• 05-02-2024, 01:55:56
    #37
    Bende ev sahibiyim kiracı vardı çıkardım 2022 yılında ablama verdim evi al otur bedava diye. Bunun nedeni şu kiracı eve girerken iyi, çıkarken kötü oluyor. Kiracıya verirken kira olarak 2300 TL ye 2020 de kiraladım. Fiyatlar zamlar çevredeki kiralar o kadar arttı ki, kiracı sessiz sakin diye kirayı hep tüfeye göre arttırdım. Bu süre boyunca kiracıya hiç misafirliğe bile gitmedim 2022 de 1 defa bir konu için konuşmaya bi gittim adamlar evi 1 kez bile havalandırmamış. Sürekli soba yanıyor ve çamaşırları ev içinde kurutmaktan duvarlar kararıp rütubet olmuş. Bunu görünce kan beynime sıçradı evden çıkmalarını istedim. Zar zor 6 ay sonra evden çıkardım ve kiracı kaçtı tüm masraf bana yığıldı.

    Girerken 2300 TL kira ve 1 kapora aldım. 1 yıllık kira ve kapora toplam 29.900 TL
    1 yıl sonra 3000 TL yaptık kirayı. 1 yıllık 2. yıl toplam kirası 36.000 TL

    Kiracı eve girerken 3000 TL'ye boya dahil boyacıya gitti. Ev büyük 3 büyük yatak odası, 2 banyo, kocaman salon, kocaman koridor, kocaman mutfak, kocaman balkon.
    18 bin TL mutfak dolapları tuttu sıfırlandı tamamen.

    Kiracı evden kaçtığında tekrar boyacıya giden para 10.000 TL boya dahil. Mutfak dolapları şişmiş, çizilmiş mahvolmuş tezgahlar falan. Tamamen yenilemesi dolaplar hariç sadece boyandı 30 Bin TL gitti.
    Toplam zararı 40 bin TL ve 2300 TL kaporası kaldı 37.700 TL toplam zarar kalmış oldu. 2 yılda gelen kira bedeli 63.600 TL ve zarar çıkınca 25.900 TL para elimize geçmiş oldu. Kiracının ufak tefek verdiği musluk, lamba vs gibi sorunlarıda biz giderdik ev yeniyken ilk 6 ay onları eklemedim.

    Bu rakama göre aylık 1079 TL kira gelirimiz olmuş. O yüzden ablama verdim otur bedava dedim bak et eve dedim.

    Yani ev sahiplerine kira artışı için laf ediliyor fakat eve yapılan masraflar, kiracının verdiği zararlar (kendi evi gibi bakanlar hariç) enflasyona göre hiç bir şey. Yani ev sahibi olmadan kiraya laf etmek çok mantıklı değil umarım anlatabilmişimdir. Eğer ev sahibi olursanız benim yazdığım gibi evinize gözünüz gibi bakıp daha sonra bu sorunlarla karşılaşıp birde bir dünya masraf yapınca kiralamam daha iyi diyeceksiniz. O yüzden kiralar yüksek veriliyor yeni yerlerde. Çünkü enflasyon sürekli arttığından bir kaç ay sonra o paranında değeri kalmıyor.

    Size tavsiyem eğer ev temiz ve memnunsanız, bu artışı kabul edin ve evi temiz tutuyorsanız teyzenin evine nasıl gözünüz gibi baktığınızı açıklayın. Gelecek olan kişi kötü bakarsa açılacak masrafları anlatın kirayı yıldan yıla imza alarak zam yapmasını isteyin. Aksi halde yeni ev arasanız kiracıdan başı yanan kimse ucuza kiraya vermeyeceği gibi boş yere ekonomik olarak daha zora girmeyin.
  • 05-02-2024, 02:07:02
    #38
    UmutYanardag34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende ev sahibiyim kiracı vardı çıkardım 2022 yılında ablama verdim evi al otur bedava diye. Bunun nedeni şu kiracı eve girerken iyi, çıkarken kötü oluyor. Kiracıya verirken kira olarak 2300 TL ye 2020 de kiraladım. Fiyatlar zamlar çevredeki kiralar o kadar arttı ki, kiracı sessiz sakin diye kirayı hep tüfeye göre arttırdım. Bu süre boyunca kiracıya hiç misafirliğe bile gitmedim 2022 de 1 defa bir konu için konuşmaya bi gittim adamlar evi 1 kez bile havalandırmamış. Sürekli soba yanıyor ve çamaşırları ev içinde kurutmaktan duvarlar kararıp rütubet olmuş. Bunu görünce kan beynime sıçradı evden çıkmalarını istedim. Zar zor 6 ay sonra evden çıkardım ve kiracı kaçtı tüm masraf bana yığıldı.

    Girerken 2300 TL kira ve 1 kapora aldım. 1 yıllık kira ve kapora toplam 29.900 TL
    1 yıl sonra 3000 TL yaptık kirayı. 1 yıllık 2. yıl toplam kirası 36.000 TL

    Kiracı eve girerken 3000 TL'ye boya dahil boyacıya gitti. Ev büyük 3 büyük yatak odası, 2 banyo, kocaman salon, kocaman koridor, kocaman mutfak, kocaman balkon.
    18 bin TL mutfak dolapları tuttu sıfırlandı tamamen.

    Kiracı evden kaçtığında tekrar boyacıya giden para 10.000 TL boya dahil. Mutfak dolapları şişmiş, çizilmiş mahvolmuş tezgahlar falan. Tamamen yenilemesi dolaplar hariç sadece boyandı 30 Bin TL gitti.
    Toplam zararı 40 bin TL ve 2300 TL kaporası kaldı 37.700 TL toplam zarar kalmış oldu. 2 yılda gelen kira bedeli 63.600 TL ve zarar çıkınca 25.900 TL para elimize geçmiş oldu. Kiracının ufak tefek verdiği musluk, lamba vs gibi sorunlarıda biz giderdik ev yeniyken ilk 6 ay onları eklemedim.

    Bu rakama göre aylık 1079 TL kira gelirimiz olmuş. O yüzden ablama verdim otur bedava dedim bak et eve dedim.

    Yani ev sahiplerine kira artışı için laf ediliyor fakat eve yapılan masraflar, kiracının verdiği zararlar (kendi evi gibi bakanlar hariç) enflasyona göre hiç bir şey. Yani ev sahibi olmadan kiraya laf etmek çok mantıklı değil umarım anlatabilmişimdir. Eğer ev sahibi olursanız benim yazdığım gibi evinize gözünüz gibi bakıp daha sonra bu sorunlarla karşılaşıp birde bir dünya masraf yapınca kiralamam daha iyi diyeceksiniz. O yüzden kiralar yüksek veriliyor yeni yerlerde. Çünkü enflasyon sürekli arttığından bir kaç ay sonra o paranında değeri kalmıyor.

    Size tavsiyem eğer ev temiz ve memnunsanız, bu artışı kabul edin ve evi temiz tutuyorsanız teyzenin evine nasıl gözünüz gibi baktığınızı açıklayın. Gelecek olan kişi kötü bakarsa açılacak masrafları anlatın kirayı yıldan yıla imza alarak zam yapmasını isteyin. Aksi halde yeni ev arasanız kiracıdan başı yanan kimse ucuza kiraya vermeyeceği gibi boş yere ekonomik olarak daha zora girmeyin.


    Evin yani betonun eskime payı
    Evin yıllık vergisi
    Evin yıllık kira gelir vergisi

    Bunları eklememişsin onlarıda dahil edersek o 1k gelirde yok kısaca zarar edilmiş


    Bizdede durum aynı kardeşim evlenecek kiracıyı çıkaracağız peşinden girdiği dönemde ödediği toplam kiradan fazla masraf edilecek : )

    Ülkede herkes şaka gibi. Ağzı olan sadece konuşuyor. Çıkarcılık hat safada.
    Vermeyin evinizi kiraya falan boş tutun daha iyi.
  • 05-02-2024, 02:12:09
    #39
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evin yani betonun eskime payı
    Evin yıllık vergisi
    Evin yıllık kira gelir vergisi

    Bunları eklememişsin onlarıda dahil edersek o 1k gelirde yok kısaca zarar edilmiş


    Bizdede durum aynı kardeşim evlenecek kiracıyı çıkaracağız peşinden girdiği dönemde ödediği toplam kiradan fazla masraf edilecek : )

    Ülkede herkes şaka gibi. Ağzı olan sadece konuşuyor. Çıkarcılık hat safada.
    Vermeyin evinizi kiraya falan boş tutun daha iyi.
    Dediğiniz gibi eklemediğim çok şey var. Bu enflasyon oranları durmadan ev kiraya vermek mantıklı değil. Kiraya verilecek evler anca içeride savaş bile çıksa zarar almayacak evler. Yoksa gelen kira, kiracı ile masrafa gidiyor
  • 05-02-2024, 09:23:47
    #40
    Şuanki piyasaya göre 2500 e kalacağına çıksın daha iyi
  • 05-02-2024, 10:21:05
    #41
    Sizin durumunuzda yapılan şey yanlış elbette. Zam yapılacak aralıklar bellidir. Fakat kendimin de bir evinde kiracı var. Güncel olarak 2000 TL kira ödüyor. Devletin koyduğu %25 kuralları çerçevesinde zam yaptım, gün sayıyorum şimdi kiracıyı çıkartmak için. Normalde 3-4 katı fiyattan kiraya vereceğim yerde kanun kaynaklı 2000 TL'den oturuyor. Benzer durumu yaşamamak için piyasaya yakın bir aralıkta buluşmanız iki tarafın da faydasına olacaktır.
  • 05-02-2024, 11:01:57
    #42
    Yorumlarda ev sahiplerinin enflasyon ağlamasına çok gülüyorum. Arkadaş senin 300.000TL'ya 0,69 kredi ile aldığın ev bugün 4-5milyon olmuş enflasoyna karşı korumuş seni zaten kiradan da zarar et, kira ev sahibinin gelir kapısı değildir, evin vergisini masraflarını ödesin evim değerlenene kadar kendi kendini çevirsin diye aldığın şeydir. Eğer ki evi yatırım olarak aldı isen zaten aldığın kiralarla 3-4. yıldan sonra evin kredisini kendi ödüyor havadan 4-5 milyonun oluyor birde utanmadan enflasyondan bahsediyorlar.
    Tüm ev sahipleri ölsün demiyorum ben evimi Ukrayna -Rusya savaşından önce 3.000TL'ye tutum, ev sahibim ise iyi bir insan geçen sene yasal hakkım%25 iken abi olmaz dedim 4.500TL 'yaptım ki kendisi %25 yap dedi. Bu sene ise elim daha bol olduğu için kirayı 10.000 civarına çekeceğim. Ki ne tahliye tahhütü ne başka bir durum var yani istesem 5 yıl boyunca yasal zammı yapar otururum ancak karşımdaki insan ve iyi niyetli olunca bende ona göre elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıyorum. Siz insan olursanız karşınızdaki de insan oluyor bunu unutmayın.
  • 05-02-2024, 11:57:06
    #43
    Asariel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlarda ev sahiplerinin enflasyon ağlamasına çok gülüyorum. Arkadaş senin 300.000TL'ya 0,69 kredi ile aldığın ev bugün 4-5milyon olmuş enflasoyna karşı korumuş seni zaten kiradan da zarar et, kira ev sahibinin gelir kapısı değildir, evin vergisini masraflarını ödesin evim değerlenene kadar kendi kendini çevirsin diye aldığın şeydir. Eğer ki evi yatırım olarak aldı isen zaten aldığın kiralarla 3-4. yıldan sonra evin kredisini kendi ödüyor havadan 4-5 milyonun oluyor birde utanmadan enflasyondan bahsediyorlar.
    Tüm ev sahipleri ölsün demiyorum ben evimi Ukrayna -Rusya savaşından önce 3.000TL'ye tutum, ev sahibim ise iyi bir insan geçen sene yasal hakkım%25 iken abi olmaz dedim 4.500TL 'yaptım ki kendisi %25 yap dedi. Bu sene ise elim daha bol olduğu için kirayı 10.000 civarına çekeceğim. Ki ne tahliye tahhütü ne başka bir durum var yani istesem 5 yıl boyunca yasal zammı yapar otururum ancak karşımdaki insan ve iyi niyetli olunca bende ona göre elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıyorum. Siz insan olursanız karşınızdaki de insan oluyor bunu unutmayın.
    Bakış açısına bak, kiracı evin vergisi masrafını çıkarsın diye aldığın "şeydir". Şey ne?

    Bu düşüncedeki kiracının düşünce yapısı şu olmalı:
    Dur şu adamın malına çökeyim bedavaya oturayım. Ev sahibi olsam zaten bu giderleri ben ödeyeceğim, malına çökeyim de evin giderlerini kira olarak vereyim.

    Vicdan sahibi olun biraz.
  • 05-02-2024, 12:01:07
    #44
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakış açısına bak, kiracı evin vergisi masrafını çıkarsın diye aldığın "şeydir". Şey ne?

    Bu düşüncedeki kiracının düşünce yapısı şu olmalı:
    Dur şu adamın malına çökeyim bedavaya oturayım. Ev sahibi olsam zaten bu giderleri ben ödeyeceğim, malına çökeyim de evin giderlerini kira olarak vereyim.

    Vicdan sahibi olun biraz.
    Koca paragraftan anladığım bölüm itibari ile ev sahibisin, Allah seni iyi kiracılar ile karşılaştırsın güzel kardeşim/ağabeyim bol kazançların olsun inşallah.
  • 05-02-2024, 12:10:54
    #45
    Asariel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Koca paragraftan anladığım bölüm itibari ile ev sahibisin, Allah seni iyi kiracılar ile karşılaştırsın güzel kardeşim/ağabeyim bol kazançların olsun inşallah.
    Çok şükür ev sahibiyim. Aldığımda bende kiracıydım, aldığım evde de kiracı vardı. Muhafazakar aileydi, aidat ödememişler bana da ödeyeceklerini söyleyip ödemeden kitleyip gittiler. Karakterlerinin bozuk olması nedeniyle az kaldı adliyelik olacaktık. Çok şükür kurtuldum.

    Yatırımlık için ev almayı düşünüyorum ama senin kafadaki insan çok fazla. Sanıyorlar ki ev sahibi insan zaten zengin, iktidar da beni kolluyor, o yüzden evine çökeyim de maaşım artsın ama kira enflasyonda erisin.
    Böyle düşünen kiracılar yüzünden kira fiyatları şu an çok yüksek. Kiracı kahrını çekeceksem değecek para olsun, yoksa boş dursun, boş ev satmak daha kolay diyorlar.
    Artık kiracılar kiralık ev bu yüzden bulamıyor. Bulanlar da çok yüksek kira ile başlamak zorunda. Yani kötülük kötülüğü doğuruyor.

    Yarın herşeye sıfırdan başlansa, herkes aynı maaştan başlasa, ilerleyen zamanda yine aynı kişiler ev sahibi, aynı kişiler kiracı olur.