• 20-12-2021, 23:29:58
    #37
    cengizclskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Para basmak demek enflasyon demektir. Bu enflasyonun bedeli de senden benden çıkıyor.

    Bankacılık kanununları özel ve kamu bankası ayırmaz kanun sistemdeki tüm mevduatı kapsar. İstisna sadece katılım bankalarında olabilir.
    Ayrıca bir banka veya bankacılık sistemi ilgili yorum yaparken dikkatli olun. Bu özel bankalar batacak yazınızın da kanunda açıkça suç olduğunun farkındamısınız?
    Öncelikle özel bankalar hakkındaki yorumum suç olduğunu bilmiyordum. Sadece tahminlerimi paylaştım. (Yatırım tavsiyesi değildir diyeyim bari

    Mevduat getirisi tüm bankalar uygular evet. Ancak fazla basılan parayı özel bankalara nasıl verecek o kısmı bilemiyorum.
  • 21-12-2021, 00:00:54
    #38
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu teşvik filan değil ki dolar almakla aynı şey
    100 liraya dolar alma o günkü dolar sene sonunda 150 olursa ben sana aradaki fark ı vereyim diyor ee adam zaten dolar alsada 150 alacak bence daha çok olmalı mesela 100 lük dolar 150 olacak bu tl getirisi 160 olacak ki tl yatırımı yapsınlar
    Hayır hocam aynı şey değil. Doların yükselmesini tetikleyen bir etken daha var. Arz talep.
    Dolar yükseliyor diye ağlayanlar çocuğunun kumbarasındaki parayı bile dolara yatırıyor.
    Sonuç ne peki TL değer kaybediyor. Alım gücü düşüyor.
    Tamam TL değer kaybediyor ama bu sayede arz talep patlamasından dolayı kur farkı oluşmaz diye tahmin ediyorum.
  • 21-12-2021, 00:04:47
    #39
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam aynı şey değil. Doların yükselmesini tetikleyen bir etken daha var. Arz talep.
    Dolar yükseliyor diye ağlayanlar çocuğunun kumbarasındaki parayı bile dolara yatırıyor.
    Sonuç ne peki TL değer kaybediyor. Alım gücü düşüyor.
    Tamam TL değer kaybediyor ama bu sayede arz talep patlamasından dolayı kur farkı oluşmaz diye tahmin ediyorum.
    Hafız hiç farketmez mantıklı düşün
    10 liran var bankaya yatır 15 lira mı verecekler 1 yıl sonunda
    Ama 10 liranla dolar al 1 sene sonra dolar 18 mi oldu seninde 18 in var tl olarak tutsan 15 in olacaktı +3 fark devlet verecek yine 18 in olacak ama devlet ne zaman nasıl yada bu vereceği parayı nasıl bulacak hangi şeyden yapacak karışık yani insanlar dolar alır yine sonuçta dolar artıyor geçmişten bugüne ne seviyeye çıktı ise 1-2 düşüyor yine fazlasını görüyor böyle olunca dolarda kalacaklar yine
  • 21-12-2021, 00:09:44
    #40
    Bu durum Türkiye'nin geri dönülmez batışıdır.

    Yasktık altındaki dolarları toplayıp sonra TL basıp ödeyecekler.
    Ee bu ne sürdürülebilecek?

    Kısır döngüye girecek. Para bastıkca dolar artacak, dolar attıkca para basılacak.
  • 21-12-2021, 00:14:07
    #41
    Dolar stabilize olursa yani oynak olmazsa devletinde aradaki farkı ödemesine gerek kalmaz. Eğer bu proje ile devlet doları 10-12 arasında sabitlerse çok büyük bir kayıp olmayacaktır. Aksine piyasada çok fazla dolar olacaktır. Umarım başarılı olurlar. Hepimiz bu gemideyiz. Bu arada doları 20 üzerinden hesaplayıp yapılan zamların geri çekilmesi içinde devletin seferber olması gerekiyor. Aksi takdirde değişen tek şey rakamlar olacaktır ve bize hiç bir faydası olmayacaktır.
  • 21-12-2021, 00:16:25
    #42
    Payment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sınırsız karşılıksız para basarak ekonomi yönetmeyi çalışmaya acizliği. Bu yöntem hiçbir işe yaramayacak.
    Belli ki dolarınız var ve zorunuza gitti hükümetin ve ülkenin nefes alması.
    Faiz artırımı isteyen cıyaklıyan kesim senin o dediğin olsun diye yalvarıyor.Hiç biride faizi artırıp başarısız olacak diyemiyor.
    Ama Sayın CUMHUR BAŞKANIMIZ ben Tl me güveniyorum belirlenen sürede doların belirlenen seviyede artmayacağına kefil oluyor.
    Bu güç gösterisidir.
  • 21-12-2021, 00:18:03
    #43
    Gold üye
    hakanharputlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belli ki dolarınız var ve zorunuza gitti hükümetin ve ülkenin nefes alması.
    Faiz artırımı isteyen cıyaklıyan kesim senin o dediğin olsun diye yalvarıyor.Hiç biride faizi artırıp başarısız olacak diyemiyor.
    Ama Sayın CUMHUR BAŞKANIMIZ ben Tl me güveniyorum belirlenen sürede doların belirlenen seviyede artmayacağına kefil oluyor.
    Bu güç gösterisidir.
    Kimin parasıyla güç gösterisi yapıyorsun sen abicim?
    kendi cebinden mi verecek farkı?

    6 gün öncesine dönerek baya nefes almıştır bu arada hey allahım
  • 21-12-2021, 00:18:34
    #44
    KaRneL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ülkenin altında 100 bin ton altın var 2023 de çıkartacağız sabredin dostlar. 2023 e kadar simit ya da bayat ekmeğe dayanın
    Senin anlattığın hikaye ile hükümetin hikayesi aynı . yemiyorum .
  • 21-12-2021, 00:19:23
    #45
    Adam anladı ki TÜRK insanı TL güvenmiyor. Millet nasıl güvensin. Diyerek çıkardılar bir paket daha kutu açılımı yaptılar. Yersen