• 15-08-2025, 03:33:38
    #1
    Selam olsun,

    Ben inançlı ya da inançsız olarak konuyu açmıyorum, gerçekten merak ettiğim bir konudur.
    Okuyoruz diyenlere pek itibarım yok her iki kitleden de.
    Yaptığımız tartışmalar, yazışmalar, sohbetler vb. durumlarda insanların gerçekten Kuranı okumadığını görüyorum ve anlamlandıramıyorum.

    İnançlıysanız inancınız gereği ben neye inanıyorum diye en azından okumak lazım değil mi? Allah var diyorsun ama Kuranı okumadığından aslında var dediğin Allah hakkında bilgin yok.
    Anlatılanlar, duydukların ve genel kabullerden bir ilah oluyor ama Kuranı gönderen Allah'ın kuranını okumamak biraz tuhaf.

    İnançsızsanız yaşadığınız toplumun inandığı bir kutsal kitabı okumamanızı yine anlamlandıramıyorum. İnsan yaşadığı toplumun dinamiklerini anlamak için, kendisinin neye inanmadığını pekiştirmek için en azından okumalı. Ben kurana inanmıyorum! İnanmayabilirsin de okumadığın bir kitaba inanmıyorum demenin bir değeri yok ki. Neye inanmadığını bilmiyorsun.

    İnanıyorum diyende neye inandığını bilmiyor.
    Hülasa kimse Kuranı okumuyor ama herkesin okumadığı kuranın tarif ettiği din hakkında fikirleri hatta ölümüne savunduğu konular var.
    Bir ayet okuyup o ayet üzerine yaşamını inşa eden olduğu gibi bir iki ayet okuyup inançsızlığına temel yapan var.
    Kuran bir bütüncül okuma ister okunan tek ayetle ya da birkaç ayetle temellendireceğiniz bir kitap değil ki.

    Bir ayette şunu yapma der! doğru gelir yanlış gelir ama ilerideki ayetlerde şunu yapmayı izah eder o ayeti bilmeden ilk okuduğun ayete göre karar verince aslında bilmediğin bir kuran üzerine inanç ya da inançsızlık inşa etmiş oluyorsun.

    İnançlıysan neye inandığını anlamak için inançsızsan neye inanmadığını anlamak için okumak gerekir.
    Okuyun arkadaşlar inanın okumak hiçbir konuda zarar getirmez.
    Gerçi uzun yazı görünce ekrana sarımsak sürüp uzaklaşan bir toplumda okuma fobisini kırmak zor ama olsun...

    (Okuyanlar konu dışıdır, genelden bahsediyorum. Genel okuyor derseniz tebessüm ederim sadece o kadarda demezsiniz diye tahmin ediyorum)
  • 15-08-2025, 03:38:53
    #2
    Çok kez yeltendiğim konudur. Bir türlü tam odaklanamayıp öğrenemedim. Allah nasip etsin.
  • 15-08-2025, 03:41:06
    #3
    NaTioNaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok kez yeltendiğim konudur. Bir türlü tam odaklanamayıp öğrenemedim. Allah nasip etsin.
    Selam olsun,

    Benim bunca yaşanmışlıkta öğrendiğim bir şeyi size yazmak istedim.
    Bir insan sizin gibi kendisine eleştiri yapıyorsa ve isteğini ortaya koyuyorsa er ya da geç maksadına hasıl olur.
    Çoğu insanın konudan haberi yok
  • 15-08-2025, 03:41:43
    #4
    Suudi Arabistan’ın Mekke’sinin Kabe’i şerifinden selamlar hocam 😊 Türkçesini okumak Arapçasını okumaktan daha faziletli en azından ne yazıyor anlıyor insan okuyacaklara da tavsiyem olsun
  • 15-08-2025, 03:43:28
    #5
    Ghostmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Suudi Arabistan’ın Mekke’sinin Kabe’i şerifinden selamlar hocam 😊 Türkçesini okumak Arapçasını okumaktan daha faziletli en azından ne yazıyor anlıyor insan okuyacaklara da tavsiyem olsun
    Orjinal dilinde zorlanarak dahi okumak çok sevap. Şakır şakır okuyandan daha sevap hatta o 1 kelimesini ağzından çıkarmak.
  • 15-08-2025, 03:49:10
    #6
    Ghostmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Suudi Arabistan’ın Mekke’sinin Kabe’i şerifinden selamlar hocam 😊 Türkçesini okumak Arapçasını okumaktan daha faziletli en azından ne yazıyor anlıyor insan okuyacaklara da tavsiyem olsun
    Selam olsun,

    İnsan bilmediği dilde okuyamaz zaten siz telaffuzdan bahsediyorsunuz sanırım.
    O okumak değildir, telaffuzdur.
    Anlamak için bildiğiniz dilde okumalısınız zaten.

    Zaten Allah'ın bir dili yoktur.
    Peygamberlere, Cebrail peygamberlerin bildiği dilde aktarmıştır.
    Yoksa haşa Allah'ın bir dili olacak ve o dilde konuşacak diye bir düşünce zaten İslam'da yoktur.
  • 15-08-2025, 03:52:25
    #7
    serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam olsun,

    İnsan bilmediği dilde okuyamaz zaten siz telaffuzdan bahsediyorsunuz sanırım.
    O okumak değildir, telaffuzdur.
    Anlamak için bildiğiniz dilde okumalısınız zaten.

    Zaten Allah'ın bir dili yoktur.
    Peygamberlere, Cebrail peygamberlerin bildiği dilde aktarmıştır.
    Yoksa haşa Allah'ın bir dili olacak ve o dilde konuşacak diye bir düşünce zaten İslam'da yoktur.
    Özür dilerim yanlış ifade ettiğim için, Elif-ba öğrenip sonra Kuran-I Kerimi okuyup hatim edip Türkçe Mealini öğrenmeden bırakmak da yerinde birşey değil onu belirtmeye çalıştım hocam
  • 15-08-2025, 03:53:30
    #8
    NaTioNaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Orjinal dilinde zorlanarak dahi okumak çok sevap. Şakır şakır okuyandan daha sevap hatta o 1 kelimesini ağzından çıkarmak.
    Katilmiyorum. Bir kağıda arapca kufur yazip yere atsam hemen kaldirip öpüp basin koyacak yuzbinler var. Kuran ın amacı Allah ın mesjalarının okunmasidir. Anlasilmadigi bir dilde okumanın sevabı olmaz. Bunun mantığı da yok. Arapca kutsal bir dil degildir. 2 kere mealini hatmettim. Mesajlar %99 u yoruma acik degil. Gayet net. Yaradanın emirlerini okumak degil, uygulamaktır sevap olan. O sebeple ulke ahlaksizdan geçilmiyor.
  • 15-08-2025, 03:57:04
    #9
    Ghostmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özür dilerim yanlış ifade ettiğim için, Elif-ba öğrenip sonra Kuran-I Kerimi okuyup hatim edip Türkçe Mealini öğrenmeden bırakmak da yerinde birşey değil onu belirtmeye çalıştım hocam
    Selam olsun,

    Estağfurullah ben yanlış anlamış olabilirim.
    Benim okumaktan kastım arapçadan bağımsız, her insanın anladığı dilden okuması gerektiği üzerine.
    Aslında aynı şeyi yazıyoruz sanırım sadece ben yanlış anladım ya da siz yanlış anladınız ama önemli değil sonuç itibariyle anladığı dilde okumak iyidir