• 03-08-2020, 11:30:54
    #46
    Geçmiş olsun hocam moreli bozma asla sağlıklı yemek ve size verilen ilacı zamanında alırsanız çabuk atlatırsınız
  • 03-08-2020, 11:33:43
    #47
    Geçmiş olsun, bende bu bayram yaşadığım sorunu anlatmak istiyorum. 24.07.2020 tarihinde kayın pederim rahatsızlanıyor ve vücut ağrıları yüzünden hastahaneye başvurarak önce covid-19 testi yapılıyor ve daha sonra dikloron ağrı kesici yapıyorlar. Eve geliyor o gece yine ağırlaşıyor ve bu sefer de özel bir kliniğe giderek muayene sonrası serum veriliyor. şikayetler devam ederek bu sefer de sol el parmak uçlarında uyuşma ve sol göz kapağında düşme oluyor. Vücut ağrıları şiddetlenmeye devam ediyor ve isal ve idrar yollarında yanmalar oluyor. 3 gün sonra testi pozitif çıkıyor onu hastahaneye falan hep ben götürdüm evde baldızım da vardı. O da temas halindeydi ve bende hastahaneye götürürken temas halindeydim. Ben, Eşim, baldızım da test yaptık 4 gün geçtikten sonra. Ben ve eşim negatif ama baldızım pozitif çıktı.

    İlaçlarını kapıya kadar getirdiler. Kayın pederimin yaşı 49 şikayetleri şunlar; Vücut eklem ağrıları, Halsizlik, Koku ve tat almama, İsal (siyah), İdrar yollarında enfeksiyon sonrası şiddetli yanma, iştahsızlık bu şikayetler 10 gündür devam ediyor. Henüz ilaçları dün bitti, bu ilaçların etkisi de olabilir.

    Baldızım henüz 19 yaşında, şikayetleri; boğaz ağrısı ve çok az öksürük, ilaç tedavisine 2 gündür başlamış o hafif atlatıyor. Yani normal bir insan gibi ağrıları falan yok farklı şikayetleri yok kendilerini izole ediyorlar. Ben teyzemin kızı ile evlendim evde teyzem onlara bakıyor. Her biri bir odada kendilerini izole etmiş durumda.

    Benim ablam da atlattı. Onda halsizlik, ateş, şiddetli öksürük ve öksürükle birlikte gelen boğaz tahrişi mi desek yada farklı bir şey mi bilmiyorum ama kan geliyordu. İsal vardı ama çok şükür o 11 günde atlattı.

    Durumunuz ağırlaşır ise 112 ambulansı arayarak şikayetlerinizi söyleyin. Geliyorlar ama herhangi bir işlem yapmıyorlar, kayın pederim 2 gün önce çok ağırlaştı. Ambulans çağırdık sağlık personeli geldi aldı hastahaneye götürdüler. Adamlar hastahanenin içerisine bile almadan ambulans içerisinde tuttular, doktor geldi soru sordu ve ilaç yazdı. tekrar götürmediler dahi, ben aracımla geri götürdüm. Ağır semptomlar gösterilmedikçe hastahaneye yatırmıyorlar. Nefes almakta güçlük, yüksek ateş olmadıkça hastahaneye yatırmıyorlar.

    Ha bir de şunu da söylemek istiyorum. Sağlık konusunda hastahaneler yapılabilir ama sistem maalesef çok mükemmel işlemiyor. Anlatılanlar ile yaşananlar ve gerçekler maalesef aynı değil. Bir test 3 günde çıkıyor, her gün sözde doktor arayıp hasta hakkında bilgi alıyor diyorlar. Hiç bir doktor kayın pederimi aramadı. Baldızım için ilaç talep etmek için 184 arıyoruz telefona bakmıyorlar, ilçe sağlık merkezini arıyoruz telefona bakmıyorlar. Hastahaneye gidip durumu anlatıp ilaç talebinde bulunuyoruz doktor diyor ki ilacı hasta olmadan, hastayı görmeden yazamam diyor. Hasta covid-19 hastası sistemde test sonucu var. Buraya gelse risk değil mi siz ve temas edeceği insanlar olmayacak mı diyorum, Hayır hastayı görmeden ilaç vermem diyor. Her neyse ne kadar yazsam da, sitem etsem de sesimi duyuramayacağım ve bir şey değişmeyecek sadece burada okuyanlara eziyet olacak Size geçmiş olsun diliyor ALLAH'dan şifa diliyorum. Rabbim yar ve yardımcınız olsun.
  • 03-08-2020, 11:41:21
    #48
    Üyeliği durduruldu
    Hocam dikkat edin temastan kacinin bol bol su bende oldum ama suanda gayet iyiyim panik yapmayın gecmis olsun
  • 03-08-2020, 11:52:59
    #49
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Serkanalaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun, bende bu bayram yaşadığım sorunu anlatmak istiyorum. 24.07.2020 tarihinde kayın pederim rahatsızlanıyor ve vücut ağrıları yüzünden hastahaneye başvurarak önce covid-19 testi yapılıyor ve daha sonra dikloron ağrı kesici yapıyorlar. Eve geliyor o gece yine ağırlaşıyor ve bu sefer de özel bir kliniğe giderek muayene sonrası serum veriliyor. şikayetler devam ederek bu sefer de sol el parmak uçlarında uyuşma ve sol göz kapağında düşme oluyor. Vücut ağrıları şiddetlenmeye devam ediyor ve isal ve idrar yollarında yanmalar oluyor. 3 gün sonra testi pozitif çıkıyor onu hastahaneye falan hep ben götürdüm evde baldızım da vardı. O da temas halindeydi ve bende hastahaneye götürürken temas halindeydim. Ben, Eşim, baldızım da test yaptık 4 gün geçtikten sonra. Ben ve eşim negatif ama baldızım pozitif çıktı.

    İlaçlarını kapıya kadar getirdiler. Kayın pederimin yaşı 49 şikayetleri şunlar; Vücut eklem ağrıları, Halsizlik, Koku ve tat almama, İsal (siyah), İdrar yollarında enfeksiyon sonrası şiddetli yanma, iştahsızlık bu şikayetler 10 gündür devam ediyor. Henüz ilaçları dün bitti, bu ilaçların etkisi de olabilir.

    Baldızım henüz 19 yaşında, şikayetleri; boğaz ağrısı ve çok az öksürük, ilaç tedavisine 2 gündür başlamış o hafif atlatıyor. Yani normal bir insan gibi ağrıları falan yok farklı şikayetleri yok kendilerini izole ediyorlar. Ben teyzemin kızı ile evlendim evde teyzem onlara bakıyor. Her biri bir odada kendilerini izole etmiş durumda.

    Benim ablam da atlattı. Onda halsizlik, ateş, şiddetli öksürük ve öksürükle birlikte gelen boğaz tahrişi mi desek yada farklı bir şey mi bilmiyorum ama kan geliyordu. İsal vardı ama çok şükür o 11 günde atlattı.

    Durumunuz ağırlaşır ise 112 ambulansı arayarak şikayetlerinizi söyleyin. Geliyorlar ama herhangi bir işlem yapmıyorlar, kayın pederim 2 gün önce çok ağırlaştı. Ambulans çağırdık sağlık personeli geldi aldı hastahaneye götürdüler. Adamlar hastahanenin içerisine bile almadan ambulans içerisinde tuttular, doktor geldi soru sordu ve ilaç yazdı. tekrar götürmediler dahi, ben aracımla geri götürdüm. Ağır semptomlar gösterilmedikçe hastahaneye yatırmıyorlar. Nefes almakta güçlük, yüksek ateş olmadıkça hastahaneye yatırmıyorlar.

    Ha bir de şunu da söylemek istiyorum. Sağlık konusunda hastahaneler yapılabilir ama sistem maalesef çok mükemmel işlemiyor. Anlatılanlar ile yaşananlar ve gerçekler maalesef aynı değil. Bir test 3 günde çıkıyor, her gün sözde doktor arayıp hasta hakkında bilgi alıyor diyorlar. Hiç bir doktor kayın pederimi aramadı. Baldızım için ilaç talep etmek için 184 arıyoruz telefona bakmıyorlar, ilçe sağlık merkezini arıyoruz telefona bakmıyorlar. Hastahaneye gidip durumu anlatıp ilaç talebinde bulunuyoruz doktor diyor ki ilacı hasta olmadan, hastayı görmeden yazamam diyor. Hasta covid-19 hastası sistemde test sonucu var. Buraya gelse risk değil mi siz ve temas edeceği insanlar olmayacak mı diyorum, Hayır hastayı görmeden ilaç vermem diyor. Her neyse ne kadar yazsam da, sitem etsem de sesimi duyuramayacağım ve bir şey değişmeyecek sadece burada okuyanlara eziyet olacak Size geçmiş olsun diliyor ALLAH'dan şifa diliyorum. Rabbim yar ve yardımcınız olsun.
    Okudum hocam çok geçmiş olsun Rabbim şifa versin inşallah hepsi iyi olur Rabbim korusun bizleri.
    DesignAtakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam moreli bozma asla sağlıklı yemek ve size verilen ilacı zamanında alırsanız çabuk atlatırsınız
    Hocam elhamdülillah bozmuyorum bir an panik oldum sadece
    SyMedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dikkat edin temastan kacinin bol bol su bende oldum ama suanda gayet iyiyim panik yapmayın gecmis olsun
    Temastan kaçınıyorum kesinlikle bir yerlere oturmaya gitmeyin.
  • 03-08-2020, 11:55:06
    #50
    kommagene adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle acil şifalar diliyorum. En başta moralini bozma bu hastalığı yenersin. Türkiye'de 2-3 çeşit Korona virüsü var. Direkt Avrupa, Amerika ve Çinden bulaşmışsa en tehlikelisidir. Arap ülkelerinden gelmişse biraz daha kolay atlatırsın. Yaşım 40 bende geçirdim bu hastalığı. Umreden gelen biri sayesinde tüm aile kapıldık. Kadınlarda fazla etkili değil, çocuklarda hemen hemen hiç bir belirti olmuyor. Her insanda farklı belirtileri olabiliyor. Çevremdekilere bulaşında ailece kendimizi eve kapattık. Belli bir süre sonra başımın sağ tarafında ağrı hissettim. Yarım saat, bir saat ağrı oluyor sonra geçiyor. Başımın sağ tarafı daha önce hiç ağrımamıştı. Çevremde bulaşan akrabalar vardı. Hastane testleri pozitif çıkmıştı. Ben doktora gitmedim. Yoğun bakımdaki stres ve sıkıntı bünyemi zayaflatabilirdi. Onlardan sürekli bilgi alıyordum. Onlardada başın sağ tarafında ağrı oluyor ve ayrıca eklem ağrıları oluyordu. Bende sadece baş ağrısı oluyordu. Yarım saatliğine, 1 saatliğine nezle oluyordum. sonrasında hiçbir şey yoktu. Günler ilerledikçe baş ağrısı 2 gün geçmedi. Çok şiddetli değildi. Doktorlar Parol ağrı kesici öneriyorlar. İburamin türü soğuk algınlığı ilaçları bu hastalıkta sakın kullanmayın. Ara ara baş ağrılarım halsizlik oluyordu. 2-3 gün sonra kalbimde bir sıkıntı hissettim. Tansiyon aleti 1 saat sonra elime ulaştığında 160-110 gibi yüksek bir rakam çıkmıştı. Aslında bu biraz iyi hissettiğim anda ölçtüğüm orandı. Sürekli ölçüm yapıyordum. Gece, gündüz, aç, tok... hiçbir şekilde 150-100 oranının altına inmedi. Tansiyonum daha önce hiç yükselmemişti. 125-85 oranından ne aşağı ne yukarı çıkardı normalde. Hastalık sizin zayıf noktalarınıza saldırıyor. 3 gün boyunca tansiyon böyle olunca dahiliye doktoruna gittim. Ciğerlerim temizdi. Bana tansiyon ilacı yazdı ve tansiyon ölçüm kartına oranları not alıp 10 gün sonra tekrar kontrole gelmemi söylemişti doktor. Tansiyon ilacına rağmen 1 hafta boyunca 140-90 rakamlarının altına inmedi. Ortalama 10 gün sonra ilacım bitti ve tansiyon düşmedi. İlaç kullanmayı bıraktım. Kontrole gitmedim. Birkaç gün sonra tekrar ölçtüğümde 125-85 rakamını gördüm ve rahatladım. Virüs pes etmişti. Şu an bir sıkıntım yok. Kronik bir hastalığınız yoksa korkmayin. Bu hastalığın en büyük ilacı moraldir. Moralinizi yüksek tutun.
    Allah razı olsun hocam kesinlikle moral şuan eve geldiğim için moralim iyi elhamdülillah ilaçlarımı kullanıcam iyi gelicek Allah'ın izniyle
  • 03-08-2020, 12:08:21
    #51
    Kendi dusen aglamaz. Ziyarete gitmeseydin bulasmayacakti. Evde olup her seye dikkat edip bulasanlara uzululuyorum.
  • 03-08-2020, 12:09:43
    #52
    geçmiş olsun hocam ilk test pozitif cıkıp 2 test negatif cıkabiliyor moralinizi yüksek tutmaya bakın
  • 03-08-2020, 12:19:20
    #53
    Ben anlamıyorum, o ziyarette bulunduğunuz insanlar, aileleri, çocukları için hiç mi endişe etmiyorsunuz? Neden gizli kapaklı su içip evde oturayım tribine giriyorsunuz arkadaşlar bu kadar bencil davranmayın.

    Sağlık kuruluşuna güvenmiyor olabilirsiniz, ancak herkes böyle kolay atlatacak diye bir kaide yok. Lütfen kendi kendine antibiyotik kullanan milletimizin hatasını böyle bir hastalık için tekrarlamayin.
  • 03-08-2020, 12:20:54
    #54
    Geçmiş olsun ama hadi o çocuğun bilinmeyen bir hastalığı olsa nasıl sevebiliyorsunuz, kendi çevreni dğşünmüyor musun? Beyin sana bulaşmaz diyor değil mi bayramda bende varsa başkasına bulaştırırım diye hareket etmedim, Allah önce sağlık sonra akıl fikir versin.