• 11-01-2022, 11:48:34
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak sen kiranı bankadan ödemediğn için zaten kira artışını tefe tüfe ye göre mi yaptın belli olmaz?
    Kira artışı yaptın mı yapmadın mı o da belli olmaz.
    Kiranı bankadan ödemiyorsan elden ödüyorsan kontrat sadece göstermelik bir belge haline gelir.
    Çünkü o belgede senin borçların yazıyor ama bu borcu ödediğine dair elinde bir belge bir imza bir dekont yok.
    Eğer kadını çok sıkıştırırsan usülsüzlük cezası ödememek için girdiğinden beri kira ödemiyor beni oyalıyor kirayı elden ödediği de yalandır der tahliyeni ister.
    Senin kirayı ödediğine dair sağlam şahitler göstermen lazım, mesela yönetici, mesela komşular.
    Ama onlar da ev sahibinle kötü olmamak için bu topa girmeyebilirler, hatta karşı taraf da senin gerçek şahitlerine karşı yalancı şahit çıkarabilir.
    Yani bu tefe tüfe oranında zam meselesi ve kontratın kiracıyı koruması kiranın bankadan ödenmesi ya da elden ödenirken kontratın tarihli tutarlı imza attırılması ile olabilir.

    Hocam ilk sözleşme den bu yana ne kadar ödeyeceğim bellidir zaten. Örneğin 800 TL ilk girişim ise, bu zamana kadar tüfe ile işlem yapıldı. Tüfe altında hiç kalmadı ki ?
    Artı olarak hep ev sahibi bazında bakmışsınız hocam. Kiracı ne yapsın burada haksız kiracı mı şimdi ? Benim kira ödeyip ödemediğimi nasıl kanıtlayacaklar şahitler yanında mıydı kira öderken ? bu çok saçma oldu emsal davalara çok baktım. Tüfe oranını geçmeye niyetim yok anlaşır anlaşır anlaşamazsa ekime kadar evinde oturur ödemesini yaparım ödemeyi kabul eder etmez mahkemeye versin . Mahkeme ne derse odur cesareti varsa verir. Ben uzlaşma yolunda her zaman varım ancak, faiş fiyata ve aç gözlülüğe karşıyım. Uzlaşma yolunada gitmiyor . Gerekirse avukata veririm faturalar benim üzerine düzenli ödemem faturalarda da mevcut.

    Yani bu yorumunuz yukarıda belirttiğiniz tamamen ev sahibini savunmuşsunuz kiracıyı şuan hiç konumuna sokmuşsunuz hocam. Bütün haklar ev sahibi. Pardon siz ev sahibimisiniz ? Olaya sadece ev sahibi gözüyle bakmayınız tarafsız olarak yorum yapmanızı isterim açıkcası. Kiracı ne durumda şuan ?
  • 11-01-2022, 11:58:34
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ilk sözleşme den bu yana ne kadar ödeyeceğim bellidir zaten. Örneğin 800 TL ilk girişim ise, bu zamana kadar tüfe ile işlem yapıldı. Tüfe altında hiç kalmadı ki ?
    Artı olarak hep ev sahibi bazında bakmışsınız hocam. Kiracı ne yapsın burada haksız kiracı mı şimdi ? Benim kira ödeyip ödemediğimi nasıl kanıtlayacaklar şahitler yanında mıydı kira öderken ? bu çok saçma oldu emsal davalara çok baktım. Tüfe oranını geçmeye niyetim yok anlaşır anlaşır anlaşamazsa ekime kadar evinde oturur ödemesini yaparım ödemeyi kabul eder etmez mahkemeye versin . Mahkeme ne derse odur cesareti varsa verir. Ben uzlaşma yolunda her zaman varım ancak, faiş fiyata ve aç gözlülüğe karşıyım. Uzlaşma yolunada gitmiyor . Gerekirse avukata veririm faturalar benim üzerine düzenli ödemem faturalarda da mevcut.

    Yani bu yorumunuz yukarıda belirttiğiniz tamamen ev sahibini savunmuşsunuz kiracıyı şuan hiç konumuna sokmuşsunuz hocam. Bütün haklar ev sahibi. Pardon siz ev sahibimisiniz ? Olaya sadece ev sahibi gözüyle bakmayınız tarafsız olarak yorum yapmanızı isterim açıkcası. Kiracı ne durumda şuan ?
    Arkadaş anlatmış bende anlatayım,

    Kiranızı elden ödemeniz büyük handikap, geriye dönük tüm kiraları talep edebilir, siz ödediğinizi ispatlamak zorundasınız. Çıkarmak isterse de çıkmanız halinde, geriye dönük kiralardan vazgeçiyorum der, sizde çıkmak zorunda kalırsınız veya inat ederseniz geriye dönük tüm kiraları ödemek zorunda kalırsınız.

    Bu yüzden kiralarınızı banka üzerinden ödeyiniz, ev sahibiniz vergi kaçıracak diye elden ödemeyiniz. 2 farklı sözleşmede yapmayınız. Yargıtay tarafında vergi dairesine verilmek üzere hazırlanan kira sözleşmesi muvazaalı kabul edilmekte, yüksek bedelli kira sözleşmesi ise geçerli kabul edilmektedir.
  • 11-01-2022, 12:36:41
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ilk sözleşme den bu yana ne kadar ödeyeceğim bellidir zaten. Örneğin 800 TL ilk girişim ise, bu zamana kadar tüfe ile işlem yapıldı. Tüfe altında hiç kalmadı ki ?
    Artı olarak hep ev sahibi bazında bakmışsınız hocam. Kiracı ne yapsın burada haksız kiracı mı şimdi ? Benim kira ödeyip ödemediğimi nasıl kanıtlayacaklar şahitler yanında mıydı kira öderken ? bu çok saçma oldu emsal davalara çok baktım. Tüfe oranını geçmeye niyetim yok anlaşır anlaşır anlaşamazsa ekime kadar evinde oturur ödemesini yaparım ödemeyi kabul eder etmez mahkemeye versin . Mahkeme ne derse odur cesareti varsa verir. Ben uzlaşma yolunda her zaman varım ancak, faiş fiyata ve aç gözlülüğe karşıyım. Uzlaşma yolunada gitmiyor . Gerekirse avukata veririm faturalar benim üzerine düzenli ödemem faturalarda da mevcut.

    Yani bu yorumunuz yukarıda belirttiğiniz tamamen ev sahibini savunmuşsunuz kiracıyı şuan hiç konumuna sokmuşsunuz hocam. Bütün haklar ev sahibi. Pardon siz ev sahibimisiniz ? Olaya sadece ev sahibi gözüyle bakmayınız tarafsız olarak yorum yapmanızı isterim açıkcası. Kiracı ne durumda şuan ?
    Bak hocam senin hukuk bilgin zayıf, daha basit analtayım, çünkü ben ev sahibi gözünden değil hukuk gözünden bakıyorum.

    Bir adama borcun varsa bu borcu devletin takip edebileceği kanallar üzerinden ödemiyorsan, yani banka havalesi yapıp, posta ile gönderip şu borca karşılık ödemedir diye de açıklama yazmıyorsan tek alternatifin kalıyor. Bu kişinin elinden borcu ödediğine dair ıslak imzalı beyan almak.

    Yani elinde hem ıslak imzalı beyan yoksa hem de bankadan ödeme yapmadıysan sen o borcu ödemiş sayılmazsın. Şahit ile borç ispatı çok zordur. Sen kirayı ödediğini gören 1 şahit gösterirsen o da kirayı ödemediğini söyleyecek başka bir şahit gösterir. Senin göstereceğin şahit en fazla şu tarihte para verdiğini gördüm diyecektir, ev sahibi de o kira değil depozitoydu der.

    Yani hukukun nasıl işlediği konusunda eksik bilgiye sahipsiniz. Siz sadece kiracının haklarını biliyorsunuz ama kiracının sorumlulukları olduğunun farkında değilsiniz. Senden memnun olmasının sebebi de bu. Kirayı elden ve düzenli ödüyorsun. Kira ödemesi karşılığında imza talep etmiyorsun. Yani hiç kira ödememişsin gibi seni istediği zaman çıkarabilir maliyeye vergi de ödemez. Çünkü sen bu kişiye para ödediğini ispat edemezsin.

    Sen onu maliyeye şikayet edersen kirayı elden ödediğine dair, o zaman da bugüne kadar senin hiç kira ödemediğini ve evden çıkarmak istediği için senin onu şikayet ettiğini iddia edebilir.

    Yani kiracının haklarına sahip olmak için kiracının sorumluluklarını yerine getirmek lazım. Ben enflasyon oranında zam yaparım geçerim diyecek kişinin ödemesini banka üzerinden yapıyor olması, bankada her kira bedelini açıklamaya yazması ve ödenmemiş kira borcu olmaması gerekir.

    Yani kanun sorumluluğunu yerine getiren kiracıyı korur ama sen sorumluluklarının farkında değilsin. Ve sana sorumluluklarını yerine getirmediğin için haksız duruma düşebileceğini söylediğimde beni ev sahibinin tarafını tutmakla suçluyorsun. Ben kanun önünde yaşaman muhtemel senaryoyu anlatıyorum sana.
  • 11-01-2022, 16:08:33
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş anlatmış bende anlatayım,

    Kiranızı elden ödemeniz büyük handikap, geriye dönük tüm kiraları talep edebilir, siz ödediğinizi ispatlamak zorundasınız. Çıkarmak isterse de çıkmanız halinde, geriye dönük kiralardan vazgeçiyorum der, sizde çıkmak zorunda kalırsınız veya inat ederseniz geriye dönük tüm kiraları ödemek zorunda kalırsınız.

    Bu yüzden kiralarınızı banka üzerinden ödeyiniz, ev sahibiniz vergi kaçıracak diye elden ödemeyiniz. 2 farklı sözleşmede yapmayınız. Yargıtay tarafında vergi dairesine verilmek üzere hazırlanan kira sözleşmesi muvazaalı kabul edilmekte, yüksek bedelli kira sözleşmesi ise geçerli kabul edilmektedir.
    Ne yani hocam şimdi kiracı olarak ev sahibimi haklı ? bu durumda benim hakkım yok mu ? tamam oda ispat etsin madem öyle . Hayır ben düzenli ödüyorum. Onun da elinde kanıt yok. Benimde elimde kanıt yok . Ödediğim paraları geri mi ödeyeceğim ? Siz ev sahibi gözünden şuan hukuk gözüyle bakmışsınız peki kiracı mağdur mu olmalı ?
  • 11-01-2022, 16:10:52
    hocam %80 zam yapan art niyetli birinin evinde neden oturuyorsunuz çıkıp başka eve yerleşin?
  • 11-01-2022, 16:11:46
    NaksYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam %80 zam yapan art niyetli birinin evinde neden oturuyorsunuz çıkıp başka eve yerleşin?
    Kış ayında mı hocam ? inan yaz olsa şuan zerre düşünmem. Ev sahibiyle aramız kötü de değil.
  • 11-01-2022, 16:17:50
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kış ayında mı hocam ? inan yaz olsa şuan zerre düşünmem. Ev sahibiyle aramız kötü de değil.
    Yanlış anlamayın ama ev sahibi olsam bende evimi bölgedeki ortalama kira rakamı üzerinden kiracıya vermek isterim. Sonuçta yatırım olarak bir ev aldıysam x kişisi 2000 lira kazanıyorsa bende aynı şeyi kazanmak isterim bence ara yolu bulmaya çalışın piyasa normallerine yakın bir fiyatta anlaşırsanız iki taraf içinde iyi olur
  • 11-01-2022, 16:27:54
    Elden alma olayı ile sorun çıkaramaz. Zaten elden almasının amacına gelirsen ev sahibi suçlu çıkar.

    Hocam ben aynı olayın benzerini yaşadım. Kiradaydım çıkmaya karar verdim farklı bir ev bulurum nasıl olsa diye düşündüm. Gezmedik ev kalmadı fiyatı uyanın semti uymadı. Semti uyanın fiyatı uymadı vs. derken en son şehir değiştirdim. Ayrıca ev sahibimde çok paracı biri olduğundan sorun yaşayarak çıktım.

    Ev bulması çok ayrı dert. Taşınmak 1-2 hafta uğraştırır ama maddi olarak dert.

    Size önerim çıkmayın derim ama ben ilerde papaz olurum diye düşünürseniz iki taraf anlaşma yapın. Şimdilik devlet kurundan devam edin eğer kafanıza yatan ev bulursanız çıkın.
  • 11-01-2022, 16:40:18
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yani hocam şimdi kiracı olarak ev sahibimi haklı ? bu durumda benim hakkım yok mu ? tamam oda ispat etsin madem öyle . Hayır ben düzenli ödüyorum. Onun da elinde kanıt yok. Benimde elimde kanıt yok . Ödediğim paraları geri mi ödeyeceğim ? Siz ev sahibi gözünden şuan hukuk gözüyle bakmışsınız peki kiracı mağdur mu olmalı ?
    Ben kiracı haksız, ev sahibi haklı demedim, hukuk delillere bakar. Resmi olarak kiralar banka üzerinden yatırılmak zorunda, banka üzerinden yatırılmadığı için kira ödenmemiş sayılabilir, haklı iken haksız duruma düşersiniz. Oda ispat etsin diye bir durum söz konusu değil, hukuk size ödediğinize dair dekont, tahsilat makbuzu v.s. soracak. Kiranızı resmi ödemiş olsaydınız, kafasına göre zam yapamaya cesaret dahi edemeyecekti.