• 21-12-2021, 00:30:57
    #55
    Geriye dönük mevduattan çıkmayan kişilerin kaybını karşılamalari lazım. Benim 2 senedir vadelide param var. En azından minimum 6ay 1 senelik kaybımı karşılasinlar.
  • 21-12-2021, 00:33:20
    #56
    Siyahdenizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ABD nin yıllardır yaptığı karşılıksız para basma olayı ortalığın içine etti bizimkiler yapınca acizlik....Ne insanlarsınız vay arkadaş.
    ABD süpergüç ve dünyaya hüküm veriyor. ABD'de bilim, teknoloji, zeka var. Sende ne var? Promptersiz iki kelimeyi konuşmaktan aciz ihtiyar gerici, bilime düşman, CAHİL siyasetçiler.
  • 21-12-2021, 00:35:26
    #57
    [QUOTE=EBULUT;


    Devlet diyor ki %10 faiz ile Türk lirası mevduat hesabı açalım sana diyor. Sen hesaba 10.000TL attın, yıl sonunda 11.000TL olması gerekiyor ama döviz artışı oranında ekleniyor %90 dolar arttı yani dolarda olsaydın 19.000TL olacaktı ama devlet işte 19.000TL-11.000TL = 8000TL farkı ben devlet olarak hesabına yatıracağım diyor sen dövize yatırma ben sana farkı vereyim diyor.

    [/QUOTE]

    11 ayda %90 arttı her şeyin hesaplanacağı 12.ayda bugünkü gibi sert düşüş yaptırırlarsa ve sana 8000 TL vermek yerine 2000 TL verirse .....
  • 21-12-2021, 00:36:19
    #58
    Merkez bankası bu şekilde ne kadar süre idare edebilecek, zaman gösterecek.
  • 21-12-2021, 00:41:59
    #59
    Siyahdenizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ABD nin yıllardır yaptığı karşılıksız para basma olayı ortalığın içine etti bizimkiler yapınca acizlik....Ne insanlarsınız vay arkadaş.
    Hocam ne yazık ki Abd'nin piyasaya bastığı parayı hasımları Çin veya Rusya bile hadi gözümüz aydın inşallah bize de güzel bir şeyler gelir diyerek bekliyor
  • 21-12-2021, 00:44:52
    #60
    [QUOTE=cengizclskn;1081579802]
    mersinstyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergiler ile ödenmeyecek ki. Bu durumu kamu bankaları yapacaktır. Fazla para basıp kamu bankalarına verecekler. Buda özel bankaların batmasına neden olacaktır. Kimse özel bankalarda para tutmak istemeyecek ve herkes kamu bankalarına yönelecektir.

    Para basmak demek enflasyon demektir. Bu enflasyonun bedeli de senden benden çıkıyor.

    Bankacılık kanununları özel ve kamu bankası ayırmaz kanun sistemdeki tüm mevduatı kapsar. İstisna sadece katılım bankalarında olabilir.
    Ayrıca bir banka veya bankacılık sistemi ilgili yorum yaparken dikkatli olun. Bu özel bankalar batacak yazınızın da kanunda açıkça suç olduğunun farkındamısınız?
    Geçen atm den 2200 TL çekeyim dedim. Bu bir kamu bankası. 200 TL olarak verdi hepsini ve ardışık seri numarasıyla. Gerisini siz düşünün.

    Ayrıca bu hesap çarşıya uymaz.

    Adam gitti dolardan çekti parasını faize yatırdı. Ama faizler sürekli düşecek. Trend o yönde. Bu gün %14 gelecek ay %13 diye gidecek. Kasım ayından beri %70 oranda değer kazanmışken dolar kim parasını götürür de faize yatırır? Dolar düşecekse zaten hazine de zararı karşılamayacak. Yükselir ise arada ki farkı hazine ödeyecek.

    1.9 trilyon TL mevduat parası var sistemde. Eğer %10 artarsa kur 190 milyar tl ödenecek demek. Bu da para basmak anlamına gelir. Bu para sadece 2022 kurumlar vergisine eş. Öyle sanıldığı gibi herkese de vermeyecekler. Sadece belli bir kitleye verecekler. Aksi halde hazine o kadar parayı basarsa hiper enflasyon olur. Döviz alır başını gider.

    En kötüsü de yastık altında ki dolarını bankaya koyanların alacağı tavır. Her ay faizin düşeceği belli bir şey. Ama enflasyon her geçen gün artıyor. Yeni gelecek zamlar, işçi ücretleri vs enflasyona etki edecek. Parasını faize koyanın prası buhar olacak. Bir anda güven ortamı yıkılırsa tek tuşla tüm para altın ve dolara kayar. Tabii hepsi değil. Belli bir kesim dolar ve altına hücum eder. Parasını faizde tutanların da parası artan dolar kuru sayesinde artar. Hazine arada ki farkı ödeyeceğim diye zarar edebilir. Sonra ne altını ne dövizi tutamazsınız.

    Şartlar belli olunca açıkçası umulduğu gibi olmayacağı görülecek. Bunlar geçici günlük çözümler.

    Umarım bu bir keriz silkeleme değildir.
  • 21-12-2021, 00:45:33
    #61
    baleful adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    11 ayda %90 arttı her şeyin hesaplanacağı 12.ayda bugünkü gibi sert düşüş yaptırırlarsa ve sana 8000 TL vermek yerine 2000 TL verirse .....
    Şu saatten sonra tl daha güvenli diyor kısaca.
  • 21-12-2021, 00:48:44
    #62
    [QUOTE=constantine38;1081580425]
    cengizclskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Geçen atm den 2200 TL çekeyim dedim. Bu bir kamu bankası. 200 TL olarak verdi hepsini ve ardışık seri numarasıyla. Gerisini siz düşünün.

    Ayrıca bu hesap çarşıya uymaz.

    Adam gitti dolardan çekti parasını faize yatırdı. Ama faizler sürekli düşecek. Trend o yönde. Bu gün %14 gelecek ay %13 diye gidecek. Kasım ayından beri %70 oranda değer kazanmışken dolar kim parasını götürür de faize yatırır? Dolar düşecekse zaten hazine de zararı karşılamayacak. Yükselir ise arada ki farkı hazine ödeyecek.

    1.9 trilyon TL mevduat parası var sistemde. Eğer %10 artarsa kur 190 milyar tl ödenecek demek. Bu da para basmak anlamına gelir. Bu para sadece 2022 kurumlar vergisine eş. Öyle sanıldığı gibi herkese de vermeyecekler. Sadece belli bir kitleye verecekler. Aksi halde hazine o kadar parayı basarsa hiper enflasyon olur. Döviz alır başını gider.

    En kötüsü de yastık altında ki dolarını bankaya koyanların alacağı tavır. Her ay faizin düşeceği belli bir şey. Ama enflasyon her geçen gün artıyor. Yeni gelecek zamlar, işçi ücretleri vs enflasyona etki edecek. Parasını faize koyanın prası buhar olacak. Bir anda güven ortamı yıkılırsa tek tuşla tüm para altın ve dolara kayar. Tabii hepsi değil. Belli bir kesim dolar ve altına hücum eder. Parasını faizde tutanların da parası artan dolar kuru sayesinde artar. Hazine arada ki farkı ödeyeceğim diye zarar edebilir. Sonra ne altını ne dövizi tutamazsınız.

    Şartlar belli olunca açıkçası umulduğu gibi olmayacağı görülecek. Bunlar geçici günlük çözümler.

    Umarım bu bir keriz silkeleme değildir.
    Devletin iddası şu saatten itibaren doların artık faiz kadar değer kazanmayacağı.Kazanırsa ben bunu karşılayacağım diyor.
    Kısaca doviz faizi geçemez diyor anladınız mı ? Geçerse vereceğim diyor anladınız mı ?
    Hala dolar şu kadar oluyor diyor.O dönem bitti %40 döviz mi arttı faiz %1 mi %41 vereceğim diyor.
  • 21-12-2021, 00:49:42
    #63
    Önce faiz düşmanlığı ile doları yükselttiler, şimdi dolar düşmanlığı ile faize tutunuyorlar
    BU sistemde devlet fakirden aldığı vergiyi zenginin cebine koyacak. Parası olan gidip dolar alacak, paası olan gidip TL vadeli hesap açacak, faizden kazanan kazanacak, dolar artarsa aradaki farkı da fakirlerden toplanan vergilerle hep birlikte ödeyeceğiz. Dolar artarken fakiri soydular, dolar düşerken yine fakiri soydular, dolardan faize geçiş yapıyorlar yine fakiri soyacaklar...
    Tersinden Robin Hood...