• 04-02-2024, 19:07:08
    #19
    Üyeliği durduruldu
    whitelotus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen sefer resmi oranı aştığı ve ses çıkarmadığımız için şimdi buna yüz bulabiliyor hocam zaten.
    Olay oğlum oturacak kızim oturacak mevsusuna dönerse siz mağdur olursunuz kaç yıllık kiracisiniz bilmiyorum şehir iletir misin merak ettim? Özelse pmden at
  • 04-02-2024, 19:08:05
    #20
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    3 bine evde oturmak mı , ben olsam teyzemiz yerinde mafya dahi olsa (ironi) anlaşır sizi çıkartırım
  • 04-02-2024, 19:08:19
    #21
    LOTUSLİSANS.COM
    DomainBRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olay oğlum oturacak kızim oturacak mevsusuna dönerse siz mağdur olursunuz kaç yıllık kiracisiniz bilmiyorum şehir iletir misin merak ettim? Özelse pmden at
    Laf olarak dönse de resmi olarak dönemez, 3-4 farklı apartmanları var. Lokasyon Denizli.
  • 04-02-2024, 19:08:45
    #22
    LOTUSLİSANS.COM
    zeyrek34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 bine evde oturmak mı , ben olsam teyzemiz yerinde mafya dahi olsa anlaşır sizi çıkartırım
    Mafyaya gerek yok hocam, bi yaşlı teyzenin laflarından daha caydırıcı bi şey olamaz
  • 04-02-2024, 19:10:44
    #23
    whitelotus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mafyaya gerek yok hocam, bi yaşlı teyzenin laflarından daha caydırıcı bi şey olamaz
    ben olsam ahını almam , sen orada makul ev fiyatları neyse vermen tavsiyemdir .
    iyi forumlar
  • 04-02-2024, 19:11:06
    #24
    Üyeliği durduruldu
    whitelotus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Laf olarak dönse de resmi olarak dönemez, 3-4 farklı apartmanları var. Lokasyon Denizli.
    En ucuz kira 2500 TL 1+0 için sizin ki 3 + 1 olsa da alternatifiniz hala mevcut bence de kabul etmeyin ben Ankara'da yaşadığım için güzel buldum kirayi burda çok zor 1 oda bile vermeyebilirler 3000 TL ye 😊
  • 04-02-2024, 19:14:13
    #25
    LOTUSLİSANS.COM
    zeyrek34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben olsam ahını almam , sen orada makul ev fiyatları neyse vermen tavsiyemdir .
    iyi forumlar
    Kim olursa olsun saygıyı bozmak yakışık kalmaz zaten hocam, bakalım hayırlısı
  • 04-02-2024, 19:44:29
    #26
    Birkaç senedir devletin zorunlu kıldığı %25 kira zammı mevcut. Köylü kurnazlığı yapan da yapmaya çalışan da çok fazla bu ülkede.

    Kaldı ki kKira kontratları senelik yapıldığı için zam da buna göre senelik yapılır, bunun sözleşmede yer alması gerekmektedir.

    5 yıldan fazla bir sürede oturuyorsanız kira için kıymet takdiri yaptırılabilir, eğer ki 10 yıl ve fazlasıyla ihtar çekerek evden çıkartılabilirsiniz.

    Not: oğlum gelecek, kızım gelecek, ben oturacağım derse ve bu sebepten çıkarsanız, sizin şikayetiniz üzerine evden çıktığınız andan itibaren her ay o evde size söylendiği gibi oğlu/kızı/kendi oturup oturmadığı yetkililerce kontrol edilmektedir. Yanlış hatırlamıyorsam bunu 6 ay boyunca her ay yapabilirsiniz. Size söylenilenin dışında bir kişi yaşıyorsa tazminat davası açıp son ödediğiniz kira bedeline göre 1 yıllık kira bedelini tazminat olarak alabilirsiniz.
    Not 2: Eve ait tüm faturalar oğlu/kızı/kendi adına olmalıdır. Değilse yine bu hakka sahip olabilirsiniz.
  • 04-02-2024, 20:10:23
    #27
    Yaşlı teyzenin maddi durumu senden daha kötü olabilir mi acaba ?
    Ev sahibi olunca ülkede çok rahat yaşıyorsun gibi bir algı var ortalıkta.
    Ev sahiplerinin büyük çoğunluğu eski zamanlarda evi alan emekli kesimi.

    Sen ayda en az 50k TL kazanırken yurtdışıysa belki çok daha fazla bilemiyorum o kadın 7k emekli maaşı ve gelen 3k ile geçinmeye çalışıyor olabilir.


    Tabi zam yıldan yıla olur 3 ayda bir yapılamaz fakat bu piyasa'da zam yaparken yasal oran falan diye mülk sahibini enayi yerine koymanın'da anlamı yok.

    O kural maddi durumu olmayanları korusun fahiş zam olmasın diye koyulmuş. Milleti enayi yerine koyun diye değil. Market alışverişi 2.5k tutuyor