İmkanınız varsa yurtdışına gidin!
34
●1.838
- 20-05-2024, 13:08:46Suudi Arabistandayım 1 aydır. Burada adını hiç duymadığım Afrika ülkelerinden işçi olarak gelip bütün ailesinden uzakta sabahtan akşama kadar makine gibi çalışan ve hala yüzü gülümseyen insanlar gördüm. Türkiye'de birisine selam verince bön bön bakıyor, bıçak yer miyiz korkusu yaşıyorsunuz. Güzel ülkemiz göç sebebiyle kötüleşti diyoruz ama göç edilen ülkelerin toplumu bile bizden daha mutlu. Nedir bu karamsarlığın sebebi, çözemedim gitti.
- 20-05-2024, 13:09:07Bu durum heryerde geçerli aslında. Yurtdışı deyince "Türkiye olmasın da neresi olursa olsun" mantığında olursanız Çin İran Azerbaycan hepsi yurtdışı. Fakat siz Amerika, ingiltere, kanada derseniz oraya gitmenin hayaliyle yaşayacağıma şansa yaşarım daha iyi. 1000 kişiden 1 kişiyi bile nazlana nazlana almayan adamlar sadece dil için kimseyi almazlar. Ayrıca yabancı vatandaş olduğunuz için ikinci sınıf durumunda olacaksınız hep.reallegal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-05-2024, 15:14:11Üyeliği durduruldu1,5 yıl arabistanda kaldım. O gençlerin durumunu çok iyi biliyorum. Aileleri kendi ülkesindeyken bu gençler yılarca aileden uzak geçim mücadelesi veriyor. Sosyal ve hukuki hakları yaşam şartları çok kötü. Tüm olumsuzluklara rağmen bizden daha mutlu hayat yaşıyorlar. Bizim gibi müzmin mental yorgun değiller.sacilannurlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Açtığım konunun özü de tam olarak buydu, iyi yakalamışsınız. - 20-05-2024, 15:19:24Milletimizin gözü çok yukarıda. Doyumsuzluk var yani maalesef. Elbette her zaman en iyisi için çalışalım fakat psikolojik olarak bitik bir durumdayken hiç bir ümit vadetmiyoruz. Hakkımızda hayırlısı olsun ne diyeyim.looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-05-2024, 15:24:31Üyeliği durdurulduYurtdışındayken, nerede nasıl başınıza sorun geleceği aşağı yukarı bellidir. Kimden zarar geleceği kimden gelmeyeceğini de az çok kestirebilirsiniz.delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
O yüzden her hareketinizle sonuçları önceden tahmin ettiğiniz için bir rahatlık vardır.
Ancak Türkiye'de inanılmaz bir bilinmezlik var. Akraba kazığından tut, sokakta yaşanacak bir kavga, kaza ve serseri kurşuna kadar. Hukukta ve sağlıkta yaşanan olumsuzlukar da olası belanın vereceği zararı kat kat artırıyor. - 20-05-2024, 15:29:16Üyeliği durdurulduGösteriş budalalığı, görgüsüzlük, lüks düşkünlüğü ve tüketim çılgınlığı almış başını gitmiş durumda.sacilannurlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ne modern batı, ne de geri kalmış asya afrika toplumları bizim bu ucube kültürümüzün yanına bile yaklaşamıyor. Mutsuzluğumuzun en önemli sebebi de bu olabilir. - 20-05-2024, 18:34:26Diğer ülkelerde buradan gidenleri beklemiyor. Ah bir Türkler gelse de burada çalışsa diye dört gözle beklemiyor.
Paranız olmadan, iyi derecede gittiğiniz ülkenin dilini bilmeden oralarda sürünürsünüz.
Hele hele kaçak giderek.
Vatandaşlık sahibi olmadan bir ülkeye gidip uzun vadede mutlu olamazsınız.
Amerika ya mülteci statüsü ile gidebilirsiniz ama bir daha asla Türkiye'ye dönemezsiniz. Döndüğünüz takdir de sizi tekrar almazlar. Bir yakınınız vefat eder, mutlaka Türkiye'ye gelmek zorunda olacağınız bir durum hasıl olur, buradaki gibi suriyelilerin bayramı ülkelerinde yapıp geri döndüğü gibi geri dönemezsiniz. - 20-05-2024, 22:01:06Imkân var ama doğum belgesi Romanya hükümeti orada doğan akrabanın ölümden sonra doğumundan 100 yıl geçince toplam doğum belgesi araştırma talebinde bulunabiliyor keşke daha az olsa ama bekliyoruz
)
Süre dolduğu an Romanya vatandaşlık için konsolosluga başvurucam başvurdum ama böyle bir zorunluluk varmış
- 20-05-2024, 23:05:51Nerede yaşamak istiyorsanız oraya gidin, ama bu kafayla hiç bir ülkede mutlu olamayacaksınız.
Sorun ülkeyle alakalı değil sizinle alakalı, ülkeyi çöplüğe çeviren sizsiniz, multeciye Erdoğan' a ona buna suç atarak bundan kurtulamazsınız.
Ama ben gitmeniz taraftarıyım, kendi ülkesine komşusuna ailesine faydası olmayan insanın bize faydası ne?
Çıkın çıkın gidin bence, Avrupa'ya gidin, Amerika'ya gidin, Afrika'ya gidin. Boşaltın ülkeyi işe yarar birileri gelsin.
)