• 21-12-2021, 00:50:02
    #64
    Etkili bir yöntem ama çok dikkatli olunmalı. Gidişatı önümüzdeki 2-3 gün belirleyecek. Doların yükseltilmesi ve bu inişin çıkar meselesi olduğunu düşünüyorum. Bu yöntemin uzun süre kullanılması tehlikeli olacaktır ki, bir sonraki yapmak zorunda kalacakları hamle sabit kur olmasın. Bu süreçte bütün güçle üretime yönelmeli ve Türk lirasının daha çok değer kazanması sağlanmalı. Aksi halde faturası çok ağır olur. Eğer manipülatörler devam edebilecek kadar güçlüyse yöntem işe yaramaz. Bu teşvik aniden sonlandırılırsa piyasaya etkisi yine büyük olur. Şu an sadece zaman kazanma olarak nitelendiriyorum. Umarım erken seçim hazırlığı yönünde bir hamle değildir.
  • 21-12-2021, 00:52:56
    #65
    [QUOTE=hakanharputlu;1081580444]
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Devletin iddası şu saatten itibaren doların artık faiz kadar değer kazanmayacağı.Kazanırsa ben bunu karşılayacağım diyor.
    Kısaca doviz faizi geçemez diyor anladınız mı ? Geçerse vereceğim diyor anladınız mı ?
    Hala dolar şu kadar oluyor diyor.O dönem bitti %40 döviz mi arttı faiz %1 mi %41 vereceğim diyor.
    Döviz %40 artarsa o parayı nasıl verecek hazine? O para gökten mi inecek? Para basılacak. Yüzlerce milyar lira için hazine bu kadar parayı nasıl karşılayacak? Birde %40 diyorsunuz. %10 bile çökertir sistemi.

    Ayrıca doların fiyatını devlet belirleyemez. Arz ve talep dengesine göre gider. Sen ne kadar dolar talep edersen piyasa da değeri o kadar artar. 1 ayda dolar %70 değer kazanırken kim parasını %13-12-11 diye giden faize koyar 1 seneliğine yada 6 aylığına.
  • 21-12-2021, 00:55:12
    #66
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hafız hiç farketmez mantıklı düşün
    10 liran var bankaya yatır 15 lira mı verecekler 1 yıl sonunda
    Ama 10 liranla dolar al 1 sene sonra dolar 18 mi oldu seninde 18 in var tl olarak tutsan 15 in olacaktı +3 fark devlet verecek yine 18 in olacak ama devlet ne zaman nasıl yada bu vereceği parayı nasıl bulacak hangi şeyden yapacak karışık yani insanlar dolar alır yine sonuçta dolar artıyor geçmişten bugüne ne seviyeye çıktı ise 1-2 düşüyor yine fazlasını görüyor böyle olunca dolarda kalacaklar yine
    Hocam bugün 2-3 saat içinde biz şunu gördük. Demekki doları %20 ile %30 arttıran olay bizim halkımız(haklı olarak kazançlarının erimesini istemiyor). Emin ol daha dolardan çıkmayan %20 daha duruyordur. Yani dolar 1.5 - 2 ayda %100 arttıysa bunun %50 sebebi arz ve talep(geri kalan %50ye ister siyasi deyin ister başka bişey).
    Bu gibi önlem almasalardı dolar zaten şuan 20 TL idi. Şuan piyasada bir düşüş var ve bence tutanlar zarar ile kapatmayı göze alırsa 12nin altına düşer.
    Bu durum umarım marketlere yansır. Tek beklentim bu.

    Burada yapılmak istenen asıl şey piyasayı rahatlatmak olduğu gibi insanları kazançlarını garanti altına alarak bi sakinleştirmek. Geçmişteki isyanları bastırmak gibi
    Adam şimdi diyorki ben 500K koyarım bankaya 1 sene beklerim hem faiz hemdi kur farkını alırım diyor ve adamın kafası rahat.

    Bence mantıklı bir uygulama oldu. Zaten biz ihracat patlamaları yaşıyoruz. 2023 yılında yapılan 100 yıllık antlaşmalar bitecek. Borusu takılmış doğalgazları satabileceğiz, kuyuları bulunmuş petrolleri kullanabileceğiz, bor, altın bunları çıkarıp işleyebileceğiz.

    Buna gizli faiz diyenlerde var. Bana bilmem kimi savunuyorsun diyenlerde.
    Hocam dolar düşsün, ekonomi rahatlasın, yeraltı kaynaklarını işleyip kullanabilelem vallaha kim yapıyorsa yapsın.
    Ben 2023de yeraltı kaynaklarına bi 100 yıllık daha tıpa takılsın istemiyorum. Bana ister akpci desinler, ister chpci.
    Bu gizli faizse bizde yıllardır gizli sömürge altındayız zaten
  • 21-12-2021, 01:00:24
    #67
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bugün 2-3 saat içinde biz şunu gördük. Demekki doları %20 ile %30 arttıran olay bizim halkımız(haklı olarak kazançlarının erimesini istemiyor). Emin ol daha dolardan çıkmayan %20 daha duruyordur. Yani dolar 1.5 - 2 ayda %100 arttıysa bunun %50 sebebi arz ve talep(geri kalan %50ye ister siyasi deyin ister başka bişey).
    Bu gibi önlem almasalardı dolar zaten şuan 20 TL idi. Şuan piyasada bir düşüş var ve bence tutanlar zarar ile kapatmayı göze alırsa 12nin altına düşer.
    Bu durum umarım marketlere yansır. Tek beklentim bu.

    Burada yapılmak istenen asıl şey piyasayı rahatlatmak olduğu gibi insanları kazançlarını garanti altına alarak bi sakinleştirmek. Geçmişteki isyanları bastırmak gibi
    Adam şimdi diyorki ben 500K koyarım bankaya 1 sene beklerim hem faiz hemdi kur farkını alırım diyor ve adamın kafası rahat.

    Bence mantıklı bir uygulama oldu. Zaten biz ihracat patlamaları yaşıyoruz. 2023 yılında yapılan 100 yıllık antlaşmalar bitecek. Borusu takılmış doğalgazları satabileceğiz, kuyuları bulunmuş petrolleri kullanabileceğiz, bor, altın bunları çıkarıp işleyebileceğiz.

    Buna gizli faiz diyenlerde var. Bana bilmem kimi savunuyorsun diyenlerde.
    Hocam dolar düşsün, ekonomi rahatlasın, yeraltı kaynaklarını işleyip kullanabilelem vallaha kim yapıyorsa yapsın.
    Ben 2023de yeraltı kaynaklarına bi 100 yıllık daha tıpa takılsın istemiyorum. Bana ister akpci desinler, ister chpci.
    Bu gizli faizse bizde yıllardır gizli sömürge altındayız zaten
    Alıntı
    2023 yılında yapılan 100 yıllık antlaşmalar bitecek. Borusu takılmış doğalgazları satabileceğiz, kuyuları bulunmuş petrolleri kullanabileceğiz, bor, altın bunları çıkarıp işleyebileceğiz.

    Buna gizli faiz diyenlerde var. Bana bilmem kimi savunuyorsun diyenlerde.
    Hocam dolar düşsün, ekonomi rahatlasın, yeraltı kaynaklarını işleyip kullanabilelem vallaha kim yapıyorsa yapsın.
    Hocam bunlar çok yanlış ve tehlikeli komplo teorileri. Fizibilite açısından mantıklı olan kaynaklar zaten gayette kullanılıp, işlenip satılabiliyor. Bor'un sanıldığı gibi bir değeri yok ne yazık ki. Türkiye'deki mevcut petrol kaynakları da yine Tüpraş tarafından çıkartılıyor, işleniyor ve satılıyor. Yaptığımız anlaşmalar yıllık değil, sınırlarımızı ve haklarımızı diğer ülkeler ile ortak kabul ettiğimiz anlaşmalar. Yani kendimize göre yorumlayacak olursak kimliğimiz ve haklarımız. İstanbul, Hatay, Türkiye'deki azınlık toplumların siyasi statüsü gibi şeylerin doğru veya yanlış çözülebildiği - kapatıldığı konular bunlar. Yani nasıl doğarken aldığımız kimlik belirli bir yıllığına bize verilmiyorsa, ölene veya çok büyük bir yanlış ile devlete - ceza kanuna karşı suç işlemediğimiz sürece bizim "kimliğimiz" oluyor ise yaptığımız - imzaladığımız anlaşmalarda aynı şekilde bizim ulusal kimliğimiz bir nevi.

    Bu konuda toplum olarak sol, sağ fark etmeden bu tarz yanlışlar beklentiler içerisine girersek kaybeden biz oluruz. Hiçbir büyük yabancı devlet bu devirde Allah korusun, yaşatmasın olası yeni bir anlaşma da ne Hatay'ı, ne İstanbul'u bize bırakmaz ( Kaldı ki savaştık kazandık, bazı savaştığımız ülkelerin toplumu yeter bu kadar savaş kazansak ne yapacağız dediler yani pes ettiler ). Bu konuda İlber Ortaylı'nında güzel bir yorumu vardı. Hatay için ilerde yanlış şeyler olur mu gibisinden. İlber Hoca'da bilmeden ve yanlış bilerek izin veya imkan verirsen her yerde olur diyordu.
  • 21-12-2021, 01:03:03
    #68
    Üyeliği durduruldu
    KaRneL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ülkenin altında 100 bin ton altın var 2023 de çıkartacağız sabredin dostlar. 2023 e kadar simit ya da bayat ekmeğe dayanın
    Anlamı ne🤔
  • 21-12-2021, 01:04:45
    #69
    [QUOTE=constantine38;1081580472]
    hakanharputlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Döviz %40 artarsa o parayı nasıl verecek hazine? O para gökten mi inecek? Para basılacak. Yüzlerce milyar lira için hazine bu kadar parayı nasıl karşılayacak? Birde %40 diyorsunuz. %10 bile çökertir sistemi.

    Ayrıca doların fiyatını devlet belirleyemez. Arz ve talep dengesine göre gider. Sen ne kadar dolar talep edersen piyasa da değeri o kadar artar. 1 ayda dolar %70 değer kazanırken kim parasını %13-12-11 diye giden faize koyar 1 seneliğine yada 6 aylığına.
    1. si devlet Tl sine güveniyor artmayacağını düşünüyor .Ve bunu karşılayacak güce sahibiz rezervimiz var diyor.Kimse ülkenin Cumhurbaşkanı tl ye neden güvendin diyemez.Bekleyip sonra eleştirebiliriz.
    Dediğin gibi o süreçler zarfında bu farkların oluşması gerekiyor ki devlet o farkı karşılasın.Kimse yapmaz diyorsun ama çil yavrusu gibi dağıtmayı başardı.
    Bunun uzun vadelimi kısa vadelimi olduğunu yaşamadan göremiyeceğiz.
  • 21-12-2021, 01:06:37
    #70
    Yine yükseliyor sanki...
  • 21-12-2021, 01:44:53
    #71
    [QUOTE=hakanharputlu;1081580537]
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    1. si devlet Tl sine güveniyor artmayacağını düşünüyor .Ve bunu karşılayacak güce sahibiz rezervimiz var diyor.Kimse ülkenin Cumhurbaşkanı tl ye neden güvendin diyemez.Bekleyip sonra eleştirebiliriz.
    Dediğin gibi o süreçler zarfında bu farkların oluşması gerekiyor ki devlet o farkı karşılasın.Kimse yapmaz diyorsun ama çil yavrusu gibi dağıtmayı başardı.
    Bunun uzun vadelimi kısa vadelimi olduğunu yaşamadan göremiyeceğiz.
    Düşünmekle olmuyor. Senelerdir düşünüyor değerleniyor mu? Hangi rezervi var? Lafla olmuyor bu işler. Ona bakarsan merkez bankasının brüt rezervini söylüyor. Net rezervini söylemiyor.

    Müsiad nereden biliyordu 2 hafta sonra doların gevşeyeceğini peki?

    Bu açıkça alım fırsatı oldu. Tabii ki bekleyip göreceğiz.

    Bu arada sanki dolarına rtmasından memnunum gibi bir algı oluşmasın. Tabii ki düşmesi taraftarıyım. Dolarla maaş almıyorum ki sevineyim. Ama bunlar günlük çözümler.
  • 21-12-2021, 07:56:18
    #72
    1) Bu paşa paşa faiz arttırımıdır. Faizi arttırmıyoruz diyenler yalan söylüyorlar. Keşke bu dolambaçlı zırvalıklar yerine faiz arttırımına gidilseydi. Ama bu da kötünün iyisidir en azından Türk Lirasının değer kaybının önüne geçmek için adım atıldığını gösterir.

    2) Bu sınırsız bir faiz arttırımıdır. Hazine politika faizi %25 dediği zaman toplam maliyeti en fazla %25 olur. Ama dolar kurunda para garanti ediyorsanız maliyet belli değildir. Doların fiyatını piyasa belirliyor iktidar belirlemiyor. Amerika faizi fazla arttırırsa, ya da faizi beklenenden hızlı arttırısa, jeopolitik riskler ortaya çıkarsa (ukrayna savaşı, suriye veya yunanistanla gerilim, halk bank davası vs...) hazine öngörülemeyen bir yük altına girer ülke batabilir.

    3) Şu anda bankadaki mevduatların %60'ı dövizdi. Siz faiz arttırmak yerine mevduata dolar bazında garanti verirseniz Türk Bankacılık sistemindeki tüm para dolara endeksli hale gelir. Yani bankalardaki mevduatların %100'ü aslında dolar haline gelir.

    4) Türkiye'deki tüm mevduatı dolara endeksli hale getirdiğinizde bunu ödeyecek kadar dolarınız olmadığı için Türk Liraları para basılarak ödenecektir ve enflasyon bırakın düşmeyi kalıcı halde yükselme eğilimine girecektir.

    ÖNCE ATEŞ EDİYORUZ.
    SONRA NİŞAN ALMAYA KALKIYORUZ.

    Faiz arttırmak yerine bu örtülü sınırsız faiz artışına alkış tutan arkadaşlara soruyorum.
    Paraya ihtiyacınız var ve önünüzde 2 seçenek var.

    1) Bir bankadan yıllık %25 faizle kredi almak.
    2) Bir tanıdıktan %10 faizle borç almak ama dolar kuru %10 üzerinde değerlenirse doların artışı kadar faiz ödemeyi garanti etmek.

    Bu 2 seçenekten 2. sini seçen zekada arkadaşlar varsa kendilerini tebrik ediyorum.

    Benim fikrim bu yapılan örtülü faiz artışı son derece tehlikelidir.
    Bu hamle ekonomik çöküşü seçim sonrasına ertelemek amaçlıdır.
    Ve bugünü bir nebze kurtarırken geleceği çok daha kötü batırabilir.

    Diğer yandan en azından zaman kazandık.
    Gençler dolar bazında gelir kazanmak için girişimlere başlayın.
    Yurtdışına gitmeyi ya da buradan yurtdışı ile iş ticaret yapmayı öğrenin.
    Bu hamle size 6 ay 1 sene kazandırabilir.
    Ben artık ciddi ciddi yurtdışına gitmeyi düşünmeye başladım bu sene.