• 14-02-2022, 23:05:33
    #28
    arkadaşlar size tavsiyem 3-5 tane alın kenarda kalsın %7 indirim az değil yumurta, süt vs. düşmüş tabi düşmüş diyemeyiz ama ileride artacak bunu biliyoruz en azından
  • 15-02-2022, 00:03:37
    #29
    Çok uzun yazmıştım da hem sizin içinizi karartmamak hem de muhalif arkadaşlara dert anlatmaktan yorulacağım için sildim.

    Tek diyebileceğim zaman gösterecektir ama olumlu yönde uzun vadeli bir çözüm olmayacak.
  • 15-02-2022, 10:38:45
    #30
    hatalı bir karar, vatandaşa yansıyan kısım yok denecek kadar az ancak devlet çok çok ciddi bir bütçeden vazgeçti.
    bir kaç sevkiyat dönemi sonrası %10-%20 arasında düşürebilir etkisini şu an görebileceğimizi sanmıyorum.
    ancak geçen sürede akaryakıt ve diğer lojistik maliyetlerle yeni zamlar üzerine eklenirse bir esprisi kalmaz.
  • 15-02-2022, 10:51:52
    #31
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hatalı bir karar, vatandaşa yansıyan kısım yok denecek kadar az ancak devlet çok çok ciddi bir bütçeden vazgeçti.
    bir kaç sevkiyat dönemi sonrası %10-%20 arasında düşürebilir etkisini şu an görebileceğimizi sanmıyorum.
    ancak geçen sürede akaryakıt ve diğer lojistik maliyetlerle yeni zamlar üzerine eklenirse bir esprisi kalmaz.
    Bende öyle düşünüyorum bu kdv olayı devlete zarar oldu. İşyerleri önceden %8 alıp devlete veriyordu! Şimdi yine %8 alıp bu sefer %1 verecek. Ben fiyatlara yansıdığını düşünmüyorum dün markete gittim. Süt alıyorum; dedim kdv, çalışan : bize sütçü bir şey demedi dedi.
  • 15-02-2022, 11:29:41
    #32
    Ha bu arada o yediğimiz şeyin peynir olmadığına da eminim
  • 15-02-2022, 11:36:56
    #33
    teknoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl yansıyacak ki?
    Market elindeki malzemeyi yüksek kdv ile aldı zaten. Bunu %1 e göre revize etmesini niye bekliyoruz anlamıyorum. Zarar mı etsin adamlar?
    Backlog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim insanımızı biraz tanıyorsam 3 ileri gider 1 geri gelir.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    IMF’ye borç veren ülkeyiz.


    https://youtu.be/4rF1ya6n5BA
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yani ağzımıza bir parmak bal çalındı bile diyemiyorum.
    CemaLi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dün aldığım tam buğday ekmek (6,50) bugün aldığımda (7,50) olmuş (: fena yansımış.
    Bu arada not düşeyim, böyle kuruş kuruş benzine zam yapılmasın bence bi anda 50₺ olsun daha sonra 35₺'e insin bizim millet halaya durur .
    Paramedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar size tavsiyem 3-5 tane alın kenarda kalsın %7 indirim az değil yumurta, süt vs. düşmüş tabi düşmüş diyemeyiz ama ileride artacak bunu biliyoruz en azından
    mrwoox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok uzun yazmıştım da hem sizin içinizi karartmamak hem de muhalif arkadaşlara dert anlatmaktan yorulacağım için sildim.

    Tek diyebileceğim zaman gösterecektir ama olumlu yönde uzun vadeli bir çözüm olmayacak.
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hatalı bir karar, vatandaşa yansıyan kısım yok denecek kadar az ancak devlet çok çok ciddi bir bütçeden vazgeçti.
    bir kaç sevkiyat dönemi sonrası %10-%20 arasında düşürebilir etkisini şu an görebileceğimizi sanmıyorum.
    ancak geçen sürede akaryakıt ve diğer lojistik maliyetlerle yeni zamlar üzerine eklenirse bir esprisi kalmaz.
    Seyit25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende öyle düşünüyorum bu kdv olayı devlete zarar oldu. İşyerleri önceden %8 alıp devlete veriyordu! Şimdi yine %8 alıp bu sefer %1 verecek. Ben fiyatlara yansıdığını düşünmüyorum dün markete gittim. Süt alıyorum; dedim kdv, çalışan : bize sütçü bir şey demedi dedi.
    erekaone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ha bu arada o yediğimiz şeyin peynir olmadığına da eminim
    Sabah mahledeki markete gittim dayı kdv indirilmiş geçen hafta aldığım fiyatla bu haftaki fiyat aynı bu ürünün niye düşüyormusun dedim verdiği cevap niye zarar edip düşüreyim ki ? Dedim sende haklısın biz mahallemizin esnafı hayır görsün istiyoruz diğer zincir marketlere gitmesin senin yaptıgına bak dedim poşetide ürünüde geri bıraktım barkod okuyucunun yanına. Kıcık oldum migrosa gittim bu sefer.
  • 15-02-2022, 11:38:55
    #34
    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabah mahledeki markete gittim dayı kdv indirilmiş geçen hafta aldığım fiyatla bu haftaki fiyat aynı bu ürünün niye düşüyormusun dedim verdiği cevap niye zarar edip düşüreyim ki ? Dedim sende haklısın biz mahallemizin esnafı hayır görsün istiyoruz diğer zincir marketlere gitmesin senin yaptıgına bak dedim poşetide ürünüde geri bıraktım barkod okuyucunun yanına. Kıcık oldum migrosa gittim bu sefer.
    mahalle bakkalındaki dayı kdv yi kendi parası sanıyor. zaten fiş kesmiyor fatura kesmiyor alış fiyatı + kar + kdv olarak hesaplıyor. kar + kdv yi cebe atıyor. aslında her üründen %50 kazanıyorlar sonra da küçük esnaf bitti oluyor =) büyük esnaf onlar kadar kazanamıyor . sanki kdv veriyor de eleman bir de kdv düşürecek. az değil bu ufak esnaf parçacıkları da
  • 15-02-2022, 11:43:32
    #35
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mahalle bakkalındaki dayı kdv yi kendi parası sanıyor. zaten fiş kesmiyor fatura kesmiyor alış fiyatı + kar + kdv olarak hesaplıyor. kar + kdv yi cebe atıyor. aslında her üründen %50 kazanıyorlar sonra da küçük esnaf bitti oluyor =) büyük esnaf onlar kadar kazanamıyor . sanki kdv veriyor de eleman bir de kdv düşürecek. az değil bu ufak esnaf parçacıkları da
    Sağında a-101 açıldı solunda Bim açıldı - çaprazında Şok market - bu ortada kaldı. Günde benim gibi 2-3 mahleli anca gidiyor bende bilerek gidiyorum garibandır bunların arasında ezilmesin bari faydamız olsun diye ama inan haketmiyorlar. Kabahat bizdeki halen iyi niyet düşünüyoruz her durumda mahalle esnafı hayır görsün istiyoruz ama düşünmemek gerekiyormuş. Kesinlikle dediğiniz gibi onlardanaz değiller…
  • 16-02-2022, 23:39:53
    #36
    Sağlıklı diye eskiden haftada bir evde balık yemeğe çalışıyordum. Son bir aydır uğramamıştım balık pazarına. Dün gittim yüzde yüze yakın zam gelmiş. Son alış verişimide yapıp, bundan sonra balık yememeğe karar verdim. Bakalım bu batışın bir dibi olucak mı. Seçime kadar dayalım hükümet değişmez ise halimiz harap.