sacilannurlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Suudi Arabistandayım 1 aydır. Burada adını hiç duymadığım Afrika ülkelerinden işçi olarak gelip bütün ailesinden uzakta sabahtan akşama kadar makine gibi çalışan ve hala yüzü gülümseyen insanlar gördüm. Türkiye'de birisine selam verince bön bön bakıyor, bıçak yer miyiz korkusu yaşıyorsunuz. Güzel ülkemiz göç sebebiyle kötüleşti diyoruz ama göç edilen ülkelerin toplumu bile bizden daha mutlu. Nedir bu karamsarlığın sebebi, çözemedim gitti.
1,5 yıl arabistanda kaldım. O gençlerin durumunu çok iyi biliyorum. Aileleri kendi ülkesindeyken bu gençler yılarca aileden uzak geçim mücadelesi veriyor. Sosyal ve hukuki hakları yaşam şartları çok kötü. Tüm olumsuzluklara rağmen bizden daha mutlu hayat yaşıyorlar. Bizim gibi müzmin mental yorgun değiller.


Açtığım konunun özü de tam olarak buydu, iyi yakalamışsınız.