaparım müşteriye kendi dükkanıma *******.

    Daha önce yazmıştım Bunu yapan kiracım var İflastan şube açmaya geçti. Birazcık Kafasını kullanan zaten otomatik sipariş sistemi kurar/Kurudur. Ama maalesef Esnaf yok
  • 12-03-2026, 22:33:46
    #29
    Hangi semt hocam? Sipariş verdim mi acaba merak ettim kınaş vs diyince Talas Mevlana anımsattı
  • 12-03-2026, 23:53:52
    #30
    Bu arada bugün konuştuk, eğer yarın diğer ortak ikna edilebilirse ortaklıktan çıkacak ve kuzenle biz işleteceğiz.
    Köfte, şiş tavuk (dürümle gibi), adana, kızarmış tavuk gibi farklı şeyler de eklenecek.
    Mecbur sermaye artıracaklar.
    Yoksa ne devredilebilir ne de makineler parça parça satılabilir.
    Ya herro ya merro.

    fortext adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    diğerlerini pas geçtim de maliyet hesaplaması yapılmadan aklım almıyor.
    İşte daha öncesinde işletme yapmadıkları için acemiliklerine geldi.

    Endeavor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru diyorsun bilmediğin işe girmeyeceksin. Geçmiş olsun diyelim.
    Sağol hocam.

    OguzhanLevent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun, çıraklığını yapmadığın işin ustası olamazsın derler o misal olmuş biraz. Karavana dükkan açılmış hayırlısı olsun bazı tecrübeler pahalı olabiliyor.
    Bayağı pahalı oldu.
    Devretse devredemiyor çünkü birde savaş çıktı, kimse şu dönemde para harcamak istemiyor hele tutmamış bir yer için.

    MuratGidenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşi iyi bilen bir şef bulun işletmelere uygun fiyatlarla teklifler götürün en başta lezzeti oturtun bunları yapana kadar 6 ay daha geçer 6 ay en azından cepten yemezler bir ihtimalde olsa toplanır orası
    Aslında onlarda 6 ay - 1 sene bir şey beklemediler ama dönmedi.
    Kuzenler fazla para koydu, ortak koyamadı onlarda daha fazla ödemek istemedi.
    Aslında şeflik de bir durum yok.
    Standart bir reçete tuttursalar devam ettirirler de.

    fortext adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    açtık hocam işler iyi deli cesareten ziyade paran varsa her türlü.
    Allah bereket versin.

    DoraOtomotiv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilmediğin sektöre girmek değil, girdiğin zaman hala bir şeyleri öğrenmemeye çalışarak yapmak çalışmak batırıyor. Bizde cafe açtık zamanında, bir yağın kaç kızartma dayandığından her kızartmaya ne kadar gider oranına kadar ince reçete çıkartırdım ki net maliyeti bilebilelim. Gıda sektörü çok pis ve zor bir sektör. Stok yapsan yapamazsın, herkese her şey beğendiremezsin.
    Sadece maliyet hesabı ile de olmuyor.
    Sattığın ürün o bölgede ne kadar tutacak o da önemli.
    Misal sanayii de açmış olsalardı şu anda paraya para demiyorlardı.

    phpc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Internet değil de klasik teknikleri denesinler. Dükkanın önüne görülecek şekilde tavuk çevirme tezgayı koymayı deneyin. Kapının önüne sandalye masa koyun. Orada gün boyu oturup ara sıra yer değiştirecek ve tavuk yer gibi yapacak 3-5 kişi ayarlayın. Dükkanın 100 metre öncesine "Kızarmış Piliçe 100 metre kaldı." şeklinde sürücülerin okuyabileceği şekilde belediye izinli tabela yapılsın. El ilanları bastırılıp muhitte dağıtılsın. Bunun gibi taktiklerle yerel müşteri yarı yarıya artar. Yakınlardan sipariş de gelir. 3-5 aya randıman alınır.
    Dışarıda camekan var.
    Tavuk çevirme makinesi öncesinde camdan gözüküyordu ama camekan yapılınca içeride kaldı.
    Başka mahallelere bile broşür dağıtıldı.

    alastyr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun. Her şey bir deneyim aslında. Bu süreçten ders çıkartıp, eğer devam edilecekse düzgün bir muhasebe tutulmalı.
    Ortak ile ayrılıp devam edecekler.
    Büyük ihtimal ben gireceğim, muhasebe işlerine de ben bakacğaım.

    feyzullah38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bende kayserideyim hangi dükkan sizinki ve konum olarak nere
    Pm atacağım hocam.

    kimenet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işleri karıştıran %30-40 komisyon oranları..

    yasa koyucaksın komisyoncular %10-15ten fazla alamıcak..
    Aslında komisyon oranları yüksek gibi gözükse de kendi motokuryeni çalıştırdığında daha avantajlı hale geliyor.
    Motor alacaksın, iyi çalışan bir kurye bulacaksın.
    Öyle gidip saatlerce gezmeyecek, gidip hemen geri gelecek.
    Birde motorun mazotu, bakımı, tamiri-onarımı vs bakınca komisyon ödemek mantıklı geliyor ama ona göre fiyatlandırma yapmak lazım.

    harunulk40 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam. Allah yardımcınız olsun. Tecrübe şart illaki.
    Amin sağol hocam.

    orhunnasuh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence en büyük sorun işletme açanlar hiç bilmedi sektöre direkt dalıyor, önce bir iki ay gerekirse asgari ücrete mesai vs yaparak o sektörü işi öğrenmek gerekli, böylece sermayeyi tamamen batırmamış olursun belki de yanlış sektör olduğunu anlarsın
    Sektörü öğrenmek de yetmiyor.
    Başka yerde yetişemediğiniz işi farklı bir muhitte açtığınız da sinek avlıyorsunuz.

    ua87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yarısına kadar okudumda siz uzun sürede yapılacak yatırımı hesaplamadan kısa sürede yapmışsınız.Ufaktan müşteriye direkt elden siz ulaşacaktınız.Sizin bu sistemle siz değil komisyoncu yemek firmaları kazanır.Neyse en azından tecrübe kazanmışsınız...
    Emin olun hocam daha minimum seviyede yatırım yapıldı.
    Daha tavukçuya, ekmekçiye falan bir sürü borç oldu.
    Onlar da bu kadar masraf çıkacağını tahmin etmedi.
    Ekipmanlar, kurulum, izinler, sonradan çıkan problemler vs çok para yedi.

    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işi bilmiyorsan bayilik alcaksın yoksa batarsın.
    İyi yere açmak gerekiyor onu da, o zaman da kira uçuyor resmen.
    O fiyatı ödeyene kadar kendi markanı da kurabilirsin.
    Uzun vadede kâr bekleyenler için geçerli o.

    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şahsen yemek üzerine bir iş yeri açsam asla Trendyol, getir, yemek sepeti cart curt bunlar ile uğraşmam. Dünyanın komisyonunu alıyorlar. Bunlara harcayacağım parayı sosyal medyada reklam yaparım müşteriye kendi dükkanıma *******.
    Aslında onlar da öyle düşündü ama kurye almak istemediler.
    Kurye ile uğraşmak sanıldığı kadar kolay değil.
    Bir de motor kullanmıyor şimdi ki kurye, araç ile dağıtıyor.
    Onu da mecbur isim yapmak için, tanınmak için açtılar.

    ahmetfurkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi semt hocam? Sipariş verdim mi acaba merak ettim kınaş vs diyince Talas Mevlana anımsattı
    Pm attım hocam.
  • 13-03-2026, 05:29:49
    #31
    Anlattığımız duruma istinaden misal Komagene bayilik alsa daha karlı olabilirdi ve stresi bu kadar olmazdı bence.
  • 13-03-2026, 06:23:18
    #32
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha önce çokça bahsettiğim bir konuydu kuzenin ortak olarak açtığı tavuk restoranı.

    Aralık gibi kuzenin üvey babası 1 milyona yakın para koyup restoran açtı.
    Makineler, tezgah, masalar, dolaplar vs alındı.
    Tavukçu, kömürcü, ekmekçi, turşucu, meşrubatçı ile anlaşma yapıp aralık sonunda restoranı açtılar.
    Lokasyonu açıkçası insanların yoğun olarak geçtiği bir yer değildi ama baca olacağı için tek katlı bir dükkandı.
    Haliyle izin almak bina altında olan dükkanlara göre daha kolay oldu.

    Yemeksepeti, Getir, Trendyol Go, Migros Yemek platformlarına başvurduk.
    3'ü bir haftada falan açıldı ama Migros Yemek 1.5 ay sonra açıldı.
    O da kaç kez telefon açıp destek kaydı bırakmamız sonucunda oldu.
    Bu sayede aslında bu platformların ne kadar baştan savma iş yaptığını da görmüş olduk.
    Ayrıca Migros Yemek'in uygulaması da yokmuş sonradan öğrendik.
    Mecbur siteye girip bakmak zorunda kaldık.

    Fiyatlar belirlendi ama reçete yapılmadan.
    Yani maliyeti nedir, kaça alınıyor, kaça satılacak, kaç tl komisyon ödenecek hesaplamadan işe girişildi.
    Platformlara girilen ücretten ne kadarı komisyona gidiyor ne kadarı net kâr o da hesaplanmadı.
    Tamamen kara düzen afaki hesaplamalar yapılarak fiyat belirlendi.
    Haliyle Yemeksepeti ve diğer platformlardan sipariş veren müşterilerin büyük çoğunluğu (%90'ı) yeni ve flash indirimlerden satın alan müşteriler oldu.
    Düşünün yarım kilo tavuğu, yanında pilav, ayran, pide, ayran, turşu, soslar ile beraber indirimli olarak 180 TL'ye sattılar.
    330 TL'ye satılıyordu sanırım. 150 TL indirim olunca 180 TL'ye düşüyordu fiyat.
    Dürümü yanında ayran ile 200 TL'ye satıyorlar.
    İçerisine de maximum sanırım 150-200 gr tavuk koyuyorlar.
    Belki o kadar da değil.

    İlk başlarda hadi müşterinin ayağı alışsın reklam olsun en azından dendi.
    Bir de güzel bir web sitesi yaptım woocommerce ile.
    Ama 1 tane bile sipariş gelmedi oradan.
    Restoranın adını yazan haritadan bulup direkt arıyordu, öyle siteden falan sipariş vermekle uğraşmıyordu.
    Moto kurye de yoktu ilk zamanlarda, sonra yeğenim girdi oraya ve araçla götürmeye başladı.
    Ama en büyük sorunda muhit de binalar yeni ve Google Maps de adresi bulmak neredeyse imkansız.
    Üstüne bir de müşterinin kendi adresini tarif etmesinde ki beceriksizlik eklenince daha da zorlaştı.
    Sırf bunun için react uygulama yazdım.
    Sipariş adresini girince kuryeye otomatik rota oluşturuyordu.
    Ama müşteri ya bina adını yanlış söylüyor (misal adı kınaş doğa ise doğa kınaş diyor), Kayseri Cbs den bina adına bakıyoruz ama yanlış olduğu için çıkmıyor.
    Müşteriye soruyorsun tanzimin karşısı diyor ama orada kaç bina var tek tek gidip bakacaksın.
    Oysa binanın altında kuaför var. Orayı söylemek aklına gelmiyor.
    Hatta birisi daire numarası sanırım 55 demişti
    Ya dışarı çıkıp baksa numarasını bilecek.

    Hadi onu da geçtik alıştık artık.
    Ama bu sefer de maliyet hesabı sorunu çıktı.
    Bunun için bir yazılım yazdım 1 ay uğraşıp. Yani peçetesine varana kadar hesaplama yapabiliyorsunuz.
    Neyse oturup bir analiz yaptık, baktık ki çok çok aşağısına satılıyor ürünler.
    Ve bir alan müşteri bir daha almıyor.
    Çünkü alanların neredeyse hepsi indirimli diye sipariş veriyor.
    Giden siparişler de çoğu zaman içine dökülüyormuş.
    İlk başta mikro dalgaya dayanıklı kap kullanırken sonra maliyeti 6 TL diye 2 TL'lik köpüğe koymaya başladılar.
    O da tavuk mikrodalgaya girip ısınınca konulan kağıt poşet nemleniyor ve müşteriye teslim edilirken patlıyor ve dökülüyormuş.
    Köpük ile giderken köpüğün tırnağı atıyor ve açılıyormuş.

    Bir diğer sorun da ürün çeşidi oldu.
    Közde tüm ve yarım tavuk olarak verdiler ama açıkçası çok da rağbet olmadı.
    Gelen giden kanat sordu ki tavuk da en çok kanat gidiyor.
    Ama onun da kilosuna 300 dedikleri için takmadılar.

    Bir türlü de lezzeti tutturamadılar.
    Tavuk ya aşırı pişiyordu yada az pişiyordu.
    Çiğ kalmıyordu ama biraz daha pişmek istiyordu.
    Yada nohutlu pilavın tuzunu ayarlayamıyordu usta.
    İçine de hangi akla hizmetse bulyon atıyordu ve pilav sapsarı duruyordu.
    Sonra tavukçu değiştirdiler ve hem tavuk kanatlı geliyordu hem de daha lezzetliydi ama oda peşin para alıyordu.

    Cari defter de kare çizgili kağıtta tutuluyordu.
    O gün ne alındı, ne satıldı, ne borç edildiyse tek sayfaya yazılıyordu.
    Öyle olunca da hesap takibi yapmak imkansız oluyordu.
    Her şeye ayrı ayrı sayfa açıp tarih tarih girselerdi daha kolay olacaktı ama yapmamışlar.

    Şimdi de tüm para suyunu çekti.
    Kuzen 1 milyon diğer ortak 200 bin koydu.
    Ortakta da para çıkmadı.

    Şimdi devretmek veya tek başına devam etmek konusunda kararsızlar.

    Buraya kadar sabrettiyseniz tebrikler.

    Özet geçmek gerekirse;
    Bir dükkan açmadan önce reçete hazırlayın.
    Kağıt peçetesine kadar her menünün fiyatını hesaplayın.
    Yemeksepeti gibi platformlar da kampanya fiyatlarını, satış fiyatını, kâr oranını mutlaka iyi analiz edip satışa başlayın.
    Eğer para kazandırmıyorsa ürün fiyatlarını çok daha yukarı çekin.
    Müşteri sizden alacaksa büyük ihtimalle Google aratıyor acaba sitesinde daha mı ucuz diye.
    O şekilde satış yapmanız daha olası olur.
    Tek bir tedarikçi yerine tüm tedarikçileri gezin ve hepsini deneyin.
    En makul fiyat yerine fiyat/performans ürünlerini tercih edin.
    Ürün çeşitliliğini artırın. Tek bir ürüne odaklanmayın.
    Koyduğunuz kapları, taşıma poşetlerini olabildiğince kaliteli olmasına dikkat edin.
    Cari defter için mutlaka ya bir yazılım kullanın yada her ürün ve işlem için ayrı sayfa tutun.
    Google haritalarda isminiz yazınca direkt çıkmak için çalışma yapın.
    Gel alda veya kendi kuryenizle çok daha ucuza gönderim yapın veya içeriği artırın (1 LT içecek yada tatlı bedava gibi)
    Mutlaka ama mutlaka sosyal medyada reklam yapın.
    Nerede ne yenir hesaplarına reklam verin.
    Zabıtadan izin alıp binalara ve işletmelere broşür dağıtın.
    Eğer işler iyiye gitmiyorsa toplu yemek siparişi alın. (Düğün, cenaze, sünnet, etkinlik vb)
    Köşede sizi bir kaç ay idare edebilecek minimum 500 bin tl para bırakın.

    Son olarak ben orada bir çalışan değildim.
    Elimden geldiğince fikir vermeye çalıştım ama işte çok da karışamadım.
    Biraz da kendi kafalarının dikine gittiler ve durum bu hale geldi.

    Ama siz siz olun bilmediğiniz bir sektöre girmeyin.
    Vay be hocam, harbiden kafanın dikine gitmişler, okurken yaşlandım ciddiyim.

    Paylaşım ve öğüt niyetliğindeki bu bilgilendirici konu için teşekkür ederim hocam.. 😇 🙏
  • 13-03-2026, 09:36:35
    #33
    burada konumu hatalı olan bir dürümcü açıldı daha sonra devrettiler ve gelenler sizin yaptığınız gibi bütün tavuk satışına geçtiler. 220TL ye bütün tavuk satıyorlar tavuk harici çorba ve pilav var.

    fakat dükkanın eski tabelasını değiştirmediler ve Adana Urfa dürümcü tabelası duruyor. bir kere gittim Adana varmı, yok, Urfa varmı yok, tavuk şiş - çöp şiş yok. Ne var dedim bütün tavuk. hayırlı işler diye çıktım gittim.
    Yahu arkadaş tek kişiyim koca tavuğu nasıl yiyebilirim? ayrıca tavuk çevirme sevmem kanat olsa affetmezdim.

    Yani koskaca dükkanda bana hitap eden sadece mercimek çorbası vardı. içerde ölüm sessizliği, kapıdan içeri girince sanki haneye t3c4vüz etmişim gibi herkes bana dik dik baktı yani bu şekilde işleri çok zor..
  • 13-03-2026, 12:13:03
    #34
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlattığımız duruma istinaden misal Komagene bayilik alsa daha karlı olabilirdi ve stresi bu kadar olmazdı bence.
    Bulunduğu muhit pek çiğ köfte yiyecek bir kitle değil hocam.

    AFNaNTiK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vay be hocam, harbiden kafanın dikine gitmişler, okurken yaşlandım ciddiyim.

    Paylaşım ve öğüt niyetliğindeki bu bilgilendirici konu için teşekkür ederim hocam.. 😇 🙏
    Eyvallah hocam sağol.

    ledci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    burada konumu hatalı olan bir dürümcü açıldı daha sonra devrettiler ve gelenler sizin yaptığınız gibi bütün tavuk satışına geçtiler. 220TL ye bütün tavuk satıyorlar tavuk harici çorba ve pilav var.

    fakat dükkanın eski tabelasını değiştirmediler ve Adana Urfa dürümcü tabelası duruyor. bir kere gittim Adana varmı, yok, Urfa varmı yok, tavuk şiş - çöp şiş yok. Ne var dedim bütün tavuk. hayırlı işler diye çıktım gittim.
    Yahu arkadaş tek kişiyim koca tavuğu nasıl yiyebilirim? ayrıca tavuk çevirme sevmem kanat olsa affetmezdim.

    Yani koskaca dükkanda bana hitap eden sadece mercimek çorbası vardı. içerde ölüm sessizliği, kapıdan içeri girince sanki haneye t3c4vüz etmişim gibi herkes bana dik dik baktı yani bu şekilde işleri çok zor..
    220 TL'ye tavuk satarak kâr elde etmesi imkansız.
    Tüm tavuk kg fiyatı neredeyse 100-110 TL arası değişiyor.
    Bir tavuk da ortalama 1200-1400 gr geliyor.
    Bunun pişirme maliyeti var, pilav ve çorba ekliyorsa onlar var, kabı, poşeti, peçetesi, çatal-bıçağı var.

    Dediğiniz gibi tüm tavuk pek tercih edilmiyor.
    1 kişi zor yer.
    Yarım tavuk da karın doyurur ama genelde herkes kanat soruyor.
    Biz de inşallah kanata yoğunlaşacağız.
    Özellikle soslu kanat satmayı düşünüyoruz.

    Yanına adana, çöp şiş, kızartma tavuk (kfc gibi), patates kızartması da koyacağız.
  • 13-03-2026, 13:06:34
    #35
    Aynı bizim sektörde (Karton bardak üretimi ) Batanların yaptığı hata nerdeyse aynı işi bilmiyor makinacıların gazına gelip elindekini kaptırıyor bir sorun oldumu çözecek yeteneği yok,Çoğu maliyet hesabı yapmayı bilmiyor sonrada i değişikliği,şehir değişikliği,rahatsızlık vs vs elden çıkarmaya çalışıyorlar.

    KISACA.

    Bilmediğin işe bodoslama girmek batışın en büyük nedeni..
  • 13-03-2026, 13:13:47
    #36
    ortakla yapılan hiç bir iş güzel bitmez.