onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sabah mahledeki markete gittim dayı kdv indirilmiş geçen hafta aldığım fiyatla bu haftaki fiyat aynı bu ürünün niye düşüyormusun dedim verdiği cevap niye zarar edip düşüreyim ki ? Dedim sende haklısın biz mahallemizin esnafı hayır görsün istiyoruz diğer zincir marketlere gitmesin senin yaptıgına bak dedim poşetide ürünüde geri bıraktım barkod okuyucunun yanına. Kıcık oldum migrosa gittim bu sefer.
mahalle bakkalındaki dayı kdv yi kendi parası sanıyor. zaten fiş kesmiyor fatura kesmiyor alış fiyatı + kar + kdv olarak hesaplıyor. kar + kdv yi cebe atıyor. aslında her üründen %50 kazanıyorlar sonra da küçük esnaf bitti oluyor =) büyük esnaf onlar kadar kazanamıyor . sanki kdv veriyor de eleman bir de kdv düşürecek. az değil bu ufak esnaf parçacıkları da