Dövize Dayalı Değişken Faizli TL Mevduatı (yeni teşvik programı)
93
●3.996
- 21-12-2021, 00:33:20ABD süpergüç ve dünyaya hüküm veriyor. ABD'de bilim, teknoloji, zeka var. Sende ne var? Promptersiz iki kelimeyi konuşmaktan aciz ihtiyar gerici, bilime düşman, CAHİL siyasetçiler.Siyahdenizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-12-2021, 00:35:26[QUOTE=EBULUT;
Devlet diyor ki %10 faiz ile Türk lirası mevduat hesabı açalım sana diyor. Sen hesaba 10.000TL attın, yıl sonunda 11.000TL olması gerekiyor ama döviz artışı oranında ekleniyor %90 dolar arttı yani dolarda olsaydın 19.000TL olacaktı ama devlet işte 19.000TL-11.000TL = 8000TL farkı ben devlet olarak hesabına yatıracağım diyor sen dövize yatırma ben sana farkı vereyim diyor.
[/QUOTE]
11 ayda %90 arttı her şeyin hesaplanacağı 12.ayda bugünkü gibi sert düşüş yaptırırlarsa ve sana 8000 TL vermek yerine 2000 TL verirse ..... - 21-12-2021, 00:36:19Merkez bankası bu şekilde ne kadar süre idare edebilecek, zaman gösterecek.
- 21-12-2021, 00:41:59Hocam ne yazık ki Abd'nin piyasaya bastığı parayı hasımları Çin veya Rusya bile hadi gözümüz aydın inşallah bize de güzel bir şeyler gelir diyerek bekliyorSiyahdenizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-12-2021, 00:44:52[QUOTE=cengizclskn;1081579802]Geçen atm den 2200 TL çekeyim dedim. Bu bir kamu bankası. 200 TL olarak verdi hepsini ve ardışık seri numarasıyla. Gerisini siz düşünün.mersinstyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca bu hesap çarşıya uymaz.
Adam gitti dolardan çekti parasını faize yatırdı. Ama faizler sürekli düşecek. Trend o yönde. Bu gün %14 gelecek ay %13 diye gidecek. Kasım ayından beri %70 oranda değer kazanmışken dolar kim parasını götürür de faize yatırır? Dolar düşecekse zaten hazine de zararı karşılamayacak. Yükselir ise arada ki farkı hazine ödeyecek.
1.9 trilyon TL mevduat parası var sistemde. Eğer %10 artarsa kur 190 milyar tl ödenecek demek. Bu da para basmak anlamına gelir. Bu para sadece 2022 kurumlar vergisine eş. Öyle sanıldığı gibi herkese de vermeyecekler. Sadece belli bir kitleye verecekler. Aksi halde hazine o kadar parayı basarsa hiper enflasyon olur. Döviz alır başını gider.
En kötüsü de yastık altında ki dolarını bankaya koyanların alacağı tavır. Her ay faizin düşeceği belli bir şey. Ama enflasyon her geçen gün artıyor. Yeni gelecek zamlar, işçi ücretleri vs enflasyona etki edecek. Parasını faize koyanın prası buhar olacak. Bir anda güven ortamı yıkılırsa tek tuşla tüm para altın ve dolara kayar. Tabii hepsi değil. Belli bir kesim dolar ve altına hücum eder. Parasını faizde tutanların da parası artan dolar kuru sayesinde artar. Hazine arada ki farkı ödeyeceğim diye zarar edebilir. Sonra ne altını ne dövizi tutamazsınız.
Şartlar belli olunca açıkçası umulduğu gibi olmayacağı görülecek. Bunlar geçici günlük çözümler.
Umarım bu bir keriz silkeleme değildir. - 21-12-2021, 00:45:33Şu saatten sonra tl daha güvenli diyor kısaca.baleful adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-12-2021, 00:48:44[QUOTE=constantine38;1081580425]Devletin iddası şu saatten itibaren doların artık faiz kadar değer kazanmayacağı.Kazanırsa ben bunu karşılayacağım diyor.cengizclskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kısaca doviz faizi geçemez diyor anladınız mı ? Geçerse vereceğim diyor anladınız mı ?
Hala dolar şu kadar oluyor diyor.O dönem bitti %40 döviz mi arttı faiz %1 mi %41 vereceğim diyor. - 21-12-2021, 00:49:42Önce faiz düşmanlığı ile doları yükselttiler, şimdi dolar düşmanlığı ile faize tutunuyorlar

BU sistemde devlet fakirden aldığı vergiyi zenginin cebine koyacak. Parası olan gidip dolar alacak, paası olan gidip TL vadeli hesap açacak, faizden kazanan kazanacak, dolar artarsa aradaki farkı da fakirlerden toplanan vergilerle hep birlikte ödeyeceğiz. Dolar artarken fakiri soydular, dolar düşerken yine fakiri soydular, dolardan faize geçiş yapıyorlar yine fakiri soyacaklar...
Tersinden Robin Hood...
