Hayır hocam aynı şey değil. Doların yükselmesini tetikleyen bir etken daha var. Arz talep.
Dolar yükseliyor diye ağlayanlar çocuğunun kumbarasındaki parayı bile dolara yatırıyor.
Sonuç ne peki TL değer kaybediyor. Alım gücü düşüyor.
Tamam TL değer kaybediyor ama bu sayede arz talep patlamasından dolayı kur farkı oluşmaz diye tahmin ediyorum.
Hafız hiç farketmez mantıklı düşün
10 liran var bankaya yatır 15 lira mı verecekler 1 yıl sonunda
Ama 10 liranla dolar al 1 sene sonra dolar 18 mi oldu seninde 18 in var tl olarak tutsan 15 in olacaktı +3 fark devlet verecek yine 18 in olacak ama devlet ne zaman nasıl yada bu vereceği parayı nasıl bulacak hangi şeyden yapacak karışık yani insanlar dolar alır yine sonuçta dolar artıyor geçmişten bugüne ne seviyeye çıktı ise 1-2 düşüyor yine fazlasını görüyor böyle olunca dolarda kalacaklar yine