İstanbulda Nasıl Yaşıyorsunuz ya ?
37
●1.676
- 11-11-2025, 08:01:02Davulun sesi uzaktan hoş gelir... Doğmuş ve orada büyümüş biri olarak 9 yıl önce oradan resmen kaçtım. Neden? Sabah 7de bindiğim servis ile trafiksiz 15 dakikalık yolu bazen 2 saatin üzerinde aşıyorduk. Şimdi sabah 7de kalktım, şehrin öbür ucundan eşimin annesini alıp, bize bırakıp işe gitmem toplam 25 dakika sürdü. En büyük trafik kırmızı ışıkta önümde bekleyen 1 araçtı. İstanbul, Ankara bunlar artık insanın enerjisini, gülümsemesini yok eden, stresten başka bir şey vermeyen şehirler.
- 11-11-2025, 08:08:09işe trafik yüzünden yine geç kaldık.. 10dk başlarken en azından bir bardak çay içerdim kimse gelmeden atölyeye neyse bir anı anlatayım da farkı görün
bizim ilçede yazın ilçe merkezindeki çay bahçeleri gece 1 e kadar dolu olur dondurmacı da öyle 60 yaşındaki evli çift dondurmacıya oturur dondurma yer çok böyle yapan istanbulda o yaşlarda dondurma yemek ayıp mı bilmem, gördüğümü hatırlamam genelde çocuklara alınır dondurma
benim mesai başlayacak iyi forumlar herkese - 11-11-2025, 08:21:42İstanbulun huzurlu bir şehir olması için max 5 milyon nüfusa sahip olması gerekiyor oysa sadece Anadolu yakasi 5 milyon, Avrupa yakası 15 milyon.
İstanbul gibi nadide ve kırılgan ( deprem ) bir şehiri, tabiricaizse amerikan rüyası gibi pazarladılar, insanlar da bu rüyaya kapılıp akın ettiler ve sonuç ortada, ve işin entersan kısmı İstanbula hala yüksek yüksek siteler yapılıyor bu da şu anlama geliyor, demek ki hala anadoludan geçenler var.. Ne yazık ki kaos daha da artacak.
Parası plana hayat güzel mesela annemin patronu iş yerini kendisi yaptırmış bir ev bir iş iç içe. Evi de var o da çok yakın zaten yani sorunu yok
- 11-11-2025, 08:50:17dünyanın en güzel şehri olma kapasitesindeyken şimdi bir beton yığınından ibaret . aklı başında bir politika yürütülüp istanbuldaki sanayi bölgeleri çevre illere dağıtılsa hem trafik sorunu az da olsa çözülecek hem nüfus yoğunluğundan kurtulmuş olacaz hem de iller arası gelir - vergi dengesizliği arasındaki uçurum kapanmaya başlayacak ama kimin umrunda
- 11-11-2025, 08:51:06peki hocam şöyle düşünün, benim evim var, aile evi, iş yerim arnavutköy de be esenyurttayım, servisle gidiyorum burada hadımköyde ev tutsam 15k kira min. taşınma parası + işten çıkarsam ya da iş biterse bir de geri dönüş parası var sadece 2 saat bana kalacak diye aylık ortalama 25k masrafım olacak (taşınma ücretler dahil) bu durumda aylık 50saat bana kalan sürede ben bu açığı kapatabilir miyim? yani kalan 2 saatte + iş yapmam lazım ki kapatayım yani bir çözüme kavuşmadıbilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
burada maaşın önemi yok, kazanç kayıp oranı yaptım..
havada yağmur var işe çıkan yok, atölyede tek başınayım çalışsam mı çalışmasam mı karar veremedim bu arada diğer arkadaşlar şantiyede kampta kalıyor 2 saat onlara kalıyor aslında
- 11-11-2025, 10:30:36haha biz çocuğu çanakkalede yaptı, istanbulda düşünemiyoru çocuklar çok güzel büyüdüler şimdi burada koleje gidiyorlar kız kreşe erkek 1. sınıfa 9 gün tatiller şimdiMaharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-11-2025, 10:46:14Kocaeli'de yaşıyorum İstanbul'un dibi, bir işim olmadığı sürece gitmem de İstanbul'a. Yıllardır ben de oradaki arkadaşlarıma söylerim burada nasıl yaşıyorsunuz diye ama son zamanlarda beni de cezbetmeye başladı ilginç bir biçimde. İstanbul'a yerleşme fikri var bu aralar kafamda nedense
uyuyabildiğine şükret.